-


Dali &








-

/




 
 

 

Caravaggio

 

 Merisi Michelangelo, (1573-1610) Baroque 
                                                                                                    "Caravaggio"

                                                    Βιογραφικ

     Ο Μικελντζελο Μερζι ντα Καραβτζο (29 Σεπτμβρη 1571 - 18 Ιολη 1610), γνωστς περισστερο απλ ως Καραβτζο, ταν Ιταλς ζωγρφος, το ργο του οποου ανκει χρονικ στα τλη του 16ου ως τις αρχς του 17ου αινα. Αν και οι πριμοι πνακς του περιλμβαναν κυρως προσωπογραφες, σταδιακ εξελχθηκε σε ναν απ τους σημαντικτερους ζωγρφους θρησκευτικν σκηνν. Το νατουραλιστικ φος του και η ανδειξη της ανθρπινης φσης των αποστλων και των μαρτρων στα ργα του θεωρθηκε τι εξυπηρετοσαν τις βλψεις της Αντιμεταρρθμισης. Με την τεχνικ του κιαροσκορο κατφερε να ενισχσει το δραματικ στοιχεο και το μυστηριακ χαρακτρα της πστης, εν συνολικ η επαναστατικ τεχνικ των δραματικν φωτοσκισεων του τενεμπρισμο, πως την εισγαγε ο Καραβτζο, σφργισε την μπαρκ σχολ της ζωγραφικς.
     Μπορε να τανε παλιοχαρακτρας, μπορε να τανε τσιγκονης, υπρξε ανποδος κι αντισυμβατικς κι αντικομφορμιστς, αλλ παρλαυτ, χει χαρακτηριστε ως νας απ τους πρτους μοντρνους ζωγρφους, εν σημαντικ θεωρεται η συνολικ επδρασ του στην ευρωπακ ζωγραφικ. Παρ την επδραση που εχε το ργο του στην εποχ του, αλλ και τις ισχυρς αντιδρσεις που προκλεσε, περιπεσε σε λθη τους αινες που ακολοθησαν το θνατ του, για να επανλθει στο προσκνιο κυρως στη διρκεια του 20ο αινα, καταλαμβνοντας και διατηρντας ως σμερα περοπτη θση στην ιστορα της ευρωπακς τχνης.
     Ο Μικελντζελο Μερζι γεννθηκε το 1571, χρονολογα που επιβεβαινεται απ μα πρσφατη ανακλυψη ενς συμβολαου με το οποο ανλαβε μαθητευμενος του ζωγρφου Σιμνε Πετερτσνο. Πιθαν ημερομηνα γννησς του θεωρεται η 29η Σεπτεμβρου, ημρα γιορτς του Αρχγγελου Μιχαλ. Ο πατρας του, Φρμο Μερζι, με καταγωγ απ το χωρι Καραβτζο, ταν διακοσμητς-αρχιτκτονας και εργαζταν στην υπηρεσα του Φραγκσκου Α Σφρτσα, μαρκησου του Καραβτζο. Σμφωνα με γγραφα της εποχς, συμπερανεται πως η οικογνεια Μερζι ταν εγκατεστημνη στο Μιλνο μχρι τα τλη της δεκαετας του 1570, τουλχιστον μχρι το θνατο του Φρμο Μερζι απ πανοκλα στις 20 Οκτωβρου 1577. Εξαιτας της απλειας τσο του πατρα του σο και του θεου του, η μητρα του μεγλωσε τα πντε συνολικ παιδι της οικογνειας υπ συνθκες οικονομικς ανχειας. Μετ το θνατο του Φραγκσκου Σφρτσα, την προστασα του νεαρο Καραβτζο ανλαβε η οικογνεια των Κολννα, συνδεμενη δι' επιγαμας με αυτν των Σφρτσα.
     Ο Καραβτζο μαθτευσε για τσσερα χρνια δπλα στον ζωγρφο Σιμνε Πετερτσνο που καταγταν απ το Μπργκαμο και ταν μαθητς του Τιτσινο. Σχετικ με την δραστηριτητ του κατ την περοδο της μαθητεας του, ελχιστες πληροφορες εναι γνωστς. δη στις 6 Απριλου του 1584 καταγρφεται η παρουσα του στο Μιλνο, ως μαθητευμενου του Πετερτσνο, εν νομικ γγραφα της περιδου, που πραγματεονται την κληρονομι των αδελφν Μερζι, μαρτυρον πως ταν κτοικος του Καραβτζο το Σεπτμβριο του 1589, τον Ιονιο του 1590 και στα τλη Μαρτου του 1591. Θεωρεται πιθαν πως κατ το διο διστημα επισκφτηκε τη Βενετα που ρθε σε επαφ με το ργο του Τζορτζνε και του Τιτσινο.
     Στις 11 Μαου 1592, οριστικοποιθηκε το μορασμα της οικογενειακς του περιουσας και ο διος πλησε το μερδιο που του απμενε - μια μικρ κταση γης - εν φανεται πως δεν επστρεψε κτοτε ποτ στον τπο της καταγωγς του, τουλχιστον πως αυτ συμπερανεται απ την απουσα σχετικν αναφορν σε λλα σγχρονα γγραφα στην ευρτερη περιοχ της Λομβαρδας. Θεωρεται πιθαν πως αναζτησε απλς την επαγγελματικ του ανλιξη σε λλες πλεις, ωστσο σμφωνα με τον ιστορικ και βιογρφο του Τζοβννι Πιτρο Μπελρι, εγκατλειψε την περιοχ εξαιτας ενς διαπληκτισμο του. Μα παρμοια αναφορ συναντται και στην πρτη βιογραφα του Καραβτζο απ τον Τζολιο Μαντσνι, σμφωνα με την οποα εχε σκανδαλδη συμπεριφορ λγω του ευξαπτου χαρακτρα του.
     Παρ το γεγονς πως δεν διαθτουμε αναφορς σε συγκεκριμνα ργα που φιλοτχνησε σε νεαρ ηλικα, η εκπαδευση του και εν γνει η πνευματικ κνηση στο ντο της Ιταλας θα πρπει να εχαν καθοριστικ επδραση στη διαμρφωση της τχνης του. Ο Μαντσνι δνει επσης μα απ τις λγες αναφορς σχετικ με την εκπαδευσ του, σμφωνα με την οποα σποδασε στο Μιλνο για τσσερα ξι χρνια. Tα πριμα ργα του Καραβτζο θεωρονται επηρεασμνα απ τον Πετερτσνο αλλ και λλους καλλιτχνες του Μιλνου, εν δεν μπορον να αποκλειστον και επιρρος απ τον Τζορτζνε, τον Τιτσινο ακμη και απ τον Τζοβννι Μπελλνι. Ειδικτερα, στο Μιλνο εχε δημιουργηθε εκενη την εποχ μα να σχολ ζωγραφικς, που αντλοσε μπνευση απ την καθημεριντητα, εν αρκετο ζωγρφοι εχαν απορρψει τη σχολ του μανιερισμο.
     Η εγκατσταση του Καραβτζο στη Ρμη τοποθετεται χρονικ την περοδο 1588-92, ταν εχε δη αποκτσει σημαντικ εμπειρα στο εργαστριο του Πετερτσνο, ωστσο δεν υπρχουν σγχρονες πηγς για τα πρτα χρνια της παραμονς του στην καλλιτεχνικ πρωτεουσα της Ιταλας. Σμφωνα με τον Μαντσνι, μετβη στη Ρμη σε ηλικα εκοσι ετν (1591), εν ασαφς εναι επσης αν ταξδεψε εκε απ το Μιλνο αν, πως αναφρει ο Μπελρι, μεσολβησε η επσκεψ του στη Βενετα. Η παλαιτερη εκτενς αναφορ στον σημο ττε Καραβτζο φανεται πως εναι να αρχειακ γγραφο σχετικ με τις προκαταρκτικς ανακρσεις που πραγματοποησε στις 11 και 12 Ιουλου του 1597 ο συμβολαιογρφος του δικαστηρου της Ρμης, Tommaso de Richis, σχετικ με μα υπθεση εγκλματος που ωστσο δεν οδηγθηκε σε δκη, εν ο διος δεν εχε ανμιξη σε παραβατικ συμπεριφορ αλλ εμφανστηκε ως μρτυρας. Οι πνακες του Καραβτζο δεν ανταποκρνονταν στην κυραρχη τση εκενης της περιδου που ταν ο μανιερισμς και θεωρεται μλλον απθανο να βρισκαν αγοραστς.
     Επδραση στην πορεα του Καραβτζο εχε αρχικ νας πλοσιος ιερρχης, ο Pandulfo Pucci, ο οποος του πρσφερε στγη και τροφ με αντλλαγμα αντιγραφς διαφρων θρησκευτικν πινκων που αναλμβανε ο Καραβτζο, ργα που ωστσο δεν χουν διασωθε. Σντομα, ο Καραβτζο εγκατλειψε την οικα του Pucci[8] και λγο αργτερα προσβλθηκε απ βαρι ασθνεια, κοιν για εκενη την εποχ, που τον ανγκασε να περσει περπου ξι μνες στο νοσοκομεο των απρων Santa Maria della Consolazione. Εκε, χρη στις προσπθειες του ηγομενου του νοσοκομεου, ο οποος ταν γνωστς της οικογνειας των Pucci, αντιμετωπστηκε με τη μεγαλτερη δυνατ φροντδα και τελικ η ζω του σθηκε. Το διστημα που βρισκταν στο νοσοκομεο, εμπνεστηκε και να απ τα πιο γνωστ ργα του, τον ρρωστο Βκχο, που θεωρεται πως πρκειται για αυτοπροσωπογραφα.
     Νωρτερα, ο Καραβτζο πιθαντατα εργστηκε στο εργαστριο του Λορντζο Σιτσιλινο, μτριου καλλιτχνη της εποχς που ειδικευταν στην κατασκευ προτομν. Ββαιη θεωρεται η παραμον του Καραβτζο στην οικα του μανιεριστ ζωγρφου Τζουζπε Τσζαρι, του επονομαζμενου Καβαλιρ ντ' Αρπνο, για διστημα περπου οκτ μηνν, αν και οι σχετικς αναφορς σε πρωτογενες πηγς δεν εναι πντα σμφωνες. Κατ τον Μπελρι, ο Καραβτζο εργστηκε αποκλειστικ ως ζωγρφος λουλουδιν και φροτων, φιλοτεχνντας ορισμνες εξαιρετικς συνθσεις. Με δεδομνο πως η προσωπικ συλλογ του Αρπνο δεν περιχει ργα αυτο του εδους, εικζεται πως ετε δεν διασθηκαν ετε πουλθηκαν απ τον Αρπνο χωρς την υπογραφ του δημιουργο τους. Τρεις συνθσεις που φρουν σχετικ στοιχεα νεκρς φσης, ο ρρωστος Βκχος (περ. 1593/94, πινακοθκη Μποργκζε), το Αγρι με καλθι φροτων (περ. 1593/94) και το γνωστ μνο μσα απ αντγραφα Αγρι που ξεφλουδζει φροτο (περ. 1593/94, ιδιωτικ συλλογ), θεωρεται πως φιλοτεχνθηκαν την δια περοδο.
     Δουλεοντας στο πλευρ του Αρπνο, ο Καραβτζο ρθε σε επαφ με αρκετος πλοσιους φιλτεχνους στην πλη της Ρμης, καθς επσης και με εμπρους τχνης. Αυτ η περοδος θα πρπει να αποτλεσε και την πρτη κατ την οποα ο Καραβτζο κατφερε να πουλσει πνακς του. Περπου το 1594, εγκατλειψε τον Αρπνο αποφασισμνος να ακολουθσει μα αυτνομη πορεα ως ζωγρφος. Ευνοθηκε απ τη γνωριμα του με τον μονσινιρ Φαντνο Πετρινινι, ο οποος του παραχρησε στγη και πιθανς προθησε ργα του βοηθντας στην πλησ τους σε εκκλησιαστικος κκλους. Αναφρεται τι αυτ την περοδο φιλοτχνησε πλθος ργων, ανμεσα στα οποα ξεχωρζουν οι πνακες Ανπαυση κατ τη φυγ στην Αγυπτο (1596/97, Ρμη, πινακοθκη Ντρια Παμφλι), Η χειρομντισσα (1596/97. Παρσι, Λοβρο) και η Μετανοοσα Μαγδαλην (1596/97, Ρμη, πινακοθκη Ντρια Παμφλι). Το συνεσταλμνο και περτεχνο φος που καλλιργησε σε αυτ αντλον απ την τεχνοτροπα της βρειας Ιταλας εν ορισμνα στοιχεα της σνθεσης στην Ανπαυση κατ τη φυγ στην Αγυπτο παραπμπουν στη βενετικ παρδοση.
     Παρ τις γνωριμες του με τον καλλιτεχνικ κσμο της Ρμης, επλεξε να συναναστρφεται με λλους πορους ζωγρφους και να ακολουθε ναν σκανδαλδη –για τα πρτυπα της εποχς– τρπο ζως, με αποτλεσμα να χει και συχν προβλματα με την αστυνομα του Βατικανο. Σε αναζτηση χρημτων για την επιβωσ του, στρφηκε σε ναν Γλλο μπορο τχνης με το νομα Maestro Valentino, ο οποος τον συμβολεψε να ζωγραφσει θρησκευτικος πνακες καθς εχαν μεγλη ζτηση. Ωστσο, ο Καραβτζο φανεται πως αγνησε τις συμβουλς του Valentino, καθς ανμεσα στα ργα του εκενης της περιδου συγκαταλγονται κυρως πνακες με καθημεριν θματα, απ τους οποους αποκμισε λγα χρματα. Αργτερα, ο Καραβτζο φανεται πως τελικ πεστηκε να πραγματοποισει το πρτο του θρησκευτικ ργο, το οποο μως δεν βασιζταν σε κποιο δημοφιλς θμα πως η Σταρωση, αλλ φερε τον ττλο Η κσταση του Αγου Φραγκσκου (1595). Το τελικ αποτλεσμα, σε συνδυασμ και με λλους πνακες της διας περιδου πως Οι Χαρτοκλφτες Η Χειρομντισσα, του εξασφλισε την εκτμηση αρκετν φιλτεχνων και μπορε να θεωρηθε ως να απ τα πρτα ριμα ργα του που σηματοδτησε τις απαρχς του μπαρκ και προανγγειλε τις μεταγενστερες σημαντικς θρησκευτικς συνθσεις του.
     Το επμενο διστημα, ο καρδινλιος Φραντσσκο Μαρα ντελ Μντε, εντυπωσιασμνος απ το ταλντο του Καραβτζο, το πρσφερε τροφ και στγη την οποα εκενος αποδχτηκε. Ο ντελ Μντε βρισκταν στο επκεντρο των καλλιτεχνικν κκλων της Ρμης και ο Καραβτζο κατρθωσε να πραγματοποισει διασυνδσεις με ισχυρος πτρονες αλλ και διακεκριμνους ποιητς που με τη σειρ τους προβαλαν το ργο του. Παρμεινε στην οικα του τουλχιστον μχρι τις 19 Νοεμβρου του 1600, εν στην κατοχ του ντελ Μντε βρθηκαν αργτερα δκα πνακες του Καραβτζο. Το ανεπτυγμνο ενδιαφρον του προσττη του για τη μουσικ και την αλχημεα φανεται πως σχετζονται με τουλχιστον τρεις παραγγελες, για τα ργα Οι μουσικο ( Συναυλα, 1595-7, Μητροπολιτικ Μουσεο Νας Υρκης), Αγρι με λαοτο (1596-7, Μητροπολιτικ Μουσεο Νας Υρκης, δνειο απ τη συλλογ Wildenstein) καθς και την εικονογρφηση της οροφς του αλχημικο εργαστηρου του ντελ Μντε με τις μορφς του Δα, του Ποσειδνα και του Πλοτωνα. Υπ την προστασα του ντελ Μντε, ο Καραβτζο εξελχθηκε σημαντικ, προσφροντας - κυρως θρησκευτικος - πνακες μεγλης αξας. Ζωγρφισε θματα που σπνια εχαν χρησιμοποιηθε στο παρελθν εν κτω απ την πεση των καρδινλιων, να αποτυπσει γνωστ βιβλικ θματα, τα απδωσε με να τρπο που απεχε απ τα καθιερωμνα πρτυπα της εποχς, θυμζοντας συχν σκηνς της καθημεριντητας.
     να παρδειγμα που αποτυπνει τον αντισυμβατικ χαρακτρα της τχνης του Καραβτζο αποτελε ο πνακας Η ανπαυση κατ τη φυγ στην Αγυπτο (1596-1597), που παριστνεται η Παναγα με μαλλι σε ντονο κκκινο χρμα και σε αντιδιαστολ με τα ξανθ μαλλι του Χριστο. Στα τλη του 16ου αινα, ο Καραβτζο ταν νας αναγνωρισμνος για το ταλντο του ζωγρφος. Το 1599 ανλαβε επσης μα σημαντικ παραγγελα για την διακσμηση του παρεκκλησου Κονταρλλι της εκκλησας του Αγου Λουδοβκου των Γλλων (San Luigi dei Francesi) στην Ρμη, ργο για το οποο ταν υποψφιοι αρκετο ακμη καθιερωμνοι ζωγρφοι. Αν και δεν εναι απλυτα εξακριβωμνος ο λγος που ο Καραβτζο ανλαβε τελικ την παραγγελα, θεωρεται πιθαν πως καταλυτικ ρλο εχε η επιρρο του ντελ Μντε. Για τις ανγκες του ργου, παρδωσε δο σημαντικος πνακες, το Μαρτριο του Αγου Ματθαου και την Κλση του Αγου Ματθαου, τους οποους φιλοτχνησε πνω σε μουσαμδες μεγλων διαστσεων, πρακτικ ασυνθιστη για ργα εκκλησιν.
     Η φμη που απκτησε μσα απ αυτ τα ργα, εχε ως αποτλεσμα να αναλβει μα ακμη σημαντικ παραγγελα για να παρεκκλσι στην εκκλησα Σντα Μαρα ντελ Ππολο. Το συμβλαιο της συγκεκριμνης συμφωνας, ανακαλφθηκε το 1920 και αναφρεται συνολικ σε δο ργα που θα παρδιδε ο Καραβτζο. Τα θματα της παραγγελας ταν η Σταρωση του Αγου Πτρου και η Μεταστροφ του Παλου. Οι πρτες εκδοχς των ργων απορρφθηκαν, πιθανν διτι θεωρθηκαν προκλητικς, αλλ τελικ ο Καραβτζο παρδωσε με καθυστρηση τα ργα, σε μα μορφ που γινε αποδεκτ.
     Η περοδος 1602 - 1606 αποδεχθηκε ιδιατερα παραγωγικ και δημιουργικ για τον Καραβτζο. Παρλληλα, συνοδετηκε και απ προβλματα με τη δικαιοσνη. Εξαιτας μιας δημσιας αρνητικς κριτικς του κατ του ζωγρφου Τζοβννι Μπαλινε, συνελφθη και φυλακστηκε. Τελικ αφθηκε ελεθερος κυρως χρη στην επμβαση ορισμνων καρδινλιων και του μαρκησου Τζουστινινι. Το 1604, νας συμβολαιογρφος με το νομα Μαρινο Πασκαλνε, εμφανστηκε αιμφυρτος στην αστυνομα δηλνοντας πως ο Καραβτζο εχε αποπειραθε να τον σκοτσει. Ο Καραβτζο εγκατλειψε ττε τη Ρμη και αναζτησε καταφγιο στη Γνοβα, στο πλευρ του πργκιπα Μρτσο Κολννα. Επστρεψε στη Ρμη ταν, για γνωστους λγους, ο Πασκαλνε απσυρε τις κατηγορες εναντον του. Παρ την κακ φμη που εχε αναπτξει, η προστασα του απ τον πργκιπα Κολννα του δωσε την ευκαιρα να λβει αρκετς παραγγελες, μεταξ αυτν και μα για την εκκλησα του Αγου Πτρου. Του ανατθηκε να ζωγραφσει μα Παναγα, ργο που θα αποτελοσε μα πολ σημαντικ ευκαιρα για την καταξωση κθε ζωγρφου. Παρλα αυτ, ο Καραβτζο επλεξε να ολοκληρσει το ργο υιοθετντας μα πλρως αντισυμβατικ προσγγιση, η οποα χαρακτηρστηκε ως ιερσυλη και ασεβς. Στον πνακα που παρδωσε, με τον ττλο Η Παναγα με το φδι (1605-1606), αποτπωσε την Παναγα ως μα κοιν θνητ, την Αγα ννα σαν μια σχημη γερασμνη γυνακα και τον Χριστ εντελς γυμν παρτι δεν ταν σε βρεφικ ηλικα. Το ργο φυσικ απορρφθηκε, στερντας απ τον Καραβτζο την ευκαιρα να λβει επσημη αναγνριση ως ζωγρφος.
     Στις 29 Μαου του 1606, κατ τη διρκεια λογομαχας, o Καραβτζο σκτωσε με μαχαρι να νεαρ ονματι Ρανοτσιο Τομασσνι. Τα ατια ενδεχομνως να ταν οικονομικ /και ερωτικ πολιτικ. Ο διος τραυματστηκε αλλ κατφερε να διαφγει, εν οι φλοι του που ταν παρντες στο επεισδιο φυλακστηκαν. Για την πρξη του καταδικστηκε ερμην σε θνατο και εξορα, γεγονς που δινε το δικαωμα σε κθε μλος της αστυνομας του Βατικανο να τον εκτελσει επιτπου. Ο Καραβτζο εγκατλειψε μεταμφιεσμνος τη Ρμη αφο αναζτησε μταια καταφγιο στους πρην προσττες του. Πρτο σταθμ της περιπλνησς του αποτλεσε η Νπολι, που παρμεινε αρχικ για περπου οκτ μνες. Η φμη του Καραβτζο ταν δη πολ μεγλη και σε αυτ το διστημα ολοκλρωσε αρκετς παραγγελες ργων με κυριτερα την Παναγα του Ροζαρου, τις Επτ πρξεις ελεημοσνης και τη Μαστγωση του Χριστο, λα τους αριστουργματα.
     Παρ την μεγλη του επιτυχα και φμη, εγκατλειψε την πλη και φυγε για την Μλτα. Η πιο πιθαν αιτα της μετακνησς του θεωρεται η πρθεσ του να γνει Ιππτης του Τγματος της Μλτας, στε να μπορε πιο εκολα να διεκδικσει μια απονομ χριτος απ τον Ππα και να επιστρψει στο μλλον στη Ρμη. Εκε ζησε για περπου πντε μνες, διστημα στο οποο ολοκλρωσε το ργο Ο γιος Ιερνυμος στο σπουδαστριο του για τον καθεδρικ να της Βαλτας. λλοι αξιοσημεωτοι πνακες της διας περιδου εναι ο τεραστων διαστσεων Αποκεφαλισμς του Αγου Ιωννη του Βαπτιστ (ο μοναδικς πνακας που φρει την υπογραφ του Καραβτζο), η προσωπογραφα του Μεγλου Μγιστρου Alof de Wignacourt, καθς και ο Ερωτιδας που κοιμται, ργο που βρισκταν σε πλρη αντθεση με το ασκητικ πνεμα των Ιπποτν. Ο Καραβτζο τελικ εκδιχθηκε απ το τγμα, χαρακτηριζμενος ως "διεφθαρμνος και ρυπαρς" (putridum et foetidum) και κατφυγε στη Σικελα, αρχικ στις Συρακοσες και αργτερα στη Μεσσνα.
     Το 1609 επστρεψε στη Νπολι που γινε εναντον του αππειρα δολοφονας, οι λγοι της οποας παραμνουν γνωστοι. Το καλοκαρι του 1610 αποφσισε να εγκαταλεψει την πλη και φτασε με πλεομενο στο κοντιν στη Ρμη λιμνι Πρτο ρκολε που βρισκταν υπ ισπανικ κατοχ, εν πιθαντατα σταμτησε να ζωγραφζει. Εκε φρεται να συνελφθη και να εξαγρασε την απελευθρωσ του, τα χνη του μως χνονται σε αυτ το σημεο. Στις 28 Ιουλου, δημοσιετηκε η εδηση του θαντου του δισημου ζωγρφου, εν τρεις ημρες αργτερα μα να δημοσευση αναφερταν σε θνατ του απ σοβαρ ασθνεια. Ως επσημη ημερομηνα θαντου του θεωρεται η 18η Ιουλου, ωστσο παραμνει υπ διερενηση τσο ο ακριβς χρνος σο και η αιτα του θαντου του.
     Το ργο του Καραβτζο συχν αντιμετωπστηκε αρνητικ στην εποχ του, κυρως λγω του σκανδαλδους τρπου με τον οποο αποτπωνε τα θματ του, ωστσο ακμη και οι επικριτς του αναγνριζαν το ταλντο του. Η ζωγραφικ του θεωρεται πως διαμρφωσε καταλυτικ τη μπαρκ σχολ, επιδικοντας να ανατρψει τον μανιερισμ των παλαιτερων ζωγρφων. Διαμρφωσε να ρεαλιστικ φος στη ζωγραφικ, με ντονα στοιχεα δραματοποησης και θεατρικτητας. να ακμη χαρακτηριστικ στοιχεο των ργων του αποτελοσε η χρση των φωτοσκισεων και των φωτεινν αντιθσεων (κιαροσκορο). Αν και η τεχνικ αυτ εχε αναπτυχθε πριν απ τον Καραβτζο, εκενος την υιοθτησε με απλυτο τρπο και θεωρεται πως αποτλεσε τον ιδανικ εκφραστ της. Το δεδομνο στυλ μεινε γνωστ στην ιστορα της τχνης ως τενεμπρισμς, δηλαδ ελεθερα τεχνικ η οποα χρησιμοποιε το σκοτδι σαν ουσιαστικ στοιχεο ενς ργου.
     Ζωγρφιζε με μεγλη ταχτητα, χωρς προπαρασκευαστικ σχδια και χρησιμοποιντας μοντλα εκ του φυσικο, τα οποα απεικνιζε απ' ευθεας στον καμβ. Λεπτομερες ρευνες πνω σε πνακς του, φανερνουν πως απουσαζαν χνη σχεδου, εν χρησιμοποιονταν μνο κποιες αδρς χαρξεις, κυρως για τον καθορισμ της σνθεσης και της θσης των μοντλων. Θεωρεται πως η χρση ζωντανν μοντλων αποτελοσε βασικ συστατικ στοιχεο για το ρεαλισμ που αναζητοσε να αποδσει.
     Μετ το θνατ του, η φμη του εξασθνισε γργορα και το νομ του ουσιαστικ εξαφανστηκε απ καταλγους. Ο πρτος του βιογρφος ταν ο ζωγρφος Τζοβννι Μπαλινε, ο οποος δεν τρεφε συμπθεια προς το ργο του. Πολλο απ τους πνακς του αποδθηκαν σε λλους ζωγρφους, εν παρλληλα ργα που δεν του ανκαν αποδθηκαν σε αυτν. Μετ απ μια μακροχρνια λθη, το ργο του Καραβτζο ρχισε να επανεκτιμται στα τλη του 19ου αινα, ταν ο Wolfgang Kallab, μελετντας κποιους πνακες, αναγνρισε σε αυτος πολλ κοιν στοιχεα και τελικ μετ απ ενδελεχ ρευνα τους απδωσε στον Μικελντζελο Μερζι. Εκενη την εποχ, ελχιστα ταν γνωστ για τον Καραβτζο, εν μλις να ργο φερε την υπογραφ του. Ωστσο, με ναυσμα την ρευνα του Kallab και την μεσολβηση και λλων ειδικν, σντομα ξεκνησε να αποκαλπτεται το κυρως σμα του ργου του Καραβτζο. Στην ανδειξη του ργου του σημαντικ ρλο διαδραμτισε επσης η ανακλυψη σχετικν εγγρφων στις πλεις που ζησε και δημιοργησε ο Καραβτζο.
     Το γεγονς εναι τι το ργο του Καραβτζο επηρασε γενις καλλιτεχνν του νου φους του μπαρκ. Ανμεσ τους οι Τζοβννι Μπαλινε, Λεονλλο Σπντα, Ορτσιο Τζεντιλσκι, Κρλο Σαρατσνι, Αρτεμζια Τζεντιλσκι, οι Καραβατζιστς της Ουτρχτης, Φλαμανδο (Ρομπενς και μπραχαμ Γινσσενς, Γλλοι (Ζωρζ ντε Λα Τουρ και Σιμν Βου) και Ισπανο (Φρανθσκο Ριμπλτα και Χοσ Ριμπρα).
     Το 1920, ο ιστορικς τχνης Roberto Longhi μελτησε περαιτρω τη δομ και τα τεχνικ χαρακτηριστικ του ργου του, ισχυριζμενος πως μεταγενστεροι καλλιτχνες πως ο Γιοχννες Βερμερ ο Ρμπραντ δεν θα εχαν υπρξει χωρς τον Καραβτζο, εν η τεχνικ ζωγρφων πως ο Ντελακρου ο Εντουρ Μαν θα ταν ριζικ διαφορετικ. Ο Αμερικανς ιστορικς Μπρναρντ Μπρενσον επσης σχολασε πως "εκτς απ τον Μιχαλ γγελο, καννας Ιταλς ζωγρφος δεν σκησε τσο ντονη επιρρο". Οι νες ρευνες και κριτικς πνω στο ργο του Καραβτζο ενσχυσαν τη φμη του και οδγησαν σε μα πρτη σημαντικ κθεση με ττλο Καραβτζο και Καραβατζιστς (Caravaggio e dei Caravaggeschi), μετ τον Β παγκσμιο πλεμο. Αργτερα ακολοθησαν και λλες εκθσεις για τον Καραβτζο, ο οποος εχε πλον αναγνωριστε ως μεγλος ζωγρφος του παρελθντος.

---------------------------------------------------------------------------------------


                                                   Η Λαβ Της Σειρνας


      ρωτας Νικητς



                                                'Αγιος Ιερνυμος



                                                    Χαρτοκλφτες



                                             Στους Εμμαος



                      Νεκρ Φση



                                         Επαλθευση Του 'Απιστου Θωμ



                                                 Πακτης Λαγοτου


    Νος Βκχος



                                                 Η Θυσα Του Ισακ



          Η Μεταστροφ Του Απστολου Παλου



                               Νεαρς



                                      Αγα Οικογνεια



                                     Καλθι Με Φροτα


 Δαυδ & Γολιθ


 Αποκαθλωση



                                            Ιουδθ & Ολοφρνης


 Μδουσα



                   Το Κλεσμα Του 'Αγιου Μρκου



                    Η Σταρωση Του 'Αγιου Πτρου


 Κομιση Θεοτκου



                                                      Μντισσα


 Επιφοτηση Αγου Ματθαου



                  Νεαρς Με Μουσικ ργανο

 

 

Web Design: Granma - Web Hosting: Greek Servers