Πεζά

Ποίηση

Παραμύθια

Θέατρο-Διάλογοι

Δοκίμια

Ο Dali & Εγώ

Διαδικτύου

Εκδοθέντες

Κλασσικά

Λαογραφικά

Διασκέδαση

Πινακοθήκη

Εικαστικά

Λογο-Παίγνια

Σχόλια/Επικοινωνία

Φανταστικό

Ερωτική Λογοτεχνία

Γλυπτική

 
 

Πινακοθήκη 

Uccello

 

Dono Di Paolo (1397-1475) Early Renaissance
                                                                                                          'Uccello'

     Υπήρξεν από τους πιο γοητευτικούς Ιταλούς καλλιτέχνες του 15ου αιώνα. Παθιασμένος με τη μελέτη της προοπτικής, εισήγαγε στα έργα του εντυπωσιακές λεπτομέρειες. Παρ' όλο που ανέλαβε σημαντικές παραγγελίες θρησκευτικού και κοσμικού χαρακτήρα, το έργο του δε του αποφέρανε σημαντικά οφέλη. Μάλιστα λέγεται πως πέρασε τα τελευταία του χρόνια μόνος φτωχός και μελαγχολικός.
     Επί αιώνες μετά το θάνατό του, μνημονευότανε κυρίως για την αριστοτεχνική προοπτική του και θεωρούντανε σχετικά εκκεντρικός. Τον 20ό αιώνα όμως, επανεξετάστηκε κι αναγνωρίστηκε ως ένας από τους πιο πρωτότυπους και καινοτόμους ζωγράφους της εποχής του.
     Γεννήθηκε στη Φλωρεντία, από τον Πάολο Ντι Ντόνο τον πρεσβύτερο και την Αντόνια Ντι Τζιοβάνι Καστέλο Ντι Μπεκούτο. (Το παρατσούκλι "ουτσέλο" σημαίνει "πουλί"). Στα 15 του περίπου μαθητεύει στο εργαστήρι του μεγάλου γλύπτη της εποχής, Λορέντζο Γκιμπέρτι. Το 1415 γίνεται μέλος της Συντεχνίας Ιατρών & Φαρμακοποιών, που περιλαμβάνει και τους καλλιτέχνες. 10 χρόνια μετά εργάζεται ως σχεδιαστής ψηφιδωτών στον 'Αγιο Μάρκο στη Βενετία.
     Το 1432 αναζητεί δουλειά στο εργοτάξιο του καθεδρικού της Φλωρεντίας. 4 χρόνια μετά ζωγραφίζει μια μεγάλη τοιχογραφία εκεί. Ολοκληρώνει ένα πορτραίτο του 'Αγγλου Σερ Τζων Χόκγουντ. Το 1443 αρχίζει να δουλεύει 2 έργα για τον καθεδρικό: το τετράγωνο πλαίσιο ενός ρολογιού στον εξωτερικό δυτικό τοίχο του και σχέδια 3 υαλογραφημάτων. 2 χρόνια μετά, ο Ντονατέλο, του βρίσκει δουλειά στη Πάντοβα. Ζωγραφίζει μια σειρά τοιχογραφιών στην Οικία Βιταλιάνι. Τον επόμενο χρόνο επιστρέφει στη Φλωρεντία κι ανοίγει ατελιέ στη Πλατεία Σαν Τζιοβάνι.
     Το 1453 η σύζυγος, του χαρίζει ένα γιο, τον Ντονάτο και 3 χρόνια μετά, μια κόρη, την Αντόνια. Το 1465 πηγαίνει μαζί με το γιο του στο Ούρμπινο για μιαν Αγία Τράπεζα στον Ναό Κάρπους Ντόμινι. Ζωγραφίζει το διάστημα κάτω από τη κεντρική σκηνή, το τελευταίο γνωστό έργο του. Το 1475 στις 10 Δεκέμβρη πεθαίνει στο νοσοκομείο, σ' ηλικία 78 ετών και θάβεται δίπλα στον πατέρα του, στο Ναό Σάντο Σπίριτο, στη Φλωρεντία.
---------------------------------------------------------------------------------------------


         5 Αξιοσέβαστοι Πατέρες Της Φλωρεντινής Τέχνης
     (Εικονίζονται από αριστερά προς δεξιά, όπως κοιτάμε, οι: Τζιότο, Ουτσέλο, Ντονατέλο, Μανέτι -ξυλογλύπτης ή μαθηματικός- και Μπρουνελέσκι. Το πίνακα τονε ξεκίνησε αυτός μα πιστεύεται πως τονε τελειώσεν έπειτ' από πολλά χρόνια, άλλος καλλιτέχνης.)


                               Πορτραίτο 'Αντρα



                          Πορτραίτο Γυναίκας



                                Κεφαλή Γυναίκας



                          Ένας 'Αγγελος



                                 Σερ Τζον Χόκγουντ



                                                    'Αγιος Γεώργιος & Δράκος Ι



                                               'Αγιος Γεώργιος & Δράκος ΙΙ



                                         Διδασκαλία Αγίου Στεφάνου



                                        Λιθοβολισμός Αγίου Στεφάνου



                                   Η Γέννεση Της Παρθένου Μαρίας



                                    Η Μικρή Μαρία Παρουσιάζεται Στον Ναό



                                                                          Σταύρωση



                                                                 Κυνήγι Στο Δάσος



                                  Η Μάχη Του Σαν Ρομάνο (αριστερό πάνελ)



                                    Η Μάχη Του Σαν Ρομάνο (κεντρικό πάνελ)



                                    Η Μάχη Του Σαν Ρομάνο (δεξιό πάνελ)

 

 

Web Design: Granma - Web Hosting: Greek Servers