Πεζά

Ποίηση

Παραμύθια

Θέατρο-Διάλογοι

Δοκίμια

Ο Dali & Εγώ

Διαδικτύου

Εκδοθέντες

Κλασσικά

Λαογραφικά

Διασκέδαση

Πινακοθήκη

Εικαστικά

Λογο-Παίγνια

Σχόλια/Επικοινωνία

Φανταστικό

Ερωτική Λογοτεχνία

Γλυπτική

 
 

Πινακοθήκη 

Ghirlandaio

 "Ghirlandaio" Bigordi Domenico Di Tommaso,(1449-1494) Early Renaissance

     Υπήρξεν από τους διασημότερους και δημοφιλείς Φλωρεντινούς καλλιτέχνες της εποχής του. Γεννιέται στη Φλωρεντία γιός του Τομάζο Ντι Κουράντι Μπιγκόρντι, εμπόρου κοσμημάτων. Η πρώτη του ενασχόληση φυσικά, ήτανε χρυσοχόος κι απέκτησε το παρανόμι Τζιρλαντάγιο, επειδή έφτιαχνε θαυμάσια κομψά χρυσά ή ασημένια διαδήματα και στέμματα (Garland-Maker αγγλιστί), ιδιαίτερα αγαπητά στις νεαρές γυναίκες της πατρίδας του. Το 1460 κάτω από τη στήριξη της οικογένειας Βεσπούτσι, αρχίζει να δουλεύει ανεξάρτητος και φιλοτεχνεί για τ' αφεντικά του σπουδαίες εργασίες στο ναό Ονισάντι της Φλωρεντίας, συμπεριλαμβανομένου και του "Μυστικού Δείπνου", το 1480.
     Το 1475 εργάστηκε στο Σαν Τζιμινιάνο, στη τοπική εκκλησία και στα 1481-2 εργάστηκε στη Καπέλα Σιξτίνα, με ρωμαικά θέματα, επιδεικνύοντας υπέροχην ικανότητα στο να πλάθει όμορφες αρμονικές εικόνες με θαυμαστή επιλογή χρωμάτων. Εργάστηκε με τον Μποτιτσέλι, τον Περουτζίνο και τον Ροζέλι σε δυο φρεσκό εκεί, εκ των οποίων το ένα δε σώζεται. Η φήμη της τέχνης του, τον ακολούθησε κατά την επιστροφή του στη γενέτειρα, συμπεριλαμβανομένης και της εργασίας του στο Sala Dei Gigli στο Palazzo Vecchio (1483), φρεσκό και τοιχογραφίες για τη Sassetti Chapel στη Santa Trinità (1483-1485). Έφτιαξεν εκεί, στην ιδιωτική εκκλήσια της οικογένειας του τραπεζίτη Φραντζέσκο Σασέτι, 6 φρεσκό με σκηνές από τη ζωή του Αγίου Φραγκίσκου. Σε τούτες τις εργασίες φαίνεται η Ολλανδική επιρροή του Χιούγκο Βαν Ντερ Γκόες.
     Το 1480 παντρεύεται τη Κονστάντζα Ντι Μπαρτολομέο Νούτσι κι απέκτησαν μαζί δυο γιούς: τον Μπαρτολομέο (1481) και τον Ριντόλφο* (1483-1561) που ακολούθησε τα χνάρια του πατέρα του στη ζωγραφική κι έγινε μάλιστα και φίλος με τον Ραφαήλ. Το 1485 πεθαίνει η σύζυγός του. Το 1488 παντρεύεται ξανά, την Αντόνια Ντι Σερ Πάολο Ντι Σιμόνε Πάολι. Προς το τέλος της 10ετίας του '80, φιλοτέχνησε πολλά Φλωρεντινά πορτραίτα, μεταξύ αυτών και το "Παπούς & Εγγόνι" και ποτέ κανείς, στο όνομα του ρεαλισμού, δε προσέδωσε τόση προσοχή ακόμα και στην ασχήμια, ακόμα και σε λεπτομέρειες που η στυλιζαρισμένη κι ωραιοποιημένη Πρώϊμη Αναγέννηση, θ' απέκρυπτεν όσο γινότανε.
     Εργάστηκεν επίσης και στο Tornabuoni Chapel της Santa Maria Novella (1485-1490). Η εργασία ήτανε παραγγελία του Τζιοβάνι Τορναμπουόνι, μέγα συνεταίρου στη Τράπεζα των Μεδίκων. Αυτά τα 15 φρεσκό στην ιδιωτική αυτή εκκλησία, ήταν η τελευταία μεγάλη δουλειά που ανέλαβε το πολυάσχολο και γεμάτο μαθητές (μεταξύ των οποίων κι ο Μιχαήλ Αγγέλος), εργαστήρι του και τονε βοηθήσανε και τα 2 αδέρφια του, Ντάβιντ και Μπενεντέτο κι ολοκληρώθηκε περί το 1490.
     Το 1494 πεθαίνει ξαφνικά από ελώδη πυρετό και θάβεται στη Φλωρεντία, σ' ηλικία 45 ετών.



                                   Παπούς & Εγγόνι



                              
Προσκύνημα Των Βοσκών



                                    
Επίσκεψη-Όραμα



                                                
Μυστικός Δείπνος



                                 
Μαντόνα & Βρέφος Με Δυο Αγίους



                               
Κάλεσμα Των Πρώτων Αποστόλων



                         
Προσκύνημα Των Μάγων


 
'Αγιος Στέφανος



                        
Πορτραίτο Κυρίας

* Τρεις Πίνακες του Ριντόλφο, γιού του
.


                          Πορτραίτο Κυρίας



'Αγιος Ζηνόβιος Σώζει Από Θάνατο Ένα Παιδί



               Περιφορά Σορού Αγίου Ζηνοβίου

 

 

Web Design: Granma - Web Hosting: Greek Servers