-

Dali &

-


-








.

--.


.


 
 

 

-Prints /Nihonga: Yokohama Taikan



                                          Genso Okuda: Ρυκι

                                 Πρλογος-Εισαγωγ

     Ξεκιν να ταξδι, που δεν ξρω ειλικριν ως που θα προλβω να φτσει κι χει να κνει με την Ιαπωνικ Τχνη Ζωγραφικς γενικ και ξεκιν, χι απ την αρχ, πως σως θα 'πρεπε -αλλ αυτ διορθοται στη πορεα και δεν με πολυνοιζει- αλλ απ να πολ καλ και βασικ σημεο και λογικ θ' απλωθε παντο με τον καιρ. Μια σημαντικ τεχνοτροπα κι νας εξαρετος καλλιτχνης σε αυτν, θαρρ πως ταν ,τι πρεπε να μας μπσει κπως στο σκεπτικ του θματος. Γι' αυτ και δεν θα πω πολλ, θα σας αφσω στη μαγεα: Ιαπωνικ ζωγραφικ, Τεχνοτροπα Νιχγκα και καλλιτχνης Γιοκοχμα Τακν. Καλ ταξδι.  Π. Χ.
________________________________



     Η Nihonga ( 日本 画 , "πνακες ιαπωνικο στιλ") εναι ιαπωνικ ργα ζωγραφικς απ περπου το 1900 και μετ που χουνε κατασκευαστε σμφωνα με τις παραδοσιακς ιαπωνικς καλλιτεχνικς συμβσεις, τεχνικς κι υλικ. Εν βασστηκε σε παραδσεις νω των χλιων ετν, ο ρος επινοθηκε στη περοδο Meiji της Αυτοκρατορικς Ιαπωνας, για να διακρνει ττοια ργα απ ργα ζωγραφικς δυτικο τπου Yōga ( 洋 画 ). Η θηση για αναζωογνηση της παραδοσιακς ζωγραφικς με την ανπτυξη ενς πιο σγχρονου ιαπωνικο στιλ προλθε σε μεγλο βαθμ απ πολλος καλλιτχνες / διδασκλους, που ταν οι: Shiokawa Bunrin, Kōno Bairei, Tomioka Tessai και κριτικος τχνης Okakura Tenshin και Ernest Fenollosa, που προσπθησαν να καταπολεμσουν τη σγχυση του Meiji Japan με το δυτικ πολιτισμ δνοντας μφαση στους Ιπωνες τη σημασα και την ομορφι των εγγενν ιαπωνικν παραδοσιακν τεχνικν. Αυτο οι δο ντρες παιξαν σημαντικος ρλους στην ανπτυξη των προγραμμτων σπουδν σε μεγλες σχολς τχνης κι ενθρρυναν ενεργ και τους νους καλλιτχνες.


 Kano Motonobu: Eight Views of the Xiao Xiang Rivers/Landscape of the Four Seasons


     Η Nihonga δεν ταν απλς συνχεια των παλαιτερων ζωγραφικν παραδσεων. Σε σγκριση με το Yamato-e, το ερος των θεμτων διευρνθηκε. Επιπλον, στυλιστικ και τεχνικ στοιχεα απ διφορα παραδοσιακ σχολεα, πως το Kanō-ha, το Rinpa και το Maruyama Ōkyo συνδυστηκαν. Οι διακρσεις που υπρχαν μεταξ των σχολεων κατ την περοδο Edo ελαχιστοποιθηκαν. Ωστσο, σε πολλς περιπτσεις οι καλλιτχνες Nihonga υιοθτησαν επσης ρεαλιστικς τεχνικς ζωγραφικς της Δσης, πως η προοπτικ κι η σκαση. Λγω αυτς της τσης για σνθεση, αν κι η Nihonga αποτελε μια ξεχωριστ κατηγορα, στις ετσιες ιαπωνικς εκθσεις Nitten, τα τελευταα χρνια, χει γνει λο και πιο δσκολο να γνει νας ξχωρος διαχωρισμς ετε σε τεχνικς ετε σε υλικ, μεταξ Nihonga και Yōga. Ο καλλιτχνης Tenmyouya Hisashi (1966) ανπτυξε μια να ιδα τχνης το 2001 με την ονομασα Neo-Nihonga. Η Nihonga χει τουλχιστον να καλλιτχνη σε λο τον κσμο. Σημαντικο καλλιτχνες της που δεν εδρεουν στην Ιαπωνα εναι ο Hiroshi Senju, Αμερικανο καλλιτχνες πως οι Makoto Fujimura, Judith Kruger και Miyuki Tanobe κι ο Ινδς καλλιτχνης Madhu Jain. Ο ταβανς καλλιτχνης Yiching Chen διδσκει εργαστηριακ στο Παρσι. Η Τζοντιθ Κρογκερ ξεκνησε και δδαξε το μθημα "Nihonga: Then and Now" στη Σχολ του Ινστιτοτου Τχνης του Σικγο και στη Σαβννα, στο Τμμα Πολιτιστικν Υποθσεων της Γεωργας.



Ιπωνες Καλλιτχνες της  Νihonga  αν περιδους:

Περοδος Meiji (1868-1912)

Hishida Shunsō              菱田春草           1874-1911
Kawai Gyokudō             川合玉堂           1873-1957
Maeda Seison                 前田青邨          1885-1977
Otake Chikuha               尾竹 竹坡         1878-1936
Shimomura Kanzan        村観山              1873-1930
Takeuchi Seihō              竹内栖鳳          1864-1942
Tomioka Tessai               富岡鉄斎          1837-1924
Uemura Shōen               上村松園           1875-1949
Yasuda Yukihiko             安田靫彦          1884-1978
Yokoyama Taikan    横山大観        1868-1958



Περοδος Taishō  (1912-1926)

Hayami Gyoshū         速水御舟          1894-1935
Itō Shinsui                  伊東深水          1898-1972
Kaburaki Kiyokata     鏑木清方          1878-1972
Kawabata Ryūshi       川端龍子          1885-1966
Murakami Kagaku     村上華岳          1888-1939
Takehisa Yumeji         竹久夢二          1884-1934
Tsuchida Bakusen     土田麦僊           1887-1936


                                 Shoen Uemura; Φτερωτ Χινι

Περοδος Shōwa (1926-1989)

Fuku Akino                 秋野 不矩          1908-2001
Dōmoto Inshō             堂本印象           1891-1975
Higashiyama Kaii       東山魁夷           1908-1999
Hirayama Ikuo           平山郁夫           1930-2009
Fumiko Hori                堀文子              1918-2019
Kataoka Tamako         片岡球子           1905-2008
Katō Eizō                     加藤栄三          1906-1972
Katō Tōichi                  加藤東              1916-1996
Kitazawa Rakuten       北澤楽天           1876-1955
Koizumi Junsaku         小泉淳作           1924-2012
Kobayashi Kokei         小林古径          1883-1957
Gakuryō Nakamura    中村 岳陵           1890-1969
Ogura Yuki                  小倉遊亀            1895-2000
Okuda Gensō               奥田元宋           1912-2003
Okumura Togyū          奥村土牛           1889-1990
Sugiyama Yasushi        杉山寧              1909-1993
Tanaka Isson                田中一村           1908-1977
Yamaguchi Kayō         山口華楊           1899-1984
Reiji Hiramatsu           平松 礼二          1941-
Tomohide Dote            土手朋英           1944-
Uchida Aguri               内田あぐり       1949-


                                Gyokudo Kawai: Ανοιξιτικο Στλαγμα

Περοδος Heisei (1989-2019)

Matsui Fuyuko    松井冬子                      1974-
Nishida Shun'ei   西田俊英                      1953-
Gotō Jin               後藤仁                          1968- 


                                         Atushi Uemura: Νεροκτσυφας  

     Η Nihonga, νας γενικς ρος για τη παραδοσιακ ιαπωνικ ζωγραφικ, σημανει, κυριολεκτικ, ιαπωνικ ζωγραφικ. Τρα σε κοιν χρση, αυτς ο ρος δημιουργθηκε στη περοδο Meiji, για να διακρνει την ιαπωνικ ζωγραφικ απ την ελαιογραφα δυτικο τπου. τσι, η δικριση μεταξ ελαιογραφας δυτικο τπου και nihonga εναι, σε γενικς γραμμς, η διαφορ στα υλικ ζωγραφικς που χρησιμοποιονται. Εν μερικο ισχυρζονται πως οτιδποτε ζωγραφζει Ιαπωνας εναι nihonga, η δικριση με βση τα υλικ συνεχζει να χρησιμοποιεται. Εικαστικ τρα, προτιμνται απαλς αποχρσεις, η φση, μακρυνς αποστσεις κι οι λεπτομρειες εξ αποστσεως με θματα καθημεριν αλλ και που ξεχωρζουν.


                            Shiho Sakakibara: Λευκς Ερωδις

     Ο ρος nihonga εχε δη χρησιμοποιηθε στη 10ετα του 1880. Πριν απ ττε, απ την αρχ της σγχρονης περιδου και μετ, οι πνακες ταξινομθηκαν αν σχολ: η σχολ Kanō, η σχολ Maruyama-Shijō κι η σχολ Tosa του yamato-e. Την εποχ που ιδρθηκε η Σχολ Καλν Τεχνν Τκιο, το 1887, ρχισαν να σχηματζονται και να διοργαννουν εκθσεις καλλιτεχνικο οργανισμο. Μσω αυτν, οι καλλιτχνες επηρασαν ο νας τον λλον και τα προηγομενα σχολεα συγχωνετηκαν και συνδυστηκαν. Με την επιρρο της δυτικς ζωγραφικς, η σημερινη nihonga εμφανστηκε κι αναπτχθηκε. Σμερα, ωστσο, οι τεχνικς, οι ευαισθησες, η αισθητικ και τα στυλ που βασζονται στην παρδοση αλλζουν με την εποχ. Επιπλον, το ερτημα συνεχζει να τθεται σχετικ με το τ εναι η nihonga κι αν η δικριση μεταξ nihonga και δυτικο τπου χει κποια ισχ σον αφορ την ζωγραφικ κφραση.


                             Shimomura Kazan Yoroboshi: Χρυσ Φλλα

     Η Nihonga βασζεται σε στυλ ζωγραφικς που χουν εξελιχθε για πνω απ χλια χρνια. Τα υλικ που χρησιμοποιονται εναι επσης παραδοσιακ στοιχεα που αναπτχθηκαν στη διρκεια αυτς της μακρς ιστορας. Σε γενικς γραμμς, το υποστριγμα εναι χαρτ, μετξι, ξλο γψος, μελνι sumi, ορυκτς χρωστικς ουσες, λευκ γοφονα (μια λευκ χρωστικ ουσα που κατασκευζεται απ κονιοποιημνα θαλασσιν κοχλια), υλικ χρωματισμο των ζων λαχανικν κι λλες φυσικς χρωστικς, με nikawa, μια ζωικ, ως κλλα. Ο χρυσς κι λλα μταλλα (σε φλλα χρυσο κι λλες μορφς) ενσωματθηκαν επσης αποτελεσματικ στους πνακες. Αυτ τα υλικ δεν εναι εκολα στη χρση. Η γνση των απαρατητων τεχνικν απαιτε σημαντικ χρνο κι αποφασιστικτητα. Οι καλλιτχνες συνεχζουν να τα χρησιμοποιον, επειδ το στυλ nihonga που προκπτει ταιριζει στα φυσικ χαρακτηριστικ της Ιαπωνας και στην ιαπωνικ αισθητικ της συνασθησης και πνευματικς ιδιτητες. Η σγχρον Nihonga υπρξε το στριγμα της Γκαλερ Dillon της Νας Υρκης. Βασικο καλλιτχνες απ τη χρυσ εποχ της μεταπολεμικς Nihonga απ το 1985 ως το 1993 μ' δρα το Πανεπιστμιο Τεχνν του Τκιο χουνε δημιουργσει παγκσμιους καλλιτχνες που η εκπαδευση στη Nihonga χει χρησιμεσει ως δρυμα. Οι Takashi Murakami, Hiroshi Senju, Norihiko Saito, Chen Wenguang, Keizaburo Okamura και Makoto Fujimura εναι οι κορυφαοι καλλιτχνες που εκθτουν παγκοσμως, λοι προρχονται απ το διακεκριμνο πργραμμα διδακτορικο επιπδου στο Πανεπιστμιο Τεχνν του Τκιο. Οι περισστεροι απ αυτος τους καλλιτχνες εκπροσωπονται απ την Dillon Gallery.


                              Shiho Sakakibara: White Eye & Plum Blossoms

     Η Nihonga συνθως εκτελεται σε washi (ιαπωνικ χαρτ) eginu (μετξι), χρησιμοποιντας πινλα. Οι πνακες μπορε να εναι μονχρωμοι πολχρωμοι. Αν μονχρωμοι, χρησιμοποιεται συνθως sumi (κινεζικ μελνη) απ αιθλη αναμεμιγμνη με κλλα απ ψαροκκαλο γενικ κτι ζωικ. Α
ν εναι πολχρωμες, οι χρωστικς ουσες προρχονται απ φυσικ συστατικ: μταλλα, κοχλια, κορλλια, ακμη και ημιπολτιμους λθους πως μαλαχτης, αζουρτης και κιννβαρη. Οι πρτες λες κονιοποιονται σε 16 διαβαθμσεις απ υφς λεπτο ως αμμδους κκκου. να διλυμα δερματικς κλλας, που ονομζεται nikawa, χρησιμοποιεται ως συνδετικ υλικ για αυτς τις ποδρες σε σκνη. Και στις δο περιπτσεις, χρησιμοποιεται νερ. Ως εκ τοτου, η nihonga εναι στην πραγματικτητα να μσο με βση το νερ. Το Gofun (κονιοποιημνο ανθρακικ ασβστιο που παρασκευζεται απ σκληρυμνα στρεδια, μδια στρακα) εναι να σημαντικ υλικ που χρησιμοποιεται στη nihonga. Διαφορετικ εδη gofun χρησιμοποιονται ως υπστρωμα, για υποβαφ κι ως λευκ χρμα. Αρχικ, η nihonga παρχθη για αναρτημνα ρολ (kakemono), χειροκνητα (emakimono), συρμενες πρτες (fusuma) πτυσσμενες οθνες (byōbu). Ωστσο, τα περισστερα παργονται τρα σε χαρτ τεντωμνο πνω σε ξλινα πνελ, κατλληλα για κορνζες. Οι πνακες Nihonga δεν χρειζεται να τοποθετονται κτω απ γυαλ. Εναι αρχεο για χιλιδες χρνια. Στη μονχρωμη Nihonga, η τεχνικ εξαρτται απ τη διαμρφωση των τνων μελανιο απ πιο σκορα ως ελαφρτερα για να αποκτσετε μια ποικιλα σκιν απ σχεδν λευκ, ως γκρι τνους σε μαρο και περιστασιακ σε πρασινωπος τνους για να αντιπροσωπεσετε δντρα, νερ, βουν φυλλματα. Στο πολχρωμο Nihonga, δνεται μεγλη μφαση στην παρουσα την απουσα περιγραμμτων. Συνθως τα περιγρμματα δεν χρησιμοποιονται για απεικονσεις πουλιν φυτν. Περιστασιακ, πλσεις και στρσεις χρωστικν χρησιμοποιονται για να παρχουν αντθετα αποτελσματα, και ακμη πιο συχν, χρυσ ασημ φλλο μπορε επσης να ενσωματωθε στον πνακα.


                                          Katsuda Testsu: Evening

Υποστηρικτικ: Silk (kinu): Οι πνακες απ μετξι εναι γνωστο ως kinue kenpon. Το μετξι εναι να απ τα πιο σημαντικ υλικ υποστριξης που χρησιμοποιονται στη nihonga. Η υφ του μεταξιο, εξαιρετικ υλικ για τη βαφ, επιτρπει μια ποικιλα εφ μσω, για παρδειγμα, της εφαρμογς χρωμτων μεταλλικν φλλων στο πσω μρος του στηργματος του μεταξιο.
Χαρτ (washi); Οι πνακες σε χαρτ εναι γνωστο ως shihon. Το χαρτ εναι, μαζ με μετξι, να απ τα πιο σημαντικ υλικ στριξης που χρησιμοποιονται στη nihonga. Το χαρτ χει μεγαλτερη διρκεια ζως απ λλα υλικ στριξης κι εκολο στη χρση. Παραμνει τσι το βασικ υλικ για τη nihonga σμερα.


                              Kansetsu Hashimoto: Ανοιξιτικο Καλοκαρι

Χρωστικς ουσες: Ορυκτς χρωστικς ουσες (iwaenogu): Αυτς οι χρωστικς παργονται με λεση φυσικν ορυκτν. Το μγεθος των σωματιδων καθορζει τη σκι του παραγμενου χρματος. Ττοιες χρωστικς μπορον επσης να ψηθον για να αλλξουν το χρμα τους. Η κλλα Nikawa χρησιμοποιεται ως κλλα.
Suihi-enogu: Συνηθισμνο χμα ργιλος χρησιμοποιεται για την παραγωγ αυτν των χρωστικν, που συχν εναι κτρινα κκκινα σε απχρωση. Η κλλα Nikawa χρησιμοποιεται ως κλλα.
Gofun: Το ριστης ποιτητας gofun, μια λευκ χρωστικ, που χρησιμοποιεται τρα στην Ιαπωνα εναι φτιαγμνο απ φυσικ κελφη στρειδιν. Ο ρος αρχικ αναφρεται στο λευκ μλυβδο, που εισχθη απ τη Κνα στη περοδο Νρα (8ος αι.). Ωστσο, απ τη περοδο Muromachi (14ος-16ος αι.), χει χρησιμοποιηθε γενικ. Η κλλα Nikawa χρησιμοποιεται ως κλλα.


                            Uemura Shoen: Χορετρια του Νο Σε Πρελοδιο

Υλικ χρωματισμο (senryō): Αυτ τα φυσικ χρματα προρχονται απ ζωικ φυτικ λη και χρησιμοποιονται ως χρωστικς ουσες. Μερικ δεν μπορον να χρησιμοποιηθον ως χρωστικς ουσες χωρς τροποποηση. Στη περπτωση αυτ, το gofun ο ασβστης χρησιμοποιεται για την απορρφηση των χρωμτων και τη παραγωγ χρωστικν.
Μελνι Sumi: Φτιαγμνο σε ανμιξη με κλλα nikawa, στη συνχεια τοποθετεται σε ξλινο καλοπι κι αφνεται να στεγνσει σε μορφ ραβδιο. Για να το χρησιμοποισετε, τοποθετετε νερ σε μια πτρα μελανιο σουζορι και το ραβδ sumi τρβεται πνω του για να παραχθε το υγρ μελνι.
Μεταλλικ φλλο και μπογι (haku και dei): Μταλλα πως χρυσς, ασμι πλατνα κτυπιται ως του εναι εξαιρετικ λεπτς για την παραγωγ μεταλλικο φλλου. Οι παραδοσιακς τεχνικς περιλαμβνουν προσρτηση του μεταλλικο φλλου πως στον πνακα και την κοπ του σε λεπτς λωρδες (noge) τη κονιοποηση σε μια κοκκδη κατσταση σαν μμο και τη διασπορ στο εππεδο της εικνας (sunago). Το μεταλλικ φλλο σε μορφ σκνης ονομζεται dei και διατθεται σε διφορους τπους, ανλογα με το μταλλο που χρησιμοποιεται. Μεταλλικ φλλα, λωρδες κκκοι σκνη εναι λα συνδεδεμνα με κλλα nikawa.


                                  Hashimoto Gaho Getsuya Sansui

Κλλες: Nikawa: Μια ζελατνη που παρασκευζεται με βρασμ κι εξαγωγ πρωτενν απ δρματα κι οστ ζων και ψαριν, χει χρησιμοποιηθε απ καιρ ως κλλα. Επειδ οι χρωστικς ουσες που χρησιμοποιονται στη nihonga δεν χουν συγκολλητικ αντοχ, απαιτεται η χρση της nikawa για να τα στερεσει στην επιφνεια του πνακα. Οι 2 τποι που χρησιμοποιονται συνθως εναι το shika nikawa (βιομηχανικ επεξεργασμνο απ δρμα αγελδας, οστ και τνοντες) και sanzenbon (που κατασκευζονται με το χρι, απ τα δια υλικ). Με πολ nikawa, η χρωστικ θα τενει να σπσει. Με πολ λγο, θα τενει να ξεφλουδσει.


                                              Kobayashi Kokei: Φροτα

Εργαλεα: Βορτσες Fude και hake: Οι βορτσες εναι εξαιρετικ σημαντικ εργαλεα για τη δημιουργα γραμμν και περιοχν χρματος. η χρση τους χει μεγλο αντκτυπο στην προκπτουσα ζωγραφικ. Εναι κατασκευασμνα απ μια ποικιλα υλικν και μορφν που ταιριζουν σε συγκεκριμνες εφαρμογς. Οι περισστερες χρησιμοποιον τρχες ζων.




                   Kano Motonobu: Eight Views of the Xiao Xiang Region


========================


                                   Γιοκοχμα Τακν


                                Γιοκοχμα Τακν: Μετεμψχωση



     Ο Yokoyama Taikan ( 横山 大 観  2 Νομβρη 1868 - 26 Φεβρουαρου 1958) ταν το ψευδνυμο μιας σημαντικς προσωπικτητας στην ιαπωνικ ζωγραφικ πριν απ τον Β' Παγκ. Πλ. Εναι αξιοσημεωτος που συνεισφερε στη δημιουργα της ιαπωνικς τεχνοτροπας Nihonga. Το πραγματικ του νομα ταν Sakai Hidemaro.

     
                                    Τοπο Απ Το Μουσχι                           

     Γεννθηκε στη πλη Μτο, νομς Ιμπαρκι, ως ο μεγαλτερος γιος του Σακι Σουτεχκου, μιας πρην οικογνειας Σαμουρι εκε. Υιοθετθηκε στην οικογνεια της μητρας του, απ την οποα πρε το επνυμο Yokoyama. Με την οικογνει του, μετακμισε στο Τκιο το 1878. Σποδασε στο Tōkyō Furitsu Daiichi Chūgakkō (Γυμνσιο Hibiya) κι ενδιαφερταν για την αγγλικ γλσσα και την ελαιογραφα δυτικο στυλ. Αυτ τον οδγησε να μελετσει μολβι με ναν ζωγρφο, τον Watanabe Fumisaburo. Σποδασε επσης σε ναν απ τους σπουδαους ζωγρφους της εποχς, τον Kanō Hgai, που ταν διευθυντς της σχολς Kanō. Το 1889, γρφτηκε στην Α' τξη αποφοτησης του Tōkyō Bijutsu Gakkō (προκτοχο του Εθνικο Πανεπιστημου Καλν Τεχνν και Μουσικς του Τκιο), που μλις εχε ανοιξει ο Okakura Kakuzō (γνωστς κι ως Okakura Tenshin). Εκε σποδασε υπ τον καλλιτχνη Kanō Hashimoto Gahō. Αρκετο απ τους συμμαθητς του αργτερα γιναν δισημοι καλλιτχνες: Hishida Shunsō, Shimomura Kanzan και Saigō Kogetsu.



     Μετ την αποφοτησ του, πρασε να χρνο διδσκοντας στο Kyōto Shiritsu Bijutsu Kōgei Gakkō (προκτοχο του Πανεπιστημου Τεχνν του Κιτο) στο Κιτο, μελετντας βουδιστικ ζωγραφικ. Εκενη την εποχ, ρχισε να χρησιμοποιε το ψευδνυμ του Τaikan. Επστρεψε στο Τκιο το 1896 ως επκουρος καθηγητς στο Tōkyō Bijutsu Gakkō. Παραιτθηκε απ τη θση μλις ν τος μετ, ταν ο μντορς του, Okakura, αναγκστηκε να παραιτηθε για πολιτικος λγους και πγε μαζ του να βοθσει στην δρυση της Ιαπωνικς Ακαδημας Καλν Τεχνν (Nihon Bijutsuin). Μετ το θνατο της συζγου του, ταξδεψε πολ στο εξωτερικ, στη Καλκοτα, Να Υρκη, Βοστνη, Λονδνο, Βερολνο και Παρσι.


                                            Κερασις Τη Νχτα

     Το 1914, μετ την απομκρυνσ του απ την κθεση Καλν Τεχνν Bunten που χρηματοδοτθηκε απ το Υπουργεο Παιδεας, ο Γιοκογιμα επικεντρθηκε στην επανεκκνηση της Ιαπωνικς Ακαδημας Καλν Τεχνν, που εχε κλεσει μετ το θνατο του Okakura Kakuzō το 1913. Οι ετσιες εκθσεις της, με συντομογραφα Inten, γινε να απ τα πιο σημαντικ, μη κυβερνητικ προγρμματα για νεαρ ταλντα. νας απ τους κριους χορηγος του Taikan αυτ την εποχ ταν ο μπορος μεταξιο και προσττης της τχνης Hara Tomitarō. Η επιρρο του στο πανεπιστμιο ταν ισχυρ ακμη και σε λλους δημιουργικος τομες. Μεγλωσε, για παρδειγμα, τον Hakuo Iriyama, που εκπαιδετηκε σε ναν καλλιτχνη βερνικιο, που ανπτυξε πρωττυπες τεχνικς ζωγραφικς κι εκτπωσης που βασζονται σε τεχνικς ξηρς και χρωματισμνης λκας.



     Ο Taikan εχε μεγλη επιρρο στην εξλιξη της τεχνοτροπας Nihonga, χοντας απομακρυνθε απ την παραδοσιακ μθοδο γραμμικς σχεδασης. Μαζ με τον Hishida Shunsō, ανπτυξε να νο στυλ, εξαλεφοντας τις γραμμς και συγκεντρνοντας τη προσοχ σε μαλακ, θολ πολχρωμα μοτβα. Εν τα ργα του Yokoyama τειναν να παραμνουν πιστ γενικ στο παραδοσιακ σχολικ στυλ Rinpa, πειραματστηκε με διφορες τεχνικς που δανεστηκε απ τις μεθδους ζωγραφικς της Δσης. Ωστσο, μια ττοια αιχμ τεχνικς επικρθηκε σοβαρ απ λλους παραδοσιακος ζωγρφους. Το φος του, που ονομστηκε Μουρο-ται (θολ στυλ, το οποο σμερα απεικονζει ακριβς τον χαρακτρα της ζωγραφικς του), σμαινε την λλειψη ενργειας και ζωτικτητας σαρκαστικ. Αργτερα στρφηκε σχεδν αποκλειστικ σε μονχρωμες ζωγραφις μελανιο κι γινε γνωστς για τη κυριαρχα του στους διφορους τνους και τις αποχρσεις του μαρου. Ορισμνα απ τα ργα του χουνε χαρακτηριστε ως Σημαντικ Πολιτιστικ Ιδιοκτησα απ τον Οργανισμ Πολιτιστικν Υποθσεων. Το ταξδι του στη Καλκοτα το 1902, ταν εξαιρετικ σημαντικ για την εξλιξη του παγκσμιου μοντερνισμο, καθς εχε σαν αποτλεσμα μια σημαντικ ανταλλαγ τεχνικς και μοτβου με τον σημαντικ πριμο Ινδ Μοντερνιστ Rabindranath Tagore (Ραμπιντρναθ Ταγκρ, γνωστ σε μας, σαν ποιητ, συγγραφα και ζωγρφο).


                                               To Φοτζι Με Γερανος

     Στην εποχ πριν απ τον Β' Παγκ. Πλ., στλθηκε στην Ιταλα απ την ιαπωνικ κυβρνηση ως επσημος εκπρσωπος της ιαπωνικς καλλιτεχνικς κοιντητας. Επειδ ο δσκαλς του Okakura Tenshin ταν εθνικιστς (γνωστς κι ως πιστς μελετητς της εποχς Meiji), ο Taikan επηρεστηκε σε μεγλο βαθμ απ τις σκψεις του. Κατ συνπεια, χρησιμοποησε επανειλημμνα το ρος Φοτζι ως μοτβο των ζωγραφικν του ργων και μλιστα τα παρουσασε στην αυτοκρατορικ οικογνεια. Στη διρκεια του Πολμου, δωρζει τα κρδη του απ τις πωλσεις των ργων ζωγραφικς του στον εθνικ στρατ κι αυτ οδγησε στην ανκρισ του, που κατηγορεται ως ποπτος εγκληματας πολμου απ το GHQ. Το 1935, διορστηκε στην Αυτοκρατορικ Ακαδημα Τεχνν (πρδρομος της Ιαπωνικς Ακαδημας Τχνης) και το 1937, ταν νας απ τους πρτους που τους απονεμθηκε το Μετλλιο του Τγματος Πολιτισμο ταν ιδρθηκε το 1937. Του απονεμθηκε επσης το Μετλλιο του Τγματος του Ανατλλοντος λιου, πρτης κατηγορας.


                              To Google-Doodle Για τον Γιοκοχμα Τακν


                                                       Qu Yuan

     Στις 26 Φλεβρη 1958, ο Yokoyama Taikan πθανε στο Τκιο σε ηλικα 89 ετν. το πρην σπτι του εναι πλον ανοιχτ στο κοιν ως το Μουσεο Μνημεων Yokoyama Taikan. Ο εγκφαλς του διατηρεται σε φορμαλδεδη στην Ιατρικ Σχολ του Πανεπιστημου του Τκιο. Σαν Φρο τιμς, στις 2 Νομβρη 2011, η Google γιρτασε τα 143α γενθλι του με να Google Doodle. Αρκετ απ τα ργα του χουν επιλεγε απ την ιαπωνικ κυβρνηση για να εμφανζονται σε αναμνηστικ γραμματσημα: 1967: Snowy Peak with Cranes (1958), στο πλασιο του εορτασμο του Διεθνος Τουριστικο τους, τρα εναι στο Yokoyama Taikan Memorial Museum, Τκιο, 1983: Muga (1896), ως μρος της σειρς Modern Art, που βρσκεται τρα στο Εθνικ Μουσεο του Τκιο, 1985: Νυχτεριν ζεγος γραμματοσμων Sakura (1929) για την 50 επτειο του Radio Japan, τρα στο Μουσεο Τχνης Okura, Τκιο.


                                       Ο Τφος Του


                                      Το ρος Φοτζι


                   Φθινοπωριν φεγγρι πνω απ τη λμνη Ντονγκτνγκ


                                             Το Βουν Πενγκλ


                                   Απογευματιν χινι στον ποταμ


                       Η Ιερ Κορφ Του Τσιτσιμπο να Ανοιξιτικο Πρωι


                                           Ρυμουλκντας Μια Βρκα


                                                           Αθωτητα


                                                    Ντια Θλασσα


                                      Ορειν χωρι μετ τη καταιγδα


                              Νυχτεριν βροχ στον Ζιο και τον Ζινγκ


                              Απογευματιν καμπνα σε μακρυν να


                                            Ψαροχρι στο φως του δειλινο


                                    Σννεφα και πανι στην αντπερα χθη

 

 

Web Design: Granma - Web Hosting: Greek Servers