-


Dali &









/




 
 

/ 

& ( )

     Σ' αυτ το ρθρο, συγκντρωσα διφορα αγαπημνα τραγοδια, που μως τα συντρφευε και μια ιστορα, λλοτε παρξενη, λλοτε μορφη, λλοτε συγκινητικ, λλοτε φρικτ κι λλοτε ταν ιστορα απ μνο του το διο για κποιον κποιους λγους. Παραθτω λοιπν την ιστορα, τους συντελεστς κι που τανε ξενγλωσσο, χω προσπαθσει να το φρω στα ελληνικ, προσπαθντας να κρατσω μτρο και ρμα, παρλληλα να κρατηθ και στο κεντρικ νημ του, σο πιο κοντ γιντανε και τλος να διατηρσω και το ρυθμ, τσι στε αν τραγουδιτανε στα ελληνικ με τον διο τρπο, να μην λλαζε μουσικ. Φυσικ αυτ εναι εξαιρετικ κι απιθνως δσκολο και δε το πτυχα σ' λες, σε κμποσες πντως σγουρα και σε μερικς δεν κανα καν τη μετφραση, γιατ δεν βγαινε στο πλνο μου.
     Δεν υπρχει σειρ χρονικ λλου εδους, αλλ αν καλλιτχνη κι η σειρ καλλιτεχνν εναι επσης τυχαα, απλ ξεκιν απ τον Μπομπ Ντλαν, που τον αγαπ ιδιατερα και που 'χω βρει κμποσες. Πρτα βιογραφικ, μετ η ιστορα, μετ οι στχοι του στο πρωττυπο με τους συντελεστς, μετ η μετφρασ του (που υπρχει) και στο τλος κθε σματος, η παραπομπ στο Γιου Τομπι!
     Ε δε χρειζεται να πω κτι λλο, οτως λλως το ρθρο εναι μεγλο, τερστιο θα λεγα, με πνω απ 70.000 λξεις περπου, οπτε θα ολοκληρωθε σε μρη (υπολογζω καμμι 10αρι, με περπου το πολ 10.000 λξεις το καθνα), που θα 'ναι αυτοσια, καθς δε συνδονται παρ μνον τι εναι μορφα κι χουνε και τις ιστορες τους...
     Ξεκινμε λοιπν...    (Πτροκλος Χατζηαλεξνδρου)

====================

ΜΕΡΟΣ 1ον: Μπομπ Ντλαν

                                   Βιογραφικ

     Ο Μπομπ Ντλαν (Bob Dylan), γεννημνος Ρμπερτ λλεν Ζμμερμαν (Robert Allen Zimmerman), εναι Αμερικανς μουσικς. Θεωρεται απ τους σημαντικτερους σγχρονους τραγουδοποιος. Στις 13 Οκτβρη 2016, η Σουηδικ Ακαδημα του απνειμε το Βραβεο Νμπελ Λογοτεχνας.



     Γεννθηκε στις 24 Μη 1941 στο Ντουλοθ (Duluth) της Μινεστα. Ως μαθητς γυμνασου ρχισε να παζει φυσαρμνικα, πινο και κιθρα, εν συμμετεχε 1η φορ σε συγκρτημα, τους Golden Chords ερμηνεοντας τραγοδια των Τσακ Μπρι (Chuck Berry) και Λιτλ Ρτσαρντ (Little Richard), μ’ μφαση στη ροκ εντ ρολ, κντρι, φολκ και μπλουζ μουσικ. Το 1959 φοτησε στο Πανεπιστμιο της Μινεπολη. Εκε κουσε 1η φορ τη μουσικ του φολκ θρλου Γοντι Γκθρι (Woody Guthrie), γινε λτρης του κι αποφσισε να τονε συναντσει. Για το σκοπ αυτ παρτησε τις σπουδς του κι φτασε στη Ν. Υρκη, τη μητρπολη της μουσικς αλλ και το μρος που μποροσε να συναντσει το νδαλμ του.
     Ο Γκθρι, που νοσηλευταν, χρισε το νεαρ θαυμαστ του απ' τη Μινεστα διδοχ του. Εντωμεταξ, μετονομστηκε σε Μπομπ Ντλαν. Κατ μα εκδοχ, αυτ οφελεται στην επιρρο απ τον Ουαλ ποιητ Ντλαν Τμας (Dylan Thomas), που πθανε στη Ν. Υρκη το 1953, στα 39 του, απ υπερβολικ χρση οινοπνευματωδν. Θεωρεται πιθανν τι προς τιμ του λλαξε τ’ νομα του επιλγοντας το Bob Dylan. μελλε μ’ αυτ τα’ νομα, πρα απ μουσικς να γνει και ποιητς-στιχουργς. Το 1960 ρχισε να παζει σε διφορους μουσικος χρους, με το νο του νομα κι χοντας ως μουσικ πρτυπο τον Γκθρι. Τραγουδοσε σε πλατεες και folk bars στη περιοχ του Γκρνουτς Βλατζ (Greenwich Village). Ο γνωστς μουσικς δημοσιογρφος Ρμπερτ Σλτον γραψε γι' αυτν: "Αυτ το αγρι, διασταρωση παιδιο του κατηχητικο και μπτνικς χει μεγλο ταλντο".
     Σντομα υπγραψε συμβλαιο με τη πολυεθνικ δισκογραφικ εταιρεα Κολομπια. Μχρι σμερα ηχογραφε στην δια εταιρεα.  Στις αρχς του 1962, κυκλοφρησε ο 1ος ομνυμος δσκος του, με 2 δικ του τραγοδια (Talking New York / Song for Woody) και τα υπλοιπα διασκευς, μεταξ των οποων και το The House of the Rising Sun. Ο 2ος δσκος του κυκλοφρησε το 1963 με ττλο The Freewheelin' Bob Dylan, που περιεχε και το πολ δημοφιλς τραγοδι Blowin' in the wind. Μ’ αυτ το δσκο ξφυγε απ’ τα στεν ρια της folk κοιντητας της Ν. Υρκης κι γινε ευρτερα γνωστς. Η φυσιογνωμα του, ο τρπος ερμηνεας, οι στχοι, η μουσικ του αλλ κι οι ριζοσπαστικς απψεις του στρεψαν τα φτα της δημοσιτητας πνω του. Απκτησεν νθερμο κοιν δνοντας πολλς συναυλες εν στχοι του γνονταν συνθματα για τους νους.


           Με την λλη μεγλη Τζαν Μπαζ το 1963

      Εναι πλον η να φων της Αμερικς, εναι διαμαρτυρα, ρνηση, αμφισβτηση, η επανσταση. Αυτς μως αρνεται το ρλο της φωνς του κινματος. Εγκαταλεπει τα τραγοδια διαμαρτυρας κι επηρεασμνος απ τους μεγλους συμβολιστς ποιητς (Μπωντλαρ, Ρεμπ και κυρως τον Τ. Σ. λιοτ) δημιουργε πολπλοκα ροκ ποιματα. Κυκλοφορε 3 οριακος, μεγλους δσκους, που καθορζουνε την ιστορα της ροκ, πως τον θρυλικ Highway 61 Revisited,με ιστορικ κομμτια πως τα Like A Rolling Stone, Ballad For A Thin Man, Desolation Row, τον Bringing it all back home, δσκος που σηματοδτησε τη στροφ του στο ηλεκτρικ μπλουζ, τον Blonde on Blonde, να καταπληκτικ 2πλ λμπουμ, με πολλ αυτοβιογραφικ στοιχεα. Οι πιστο φολκ οπαδο που τον αποδοκιμζουν στο Newport Festival (1965) ταν ανεβανει στη σκην με δερμτινη ζακτα και ψηλοτκουνες μπτες και τολμ να παξει ηλεκτρικ κιθρα Fender Stratocaster θα δσουνε τη θση τους σε χιλιδες νους θαυμαστς. O 25ετς Ντλαν χει πνω απ 10.000.000 πωλσεις δσκων. Γνεται σημαα, ροκ λβαρο.
     Το 1965 αποτελε τος ορσημο. Η ροκ μουσικ αμφισβητε διαρκς το κατεστημνο, κοινωνικ και πολιτικ, μουσικ μνιμης και διαρκος αμφισβτησης. Το καλοκαρι του 1965 δικ του τραγοδι, το Mr. Tambourine Man γνεται μεγλη επιτυχα παιγμνο απ τους Byrds. Στις 22 Νομβρη του διου τους σε διακοπς στην Ισπανα παντρεεται τη Σρα Λουντς (Sara Lawndes). Κνουν μαζ 4 παιδι. Ο Ντλαν υιοθτησε επσης τη κρη της απ το προηγομεν της γμο.
     Το 1966 κνει παγκσμια περιοδεα με το συγκρτημα του, τους The Hawks (που αργτερα γιναν γνωστο ως The Band). Tον Mη δνει ιστορικ συναυλα στην Αγγλα που ηχογραφεται, αλλ κυκλοφορε μετ απ 22 τη, το 1998. Μετ το τλος της περιοδεας του, αγορζει να παλι σπτι στην εξοχ, κοντ στη Ν. Υρκη, στη περιοχ Γοντστοκ, που ξεκουρζεται κι ηρεμε. Το πρω της 29 Ιουλου κενης της χρονις τραυματζεται σοβαρ με τη μηχαν του, μια μαρη Triumph 500. Σπει λαιμ, κκαλα, χει πολλ τραματα στο πρσωπο. Πολλο λνε πως τανε δολοφονικ ενργεια απ’ τη CIA, λλοι τι μετ το ατχημα δεν τανε πια διος. Για 1,5 τος αναρρνει απομονωμνος στο σπτι του, απολαμβνοντας οικογενειακ ζω. Δχεται ελχιστους φλους: τα μλη των Hawks και τον λλεν Γκνσμπεργκ.
     λο αυτ το διστημα γραφε τραγοδια, πτε στο σπτι, πτε στο κοντιν υπγειο των Band, το φημισμνο Big Pink. Οι ηχογραφσεις αυτς κυκλοφρησανε το 1975 σε λμπουμ, το περφημο The Basement Tapes, αφο σχεδν λα εχανε βγει στην αγορ ανεπσημα, ως bootlegs. Επιστρφει στο στοντιο και το Γενρη του 1968 κυκλοφορε το δσκο John Wesley Harding, βαθι επηρεασμνο απ τη θρησκεα, τη μουσικ φολκ παρδοση και με φανερ την αλλαγ προσωπικτητας του δημιουργο, ο οποος περιλμβανε και το All along the Watchtower, πιο γνωστ απ τη διασκευ του Τζμι Χντριξ, αλλ επσης κι απ αυτς των Δ. Σαββπουλου και Δ. Πουλικκου. Το 1969 κυκλοφορε τον country δσκο Nashville Skyline με συμμετοχ των Τσρλυ Ντνιελς και Τζννυ Κας με σινγκλ το Lay Lady Lay, που τον ακομε με να, μελωδικ φων.
     Στο τλος των ‘60ς, εποχ ασυμββαστη, γρια κι ελεθερη, η γενι του πειραματζεται σωματικ κι εγκεφαλικ με ψυχεδελικς ουσες, η μουσικ ακολουθε τους διους δρμους (ψυχεδλεια, flower power). Ο Ντλαν, αντθετα, αποφασζει να κνει το αγροτικ του, γυρζει στις υπαθριες ρζες για να κρατηθε. Ταυτχρονα απχει απ συναυλες και κυκλοφορε δσκους με διασκευς κι επανεκτελσεις δικν του τραγουδιν, πως ο Selfportrait, πους δε γνρισε μεγλη επιτυχα. 4 μνες μλις μετ τη κυκλοφορα του, αποφασζει να βγλει στην αγορ νο λμπουμ, με νο μελωδικν χο, που σηματοδοτε την επιστροφ του: το New Morning (1970). Μοναδικς ντονες στιγμς εκενης της περιδου εναι η συμμετοχ του στη συναυλα που διοργνωσε ο φλος του Τζωρτζ Χρισον των Μπιτλς για φιλανθρωπικος σκοπος στο Μπανγκλαντς, απ’ που προκυψε το 3πλ live λμπουμ, με ττλο The Concert For Bangladesh, η συμμετοχ του με μικρ ρλο στη ταινα του Σαμ Πκινπα Pat Garret and Billy the Kid, που ‘γραψε και τη μουσικ της, καθς η κυκλοφορα του Planet Waves το 1974, που δειξε τι τποτα δεν χει τελεισει για τον Ντλαν ακμα.
     Το 1974 εναι η χρονι της μεγλης επιστροφς. Πραγματοποιε σειρ θριαμβευτικν συναυλιν με τους Band, απ τις οποες θα κυκλοφορσει  2πλος live δσκος, Before the flood. Το 1975 εναι μεγλη και παραγωγικ χρονι γι’ αυτν και δσκολη περοδος για το γμο του. Στις αρχς κυκλοφορε το αριστουργηματικ Blood on the Tracks, εμπνευσμνο απ την γγαμη συμβωση και τις δυσκολες της. Η χρονι κλενει με το Desire, που περιχει το Sara, να τραγοδι μνο στη γυνακα του. Δεν εναι λγοι κενοι που πιστεουν τι μ’ αυτ το τραγοδι την φερε ξαν στω και προσωριν κοντ του. Το Nομβρη του 1976 χρεψε μαζ με τους Νηλ Γιανγκ, Βαν Μρισον, ρικ Κλπτον, Τζνι Μτσελ, Dr. John και Ρνι Χκινς στο "τελευταο βαλς" των Band. Η μεγαλειδης συναυλα ηχογραφθηκε, κυκλοφρησε σε δσκο (The Last Waltz) και κινηματογραφθηκε απ τον Μρτιν Σκορσζε. Το 1977 εκδδεται το διαζγιο. Ο Ντλαν αναζητ διξοδο, στην αρχ σ’ εφμερες σχσεις και κατπιν στο Χριστιανισμ.
     Το 1979 το Slow Train Coming ανογει 3λογα δσκων, που ψχνει να βρει κενο που βπτισε λα τα ζωνταν, ψχνει την αρχ, το αργοκνητο τρνο της δημιουργας. Γνεται αναγεννημνος Χριστιανς (New-born Christian) τη δσκολη αυτ 10ετα του '80, για λους τους μθους της 1ης rock γενις. Τον απορροφον οι πολλαπλς θρησκευτικς και πολιτικς αναζητσεις. μως συνεχζει να βγζει δσκους, να κνει περιοδεες, να υπρχει, να ψχνεται και το 1989 κυκλοφορε ναν εμπνευσμνο δσκο, σε παραγωγ Daniel Lanoix, το Oh Mercy.
     Το 1992 γιορτζει τα 30 τη επ σκηνς με καλεσμνους λους τους παλιος φλους. Κνει παγκσμια περιοδεα, ρχεται μλιστα και στην Ελλδα στις 14 Ιουνου 1993. λα αυτ τα τη, 10δες καλλιτχνες διαφρων μουσικν ειδν διασκευζουνε τα τραγοδια του. μως, η πηγ της μπνευσης του Ντλαν δε στρεψε. Συνεχζει να βγζει μεγλους δσκους και να θυμζει τι υπρχει ως ενεργς δημιουργς.
     Σχεδν 60, κυκλοφορε το 1997 το Time Out of Mind, γραμμνο πριν και μετ απ μεγλη περιπτεια υγεας με τη καρδι. Δσκος κλσης, δσκος που φρει την υπογραφ του διου (Love Sick, Dirt Road Blues, Tryin' to get to heaven, Cold Irons Bound, Can't Wait) αλλ παρλληλα σγχρονος δσκος που πετυχανει κι εμπορικ. Το Time Out of mind σαρνει τα βραβεα Grammy, ανογοντας να περοδο απδοσης τιμν. Τα επμενα χρνια βραβεεται απ το βασιλι της Σουηδας, προτενεται για το Νμπελ Λογοτεχνας και παρνει το Βραβεο σκαρ για το τραγοδι Things have changed. Ο δσκος του, Love and Theft, κυκλοφρησε στις 11 Σεπτμβρη 2001, την δια μρα των τρομοκρατικν επιθσεων της Αλ Κιντα στους Δδυμους Πργους της Ν. Υρκης και στο αμερικανικ Πεντγωνο.
     Επιβεβαινει τι διανει μιαν ακμη εφηβεα, συμμετχοντας σε ταινες, διαφημιστικ, κυκλοφορντας νους αξιλογους δσκους, πως τον Modern Times (2006), τον Together Through Life (2009) και τον Christmas In The Heart, την δια χρονι. Και φυσικ περιοδεει αν τον κσμο σε μια "Never Ending Tour", που ξεκνησε απ το 1988 και συνεχζεται μχρι και σμερα. Σημαντικ του επσης δημιοργημα εναι ο 1ος τμος της αυτοβιογραφας του με ττλο Chronicles.
     O Ντλαν, πολ μεγλος μουσικς, στιχουργς και ποιητς επηρασε σο λγοι τη σγχρονη μουσικ αλλ και τη σκψη σων μεγλωσαν προβληματστηκαν με τα τραγοδια του. 10δες επσημοι κι ανεπσημοι δσκοι, βιογραφες, διασκευς, ακυκλοφρητες μαγνητοταινες κι σματα μαρτυρνε το μγεθος της επιρρος αυτς.



--------------------------------------------------------------

                                            Οι Ιστορες

   1η). Αυτ το τραγουδκι, γρφτηκε σε... σειρ. Για την ακρβεια 3 στη σειρ, την δια περπου χρονι: Το 1975! Ξεκνησε με το "Money Blues", γραψε αυτ και μετ ρθε και το "Golden Loom". Επιρρο του Λεβ; χι ακμα, σως να πρελοδιο για μετ. Το σμα αυτ μιλ για μια ζω, εκτς καννων, εκτς συνθηκν, εκτς φρμας νορμλ ζως κι χει και μια θλψη, που σταλζει, στχο-στχο, με αποκορφωμα στο φινλε. χει 2 ττλους: ο νας, ο πιο... (ας πομε) γνωστος, εναι: "Valley Below". Κενη τη χρονι ο Ντλαν κανε μια περιοδεα, και στο Saintes-Maries-de-la-Mer της Provence, τη μρα ακριβς των γενεθλων του (ναι εναι δδυμος και μαγκι! σχεδν ακριβς μετ την ναρξη του ζωδου: 24/5), συνντησε τους τσιγγνους και λγο μετ τη Σκρλετ Ριβρα, την κουσε να παζει και παλβωσε. πως περιγρφει κι ο διος, η γνωστη ακμα ττε Σκρλετ -παρλο που 'χε κμει δη πνω απ 10 λμπουμς-, "περιπλανιτανε στα δρομκια του χωριο".
     Ο τρπος και -τρα εναι κτι μουσικο ροι που δεν τους πολυπινω, αλλ εσες μη δνετε βση, σημασα χει πως τονε μγεψε-, τα μοτβα της του δσαν αρκετν μπνευση. Σε αυτ συνβαλλε κι η προσωπικ του ζω ββαια, που ττε περνοσε μια δσκολη φση: να καθ' οδν, διαζγιο με τη ττε σζυγ του Σρα.
     Η Σκρλετ τανε Ρουμνα βιολονστα, με σαφες επιρρος στη μουσικ της απ τσιγγνους, αλλ παιζε επσης κλτικα κι λλα. Ο Μπμπι ρπαξε τη τσιγγνικη επιρρο, τα μνορε της Σκρλετ και προσδωσε στο σμα ναν χο που προσομοιζε με Ογγρικα Τσιγγνικα Ακκρντα.
     Εκενο τον Ιονη του 75 εχε γρψει να γρμμα στη Σρα που της ζητοσε συγνμη γιατ στθηκε ανξιος απναντ της κι αυτ φωτογραφζεται στο στχο. Επσης η γυνακα του τραγουδιο, εναι μεν μορφη, αλλ εναι μακριν κι πιαστη, κατ κποιο τρπο.
     Αυτ εναι το να σκλος μως, γιατ υπρχει κι λλο να. ταν συναντθηκε με τους τσιγγνους στο χωρι, γνρισε και τον απερχμενο "Gypsy King" το βασιλι των τσιγγνων, στις εχε περσει μεγλο βο, η βασιλεα του εχε παρλθει, γιατ εχεν επλθει ο χρνος, ο γλπτης των ανθρπων, ο παρφορος, κι φειλε να παραιτηθε των πντων: στμμα, λες τις συζγους, λα του τα παιδι, και να αποσυρθε "κτω στη κοιλδα". Εγκαταλεπει λοιπν κι αυτς την μορφη μα μακριν πλον "γυνακα" -τη ζω- πνοντας να τελευταο καφεδκι, που παργγειλε δνοντας με τη βραχν, μπσα κι επιτακτικ φων του, τη τελευταα διαταγ! "να ακμα φλυτζνι καφ για το δρμο κι στερα φεγω για κτω στη κοιλδα".
     λα αυτ δουλψανε στο νου του Ντλαν, βαλε τη προσωπικ του θλψη, τη προσωπικ του εμπειρα, τα νωσε, ενσωματνοντας και τις δοξαρις της Σκρλετ κι φτιαξε αυτ που θα ακοσουμε παρα τρα! ειντε να καφ και φγαμε φιλαρκια!!!!
     Πριν, πρπει να σας πω, πως δε καταφρνω εδ και χρνια, να βρω το πρωττυπο, δυστυχς, αλλα στο σνδεσμο υπρχει να "γνσιο λιβ" του 1975 με τον Ντλαν στη κιθρα και το τραγοδι και τη Σκρλετ Ριβρα στο σεκντο και στο βιολ!!!

One More Cup Of Coffee

Στχοι-Μουσικ: Μπομπ Ντλαν
1η εκτ.: Μπομπ Ντλαν 1975
λμπουμ: "Desire" 1976

Your breath is sweet
Your eyes are like two jewels in the sky
Your back is straight your hair is smooth
On the pillow where you lie
But I don't sense affection
No gratitude or love
Your loyalty is not to me
But to the stars above

One more cup of coffee for the road
One more cup of coffee 'fore I go.
To the valley below.

Your daddy he's an outlaw
And a wanderer by trade
He'll teach you how to pick and choose
And how to throw the blade
He oversees his kingdom
So no stranger does intrude
His voice it trembles as he calls out
For another plate of food.

One more cup of coffee for the road
One more cup of coffee 'fore I go.
To the valley below.

Your sister sees the future
Like your mama and yourself
You've never learned to read or write
There's no books upon your shelf
And your pleasure knows no limits
Your voice is like a meadowlark
But your heart is like an ocean
Mysterious and dark.

One more cup of coffee for the road
One more cup of coffee 'fore I go.
To the valley below.

Μια Κοπα Καφ Ακμα

Η γλυκει σου ανασεμι
και τα δυο μτια σου
σα διαμντια στον ουραν
η λεα σου ρχη, ξοχη
κι απαλ τα μαλλι σου
σαν ακουμπς στο μαξιλρι
μα δε νιθω τη στοργ σου,
ευγνωμοσνη την αγπη σου,
δεν πιστεεις πια σε μνα
μα κει πνω ψηλ στ' αστρια.

Μια κοπα καφ ακμα για το δρμο
Μια κοπα καφ ακμα και θα φγω
για κτω στη κοιλδα...

Ο πατρας σου τανε παρνομος
και σαν μπορας σεριναγε
σου 'μαθε να διαλγεις και να παρνεις
και πως να ρχνεις το στιλττο
προστατεει το βασλει του
και κανες ξνος δε χωρει
η φων του τρμει καθς σου ζητ
ακμα να πιτο φαγητ

Μια κοπα καφ ακμα για το δρμο
Μια κοπα καφ ακμα και θα φγω
για κτω στη κοιλδα...

Η αδελφ σου εναι μντισσα
σα τη μαμ σου και σνα
Δε μαθες ποτ γραφ κι ανγνωση
τα ρφια σου δεν χουνε βιβλα
η απλαυσ σου δε ξρει ρια
η φων σου σα τον κορυδαλλ
μα η καρδι σου σαν τον ωκεαν:
Μυστρια και σκτεινη.

Μια κοπα καφ ακμα για το δρμο
Μια κοπα καφ ακμα και θα φγω
για κτω στη κοιλδα...

One More Cup Of Coffee
======================

   2η). Aυτ το σμα δεν χει ιστορα, αλλ με ξετρελλανει ο τρπος που φρνει το καπκι, σε ναν ρωτα, εντελς πρωττυπος. Δε δχεται δρα, μνο τη παρουσα και μνο στο τλος, ταν πια υπρχει βεβαιτητα πως παρουσα δε θα υπρξει και φυσικ ο ρωτας χει πια σβσει, η απσταση χει λλη μια φορ απομακρνει 2 ανθρπους, ττε και μνο ζητ να τελευταο δρο. Μα... εναι; Θα εναι το τελευταο; Μη ξεχνμε πως για να παραδοθε το δρο, θα υπρξει σγουρα λλη μια παρουσα, ρα ανοιχτ το θμα μιας νας προσπθειας επανασνδεσης, συνεπεα κοντινς επαφς. Και τοτο υπ 3 προποθσεις φυσικ: 1η, να μην χει μπει λλο τομο ανμεσα και μλιστα γερ, 2η, αν ντως χει μπει ανμεσα τομο, ττε σως αυτς ο δεσμς να χαλαρσει, καθς η επανασνδεση, ξαναφουντσει σως τις μνμες της παλις φλγας, και 3η εναι το να το λει σοβαρ πως σκφτεται ντως να θλει να ξανχει μιαν ακμα επαφ για τη παρδοση τουυ δρου. Γιατ μπορε να 'ναι κι να εδος χρυσματος του χαπιο, του χωρισμο, μπορε να 'ναιι σχμα λγου. Μπορε ωστσο να 'ναι και μια δοκιμ, να πειραμα του στυλ, "ναι θλω ν' αλλξω ρτα, αλλ μπορ; χω ντως ξεχσει και σβσει τα παλι καθως επανασυνδεθ, μου ρθουν λα πσω; ρα καλν εναι να το δοκιμσω πριν κνω καννα λθος και παρλληλα θα 'χω προσφρει κι να δρο ακμα, για να 'χω καλψει να μρος απ τις τψεις μου, τσον σο μεγαλτερο εναι το δρο, μα κι αυτ το τομο, ζητ...ψχουλα"!
     Εδατε πσον ν απλ τραγουδκι, με πολ συχους στιχους, πσο σκψιμο μπορε να 'χει; Και θα κλεσω τη φλυαρα μου με το τελευταο στχο, που πριν ζητσει το... "στατο δρο" εχεται κι ο τρπος που το κνει καλπτει θαυμσια λες τις ανωτρω εκδοχς, μα λες-λες! Θαυμσιο κλεσιμο, ενς σματος και θαυμσιο κλεσιμο (... ξαννοιγμα;), ενς ρωτα.
     Πμε στο σμα και μη ξεχντε, στο τλος του μπορετε να πατσετε το δεσμ, στε διαβζοντς το να το ακοτε σε λλο παρθυρο. Ιδο:

Boots From Spanish Leather

Στχοι-Μουσικ: Μπομπ Ντλαν
1η εκτ.: Μπομπ Ντλαν 1963

Oh, I am sailing away, my own true love
I'm sailing away in the morning
Is there something I can send you from across the sea
From the place that I will be landing?

No, there is nothing you can send me, my own true love
There's nothing I wish to be owning
Just carry yourself back to me unspoiled
From across that lonesome ocean

Oh, but I just thought you might want something fine
Made of silver or of golden
Either from the mountains of Madrid
Or from the coast of Barcelona

But if I had the stars from the darkest night
And the diamonds from the deepest ocean
I had forsake them all for your sweet kiss
For that is all I am wishing to be owning

But I might be gone a long old time
And it is only that I am asking
Is there something I can send you to remember me by?
To make your time more easy-passing

Oh, how can, how can you ask me again?
It only brings me sorrow
The same thing I want today
I would want again tomorrow

Oh, I got a letter on a lonesome day
It was from her ship a-sailing
Saying I don't know when I will be coming back again
It depends on how I am a-feeling

If you, my love, must think that-a-way
I am sure your mind is roaming
I am sure your heart is not with me
But with the country to where you are going

So take heed, take heed of the western winds
Take heed of the stormy weather
And yes, there is something you can send back to me
Spanish boots of Spanish leather

Μπτες Απ Δρμα Ισπανικ

-Κιν πρω μοναδικ μου αγπη
σαλπρω μακρυ απ σνα.
Θθελες τχα να δρο απ μνα
ταν πισω στερι και λιμνι;

-χι δε θα 'θελα τποτα να 'χω,
εσ και τον ρωτ σου μονχo,
γι' αυτ γρνα σος κοντ μου
απ' τους ωκεανους, στη μοναξι μου.

-Μα λω πως σως να θελες κτι
χρυσ ασμι σα δρο αχτη,
απ' της Μαδρτης τις κορφς,
της Βαρκελνας τις ακτς;

-Κι στρο να 'χα νυχτις σκοτειν,
διαμντια του  πιο βαθ ωκεανο
τα 'δινα λα. φιλ σου 'χω μνο στο νου
κι αυτ 'ναι το μνο που σου ζητ.

-Μα μπορε και ν' αργσω πολ
ρωτ μπορ να στελω κατιτ;
Κτι να γλυκνει την αναμον
κτι να με νιθεις, απ 'κει;

-Πως μπορες να ξαναρωτς και πον
και πως θα μποροσα να ζσω;
,τι θελα χτς και προχτς βρε κουτ
σμερα κι αριο πλι αυτ θα ζητσω.

-Ω! γρμμα πρα μια μαρην ημρα,
απ' το πλοο που μου λει πως δε ξρει
πτε θα 'ρθει και πλι σε μνα
αναλγως πως το κφι τα φρει.

Αν αγπη μου σκφτεσαι τσι,
σγουρα ττε ο νους σου μισεει
και δεν εναι σ' εμ η καρδι σου,
μα στις χρες αυτς π' αλαργεει.

Στους δυτικος ανμους χε νου,
προσοχ στις αλλαγς του καιρο
κι αν μπορσεις, σα δρο ζητ,
μπτες απ γνσιο δρμα ισπανικ.

Boots From Spanish Leather
===========================

   3η). Κναμε μια βολτολα στα πριξ και πλι ο δρμος μας φερε πσω στον μεγλο και πλον νομπελστα, Μπμπι!!! Δεν χει δε κοταξα αν χει ιστορα το τραγουδκι αυτ, αλλ δεν πειρζει. Τα μνα που χρειζεται να ξρουμε σγουρα εναι πως εναι του Μπμπι Ντλαν και πως γι' αυτ το σμα πρε το βραβεο ΕΜΜΥ το 1980.
     Πμε να το απολασουμε παρα, αφο συμπληρσω πως εκενη τη περοδο εχε κνει μια μικρ στροφ στα γκσπελ και τλος, πως παρλο που υπρχε καλτερη εκδοχ του τραγουδιο, εγ επλεξα αυτ που βρκα. δυστυχς. ντε πμε λοιπν παρεολα...

Gotta Serve Somebody

Στχοι-Μουσικ: Μπομπ Ντλαν
1η εκτ.: Μπομπ Ντλαν 1979 (βραβεον ΕΜΜΥ 1980)
λμπουμ: "Slow Train Coming" 1979

You may be an ambassador to England or France
You may like to gamble, you might like to dance
You may be the heavyweight champion of the world
You may be a socialite with a long string of pearls.

But you're gonna have to serve somebody, yes indeed
You're gonna have to serve somebody,
It may be the devil or it may be the Lord
But you're gonna have to serve somebody.

Might be a rock'n' roll addict prancing on the stage
Might have money and drugs at your commands, women in a cage
You may be a business man or some high degree thief
They may call you Doctor or they may call you Chief.

But you're gonna have to serve somebody, yes indeed
You're gonna have to serve somebody,
Well, it may be the devil or it may be the Lord
But you're gonna have to serve somebody.

You may be a state trooper, you might be an young turk
You may be the head of some big TV network
You may be rich or poor, you may be blind or lame
You may be living in another country under another name.

But you're gonna have to serve somebody, yes
You're gonna have to serve somebody,
Well, it may be the devil or it may be the Lord
But you're gonna have to serve somebody.

You may be a construction worker working on a home
You may be living in a mansion or you might live in a dome
You might own guns and you might even own tanks
You might be somebody's landlord you might even own banks.

But you're gonna have to serve somebody, yes
You're gonna have to serve somebody,
Well, it may be the devil or it may be the Lord
But you're gonna have to serve somebody.

You may be a preacher with your spiritual pride
You may be a city councilman taking bribes on the side
You may be working in a barbershop, you may know how to cut hair
You may be somebody's mistress, may be somebody's heir.

But you're gonna have to serve somebody, yes
You're gonna have to serve somebody,
Well, it may be the devil or it may be the Lord
But you're gonna have to serve somebody.

Might like to wear cotton, might like to wear silk
Might like to drink whiskey, might like to drink milk
You might like to eat caviar, you might like to eat bread
You may be sleeping on the floor, sleeping in a king-sized bed.

But you're gonna have to serve somebody, yes indeed
You're gonna have to serve somebody,
It may be the devil or it may be the Lord
But you're gonna have to serve somebody.

You may call me Terry, you may call me Jimmy
You may call me Bobby, you may call me Zimmy
You may call me R.J., you may call me Ray
You may call me anything but no matter what you say.

You're gonna have to serve somebody, yes indeed
You're gonna have to serve somebody,
Well, it may be the devil or it may be the Lord
But you're gonna have to serve somebody.

Θα Πρπει Nα 'Περετσεις Κποιον

Μπορε εγγλζος φραντσζος να 'σαι πρεσβευτς,
μπορε στο τζγο να βουτς ν 'σαι κωμικς,
μπορε στης γρθου τ' θλημα να 'σαι πρωταθλητς
μπορε με πρλες στο λαιμ να 'σαι κοινωνικς

Αλλ θα πρπει κποιονε να 'περετς, σκυφτς!
Ω! Ναι θα πρπει κποιονε να 'χεις αφεντικ.
Μπορε να εν' ο διολος μπορε και ο Χριστς
αλλ θα πρπει κποιονε να 'χεις αφεντικ!

Mπορε σα ρκερ να πηδολογς μες στη σκην.
ν 'χεις ναρκωτικ, λεφτ, γυνακες σε κλουβ,
μπορε να 'σαι βιομχανος κλφτης κορυφ,
να σε φωνζουν δχτορα κριο με πυγμ.

Αλλ θα πρπει κποιονε να 'περετς, σκυφτς!
Ω! Ναι θα πρπει κποιονε να 'χεις αφεντικ.
Μπορε να εν' ο διολος μπορε και ο Χριστς
αλλ θα πρπει κποιονε να 'χεις αφεντικ!

Μπορε να 'σαι τουρκπουλο αστυνομικς
μπορε σε μεγακναλο ν 'σαι η κεφαλ
να 'σαι φτωχς πλοσιος, τυφλς και κουτσς,
μ' λλο νομα να ζεις, παρλληλη ζω.

Αλλ θα πρπει κποιονε να 'περετς, σκυφτς!
Ω! Ναι θα πρπει κποιονε να 'χεις αφεντικ.
Μπορε να εν' ο διολος μπορε και ο Χριστς
αλλ θα πρπει κποιονε να 'χεις αφεντικ!

Μπορε εργτης στη πατρδα, να 'σαι δομικς,
μπορε να ζεις σε παυλη να 'σαι σε να,
μπορε να 'χεις στο σπτι σου δικ σου οπλισμ
τρπεζα να διοικες, να 'σαι αφεντικς.

Αλλ θα πρπει κποιονε να 'περετς, σκυφτς!
Ω! Ναι θα πρπει κποιονε να 'χεις αφεντικ.
Μπορε να εν' ο διολος μπορε και ο Χριστς
αλλ θα πρπει κποιονε να 'χεις αφεντικ!

Μπορε να εσαι πστορας με πνεμα και περφνεια,
μπορε να εσαι δμαρχος με μζες στην αφνεια,
μπορε και σε μπαρμπρικο να κβεις τα μαλλι,
μπορε να εσαι η γκμενα με τη κληρονομι.

Αλλ θα πρπει κποιονε να 'περετς, σκυφτς!
Ω! Ναι θα πρπει κποιονε να 'χεις αφεντικ.
Μπορε να εν' ο διολος μπορε και ο Χριστς
αλλ θα πρπει κποιονε να 'χεις αφεντικ!

Μπορε να φορς μπαμπακερ και μεταξωτ,
μπορε να πινεις μπιμπερν ξδια δυνατ,
μπορε χαβιρι να τσιμπς το ψωμ να τρως,
να κλνεις σε κρεβταρο σε πτωμα γυμνς.

Αλλ θα πρπει κποιονε να 'περετς, σκυφτς!
Ω! Ναι θα πρπει κποιονε να 'χεις αφεντικ.
Μπορε να εν' ο διολος μπορε και ο Χριστς
αλλ θα πρπει κποιονε να 'χεις αφεντικ!

Πες με Τρρυ, πες με Μτσο,
πες με Μπμπι, πες με Κτσο,
πες με ρτζι, πες με ,τι κι πως θες
και δεν χει σημασα ,τι κι ,τι και να λες

Απλ θα πρπει κποιονε να 'περετς, σκυφτς!
Ω! Ναι θα πρπει κποιονε να 'χεις αφεντικ.
Μπορε να εν' ο διολος μπορε και ο Χριστς
αλλ θα πρπει κποιονε να 'χεις αφεντικ!

Gotta Serve Somebody
========================

   4η). Αυτ το τραγουδκι, του οποου η ουρ πει πσω, πολ πσω, το πρωτκουσα πολ νος. σως στη μετεφηβεα, σως ελχιστα αργτερα, δε θυμμαι. τανε σε μια ταινα, με ττλο: "Ο Τρομερς Τυφνας" και πρωταγωνιστοσε η Μα Φρροου. Καλ τανε, μα τλος πντων, επειδ ττε δεν δινα πολ βση στους στχους, και νομζω πως ακμα δεν εχα ακοσει καν για τον Μπομπ Ντλαν, πστευα πως εχε γραφτε για τις ανγκες της. Σχετικ πρσφατα, εδα μιαν λλη ταινα, με τον Ντνζελ Γουσινγκτον και ττε κατλαβα το λγο παρξης του σματος.
Αυτ θα πω τρα και προσοχ: δεν εναι ψμμα! Πμε...
     O Rubin Carter γεννθηκε 6 Μη 1937, στο Κλφτον του Νιου Τζρσι, 4ο παιδ απ τα 7 αδρφια, που 'χανε συνολικ οι γονες του. Μλις στα 11 του, μπκε αναμορφωτριο κατηγορομενος για δικη επθεση με μαχαρι. Το 1954 δραπετεει απ κει και μπανει στο στρτευμα. Μετ λγους μνες βασικς εκπαδευσης στο Fort Jackson της South Carolina, στλνεται στη Δυτικ Γερμανα. Ευρισκμενος εκε, ξεκιν να κνει πυγμαχα, για λογαριασμ των Ενπλων Δυνμεων ΗΠΑ.μως ταν ατακτολης. Απολεται απ το στρατ σαν ακατλληλος για θητεια το 1956, γιατ κατφερε μσα σε 2 χρνια να περσει 4 στρατοδικεα.
     Λγο μετ την απλυσ του και συνεχζοντας την τακτη ζω (κι αυτ σως να μτρησεν σχημα τελικ), συνελφθη και μπκε στη φυλακ για 5 χρνια, επειδ κατηγορθηκε για 2 ληστεες. Αποφυλακζεται τον Σεπτμβρη του 1961, κι λη αυτ τη ταραχ κι οργ τη διοχετεει στη πυγμαχα, σαν επαγγελματας πλον. ταν απ τους πιο... κοντος πυγμχους των μεσαιων βαρν, καθς τανε μλις 1.73, αλλ κατφερε σ' λη του τη καριρα, να παραμενει σταθερς στα 70-72 κιλ του.
     Η αγριτητα, η ορμ, η ταχτητα κι η δναμη της γροθις του, του 'φερε το παρατσοκλι "Τυφνας" καθς πτυχε πρα πολλ νοκ-ουτς και μλιστα στους πρτους γρους. Αφο πτυχε μερικς σπουδαες νκες, και μλιστα ναντι σπουδαων αντιπλων της εποχς, πως οι: Florentino Fernandez, Holley Mims, Gomeo Brennan, George Benton κλπ, ρχισε να τραβ τη προσοχ του κσμου της πυγμαχας. Τον Ιουλιο του 1963, 2 μλις χρνια μετ, το πυγμαχικς λης κι ενδιαφροντος περιοδικ "The Ring", τονε κατταξε μεσα στους 10 κορυφαους μεσαων βαρν, πυγμχους, λων των εποχν. Μχρι λγο πριν φγει το 1963, εχε δσει 6 αγνες, εχε κερδσει 4, κι τσι παρμενε χαμηλ σ' αυτ το τοπ-τεν, αλλ κατφερε να εκπλξει λο το πυγμαχικ στερωμα, καθς κατφερε να ρξει 2 φορς στο ρινγκ, τον μχρι ττε παγκσμιο (αλλ και μελλοντικν αργτερα) πρωταθλητ, Emile Griffith και μλιστα στο 1ο γρο, πετυχανοντας τελικ τεχνητ νοκ-ουτ! Το "Ρινγκ" αμσως τονε πρασε στη 3η θση του τοπ-τεν και μλιστα τον ρισε σα διεκδικητ του ττλου, κντρα στον ττε πρωταθλητ, Joey Giardello. Ο Κρτερ κρδισε λλους 2 αγνες (τον να κντρα στον μελλοντικ πρωταθλητ βαρων βαρν, Jimmy Ellis), πριν αντιμετωπσει τον Τζιαρντλο, στις 14 Δεκμβρη 1964 στη Φιλαδλφεια, σ' ναν αγνα 15 γρων, για το πρωτθλημα. Ο Κρτερ, τα πγε καλ στους 4 πρτους γρους κι σφιξε 2 καλ δεξι στη μορη του αντιπλου, αλλ χασε τον λεγχο του αγνα στον 5ο. Οι κριτς αποφσισαν ομφωνα, πως ο Τζιαρντλο εχε νικσει κι ο Κρτερ δλωσεν αργτερα, πως εχε χσει μοναδικη ευκαιρα να στεφθε πρωταθλητς, καθς δε κατφερε να κρατσει τον αγνα στα μτρα του.
     Μετ απ' αυτ, η καριρα του πρε τον κατφορο. Το 1965 δωσε 9 αγνες κι χασε τους 4 και μλιστα τον να με 4 πτσεις στο ρινγκ. Για τον αγνα του με τον τελευταο απ τους 9 στο Λονδνο, ενεπλκη σε ατχημα στο δωμτιο του ξενοδοχεου του κι να πλο εκπυρσοκρτησε. Συνολικ η καριρα του μχρι κενη τη στιγμ αριθμοσε 40 αγνες, 27 νκες, (8 κανονικ νοκ-ουτ κι 11 τεχνητ) μια ισοπαλα και 12 ττες! Πολ αργτερα, το 1993, η Ομοσπονδα Πυγμαχας του προσφερε τιμητικ τη ζνη πρωταθλητ, δια με κενη του Τζιαρντλο και λγο αργτερα μπκε στο New Jersey Boxing Hall of Fame. μως το πρμα δε σταματ εδ. Υπρξε μια πολ κακ εξλιξη που θα δομε παρακτω.
     Εναι 17 Ιουνου 1966 κι ακριβς στις 2.30 τη νχτα, 2 τποι, μπανουνε στο Lafayette Bar & Grill, στην East 18th Street, Lafayette Street στο Paterson του Νιο Τζρσι, κι αρχζουν να πυροβολον κατ... παντς υπευθνου. Αποτλεσμα: ο μπρμαν James Oliver κι νας θαμνας, ο Fred Nauyoks, σκοτνονται επ τπου, μια γυνακα θαμνας, η Hazel Tanis, φροντας πολλαπλ τραματα, στη σπλνα, στα πνευμνια και στη κοιλι, ξεψχησε σχεδν να μνα μετ, νας 4ος θαμνας, ο Willie Marins, επιβωσε παρλα τα πυρ, χνοντας μνο την ραση απ το να μτι. Οι δυο μρτυρες (Μarins και Tanis -σο ζοσε) επανε στους αστυνομικος, κατ τη διρκεια της προανκρισης, πως οι δρστες τανε 2 μαροι, ωστσο κανες δεν αναγνρισεν επσημα τους Κρτερ και John Artis. Υπρχε κι νας αυτπτης μρτυς, που μως ταν "ανσχυρος" βσει νμου, καθς τανε μικροαπατενας, ο Alfred Bello και βρισκτανε στο χρο για να διαρρξει να εργοστσιο, που επε πως εδε 2 μαρους, ο νας με πιστλι κι ο λλος με καραμπνα, να τρχουνε προς το μρος του, αυτς τρεξε μακρυ τους και τους εδε να μπανουνε σ' να λευκ αμξι που 'τανε διπλοπαρκαρισμνο απ' ξω απ το μαγαζ του φονικο.
     Αυτς λοιπν και μια γυνακα, η Patricia Graham (αργτερα Patricia Valentine) νοικρισσα διαμερσματος στον επνω ροφο του μαγαζιο, τανε τα πρτα τομα που σπεσανε στο τπο του περιστατικο κι αυτ επε το διο: 2 μαροι που φγανε βιαστικ μ' να λευκ αμξι. νας γετονας, ο Ronald Ruggiero, κουσε τους πυροβολισμος και κοιτνας απ το παρθυρο εδε τον Μπλο να τρχει κι αμσως μετ κουσε το σπινιρισμα των ελαστικν απ να λευκ αμξι που ξεκινοσε βιαστικ και περνντας απ το οπτικ του πεδο, δικρινε στο μπροστιν κθισμα 2 μαρους. Οι δυο αρχικς μαρτυρες ως προς τη περιγραφ του αμαξιο ταν διες. Της γυνακας η κατθεση λλαξε για να περιγρψει πως το αμξι εχε να σπνιο εδος πσω φτων, σε σχμα πεταλοδας, στη 2η κατθεση, για να ταιριξει με το αμξι του Κρτερ!
     Κενη τη νχτα ο Κρτερ κι ρες πριν το συμβν, ψαχνε ν' αγορσει να πλο, αντικαθιστντας αυτ που 'χε χσει προ καιρο, κι εθεθη να τριγυρζει με το αμξι του, να Ντοντζ, που 'κανε "μπαμ" που λνε, καθς τανε λευκ, εχε τα πσω φανρια σε σχμα πεταλοδας και πινακδες με μπλε φντο και χρυσ γρμματα. Δκα λεπτ μετ το συμβν, οι αστυνομικο σταματνε το αμξι του για λεγχο, αλλ ψχναν λλο θμα και τον αφνουν. Μερικ λεπτ μετ, οι διοι αστυνομικο, περιγρφουν ως το αμξι που διφυγαν οι δυο κακοποιο, με την διαν ακριβς περιγραφ, του αμαξιο του Κρτερ.
     Μη τα πολυλογ, μπλχτηκε χωρς να 'ναι αποδεδειγμνα κι ατρνταχτα φονις. Τρβηξε πολλ, δκες, εφσεις κι να σωρ και τελικ μλις το Νομβρρη του 1985 κατφερε να κερδσει την ελευθερα του, καθς διαπιστθηκε πως εκρθη νοχος συνεπεα ρατσισμο κλπ κλπ! Αυτ ταν η ιστορα του "Τυφνα" Κρτερ, στις μετ, πγε στον Καναδ κι γινε Καναδς πολτης. Πρε των ομματιν του που λμε! Για να πεθνει τελικ απ καρκνο του προσττη 20 Απρλη 2014 στο Τορντο, σε ηλικα 77 ετν.
     Εχε μενει κοντ 20 χρνια στη φυλακ τζμπα και βερεσ, γιατ τσι κπνισε σε κποιους αστυνομικος!
     Το τραγοδι αυτ μως που θα ακοσουμε σε λγο παρα, γρφτηκε το 1975, ταν ακμα ο "Τυφνας" τανε στη φυλακ, παρλα τα... μη στοιχεα! Ο Ντλαν, που πντα ευαισθητοποιονταν απ ττοια ζητματα, φτιαξε αυτ το τραγοδι μαζ με τον Τζακ Λβι, για κενον, συμμετχοντας τσι κι αυτς με τις λλες διασημτητες που ζητοσανε την απελευθρωσ του. Πρκειται λοιπν για να τραγοδι διαμαρτυρας, "για κποιον που φυλακστηκε με το τσι θλω, κποιον που θα μποροσε να 'ναι πρωταθλητς κσμου". Πρπει να πω πριν, πως αυτ το σμα δεν το μετφρασα γιατ δε μου 'βγαινε και... πμε παρα!

Hurricane

Songwriters: Bob Dylan, Jacques Levy
1η εκτ.: Μπομπ Ντλαν July 1975
λμπουμ: σινγκλ, (Β' πλευρ: Hurricane II)

Pistol shots ring out in the barroom night
Enter Patty Valentine from the upper hall.
She sees the bartender in a pool of blood,
Cries out, "My God, they killed them all!"
Here comes the story of the Hurricane,
The man the authorities came to blame
For somethin' that he never done.
Put in a prison cell, but one time he could-a been
The champion of the world.

Three bodies lyin' there does Patty see
And another man named Bello, movin' around mysteriously.
"I didn't do it," he says, and he throws up his hands
"I was only robbin' the register, I hope you understand.
I saw them leavin'," he says, and he stops
"One of us had better call up the cops."
And so Patty calls the cops
And they arrive on the scene with their red lights flashin'
In the hot New Jersey night.

Meanwhile, far away in another part of town
Rubin Carter and a couple of friends are drivin' around.
Number one contender for the middleweight crown
Had no idea what kinda shit was about to go down
When a cop pulled him over to the side of the road
Just like the time before and the time before that.
In Paterson that's just the way things go.
If you're black you might as well not show up on the street
'Less you want to draw the heat.

Alfred Bello had a partner and he had a rap for the cops.
Him and Arthur Dexter Bradley were just out prowlin' around
He said, "I saw two men runnin' out, they looked like middleweights
They jumped into a white car with out-of-state plates."
And Miss Patty Valentine just nodded her head.
Cop said, "Wait a minute, boys, this one's not dead"
So they took him to the infirmary
And though this man could hardly see
They told him that he could identify the guilty men.

Four in the mornin' and they haul Rubin in,
Take him to the hospital and they bring him upstairs.
The wounded man looks up through his one dyin' eye
Says, "Wha'd you bring him in here for? He ain't the guy!"
Yes, here's the story of the Hurricane,
The man the authorities came to blame
For somethin' that he never done.
Put in a prison cell, but one time he could-a been
The champion of the world.

Four months later, the ghettos are in flame,
Rubin's in South America, fightin' for his name
While Arthur Dexter Bradley's still in the robbery game
And the cops are puttin' the screws to him, lookin' for somebody to blame.
"Remember that murder that happened in a bar?"
"Remember you said you saw the getaway car?"
"You think you'd like to play ball with the law?"
"Think it might-a been that fighter that you saw runnin' that night?"
"Don't forget that you are white."

Arthur Dexter Bradley said, "I'm really not sure."
Cops said, "A poor boy like you could use a break
We got you for the motel job and we're talkin' to your friend Bello
Now you don't wanta have to go back to jail, be a nice fellow.
You'll be doin' society a favor.
That sonofabitch is brave and gettin' braver.
We want to put his ass in stir
We want to pin this triple murder on him
He ain't no Gentleman Jim."

Rubin could take a man out with just one punch
But he never did like to talk about it all that much.
It's my work, he'd say, and I do it for pay
And when it's over I'd just as soon go on my way
Up to some paradise
Where the trout streams flow and the air is nice
And ride a horse along a trail.
But then they took him to the jailhouse
Where they trialed a man into a mouse.

All of Rubin's cards were marked in advance
The trial was a pig-circus, he never had a chance.
The judge made Rubin's witnesses drunkards from the slums
To the white folks who watched he was a revolutionary bum
And to the black folks he was just a crazy nigger.
No one doubted that he pulled the trigger.
And though they could not produce the gun,
The D.A. said he was the one who did the deed
And the all-white jury agreed.

Rubin Carter was falsely tried.
The crime was murder "one," guess who testified?
Bello and Bradley and they both baldly lied
And the newspapers, they all went along for the ride.
How can the life of such a man
Be in the palm of some fool's hand?
To see him obviously framed
Couldn't help but make me feel ashamed to live in a land
Where justice is a game.

Now all the criminals in their coats and their ties
Are free to drink martinis and watch the sun rise
While Rubin sits like Buddha in a ten-foot cell
An innocent man in a living hell.
That's the story of the Hurricane,
But it won't be over till they clear his name
And give him back the time he's done.
Put in a prison cell, but one time he could-a been
The champion of the world.

Hurricane
======================

   5η). Το τραγουδκι αυτ γρφτηκε για τις ανγκες της ταινας "Wonder Boys" και κρδισε και τα 2 βραβεα: Academy Award for Best Original Song & Golden Globe Award for Best Original Song. Ο δε Ντλαν προτθηκε για βραβεο μμυ. Εναι να ακμα θαυμσιο τραγοδι του κι αξζει τον κπο να το ακοσετε! Πμε...

Things Have Changed

Στχοι-Μουσικ: Μπομπ Ντλαν
1η εκτ.: Μπομπ Ντλαν 1999
λμπουμ: σινγκλ Μης 2000

A worried man with a worried mind
No one in front of me and nothing behind
There’s a woman on my lap and she’s drinking champagne
Got white skin, got assassin’s eyes
I’m looking up into the sapphire-tinted skies
I’m well dressed, waiting on the last train

Standing on the gallows with my head in a noose
Any minute now I’m expecting all hell to break loose
People are crazy and times are strange
I’m locked in tight, I’m out of range
I used to care, but things have changed

This place ain’t doing me any good
I’m in the wrong town, I should be in Hollywood
Just for a second there I thought I saw something move
Gonna take dancing lessons, do the jitterbug rag
Ain’t no shortcuts, gonna dress in drag
Only a fool in here would think he’s got anything to prove

Lot of water under the bridge, lot of other stuff too
Don’t get up gentlemen, I’m only passing through
People are crazy and times are strange
I’m locked in tight, I’m out of range
I used to care, but things have changed

I’ve been walking forty miles of bad road
If the Bible is right, the world will explode
I’ve been trying to get as far away from myself as I can
Some things are too hot to touch
The human mind can only stand so much
You can’t win with a losing hand

Feel like falling in love with the first woman I meet
Putting her in a wheelbarrow and wheeling her down the street
People are crazy and times are strange
I’m locked in tight, I’m out of range
I used to care, but things have changed

I hurt easy, I just don’t show it
You can hurt someone and not even know it
The next sixty seconds could be like an eternity
Gonna get low down, gonna fly high
All the truth in the world adds up to one big lie
I’m in love with a woman who don’t even appeal to me

Mr. Jinx and Miss Lucy, they jumped in the lake
I’m not that eager to make a mistake
People are crazy and times are strange
I’m locked in tight, I’m out of range
I used to care, but things have changed

Αλλξανε Τα Πρματα

Εμαι ανσυχος με ανσυχο μυαλ
Κανες ξοπσω μου και τποτα εμπρς
μια γυν στα γνατ μου πνει τη σαμπνια
κι χει λευκ επιδερμδα, μτι φονικ.
Κοιτ ψηλ στο ζαφειρνιον ουραν.
Εμαι στη πνα και προσμνω
το τελευταο τρνο

Στημνος στη κρεμλα
με τη θελει στη κεφαλ
κι που να 'ναι περιμνω
τη κλαση να ξεχυθε

Οι νθρωποι εναι τρελο
και παρξενοι οι καιρο
εμαι γερ μαγκωμνος,
εμαι εκτς, κλειδωμνος.
Eνδιαφερμουνα παλι
μ' αλλξανε τα πρματα.

Αυτ το μρος δε μου κνει πια καλ
στη λθος πλη βρσκομαι, θα πρεπε να ρθ
στο Χλυγουντ, μου φνηκε για μια στιγμ
πως εδα κτι να κινε, δεν εμαι σ' εκολη οδ
θα πρω μθημα σουνγκ, θα μθω και χορ,
θα ντυθ τραβεστ και μνον νας βλξ εδ
θα πστευε τι υπρχει κτι να δειχτε

Γλτωσα πσω μου εμπδια πολλ
και τσα λλα πργματα επσης,
κριε χι μη σηκνεσαι, απλ
περν γοργ και φεγω, μη με βρσεις

Οι νθρωποι εναι τρελο
και παρξενοι οι καιρο
εμαι γερ μαγκωμνος,
εμαι εκτς, κλειδωμνος.
Ενδιαφερμουνα παλι
μ' αλλξανε τα πρματα.

Σαρντα μλια βδισα στη κακοτρχαλη οδ
κι αν η Ββλος εν' ορθ,
ο κσμος πια θα εκκραγε
πσχισα να με κνω πρα σο μπορ,
μερικ πργματα κανε πολ
για να τ' αγγξεις, το ανθρπινο μυαλ
μπορε ν' αντξει ως εκε
μα να νικς δε γνεται με χαρτωσ κακ.

Μου 'ρχεται να ερωτευτ
τη πρτη που θα συναντσω
να τηνε βλω σε καρτσι
μες στις οδος να τη τσουλσω

Οι νθρωποι εναι τρελο
και παρξενοι οι καιρο
εμαι γερ μαγκωμνος,
εμαι εκτς, κλειδωμνος.
Ενδιαφερμουνα παλι
μ' αλλξανε τα πρματα.

Πληγνομαι εκολα, μα δε το δεχνω, απλ,
μπορε να πλξεις κποιονε χωρς οτε χαμπρι.
Το επμενο λεπτ μπορε κι πειρο να 'ναι
θα πσω κτω χαμηλ, και πνω θα πετ ψηλ,
του κσμου λη η αλθεια, μγα ψμα θα 'ναι
χω βαθι ερωτευτε, με μια που δε γουστρει.

Ο Χντριξ και η Τζνις Τζπλιν,
πδηξανε μσα στη λμνη
κι εμ δε μ’ ενθουσιζει τσο
στο διο σφλμα να ενδσω

Οι νθρωποι εναι τρελο
και παρξενοι οι καιρο
εμαι γερ μαγκωμνος,
εμαι εκτς, κλειδωμνος.
Ενδιαφερμουνα παλι
μ' αλλξανε τα πρματα.

Things Have Changed
=======================

   6η). E λοιπν μερικς φορς, λλο ψχνεις, λλο βρσκεις. λλο θες να κνεις, λλο σου βγανει στη πορεα. Δεν χεις μιαν ιστορα, αναζητς και βρσκεις μια, και παρνθετα, ρχεται και μια λλη να σε βρει μονχη της, χωρς να την χεις ψξει καν, ακλεστη μεν αλλ ευπρσδεκτη, δε.  Ναι καλ καταλβατε, πρκειται για μιαν ακμα παλι πονεμνη ιστορα, ενς αγαπημνου τραγουδιο. Πμε λοιπν παρα:
     Εναι 14 Οκτβρη 1899, στο τλος αινα και στη χαραυγ ενς νου, μ' ,τι συνεπγεται αυτ. Βρισκμαστε στη Mill Creek Valley, μικτς ρτσας, φτωχικ συνοικα του Σεντ Λοις του Μισορι, κοντ στο Union Station, αποτελομενη κυρως απ σπτια με νοικιαζμενα δωμτια χαμηλο κστους, μπορντλα και μικρ διαμερσματα, χωρς υδραυλικ εγκατσταση. Πιο συγκεκριμνα στην οδ 212 Targee Street (γνωστ επσης κι ως Johnson Street) κι εκε κατοικε κι εργζεται μια μικρ 22χρονη πρνη, η Φρνκι Μπηκερ (1876-1952) κι χει εραστ-προαγωγ, τον 17χρονο (!!!) Αλ Μπριτ (πηγς τον αναφρουν λλοτε λλεν κι λλοτε λμπερτ), στις ρχισε να της κνει.. νερ! Της επε πως τη βαρθηκε και θα τη παρατσει κι φυγε απ το κοιν τους δωματικι. Αυτ κλαψε, χτυπθηκε, στεναχωρθηκε και στο τλος πρε να πιστλι κι ρχισε να τον αναζητ παντο. Πγε και στο μπαρ που σχναζε, ρτησε τον μπρμαν αν εχε δει τον καλ της κι εκενος της το σβοριξε απτομα, πως ναι τον εχε δει αλλ τανε παρα με μιαν λλη γυνακα, τη Νλι Μπλι (επσης γνωστ κι ως λις Πριορ). Η μικρ δεν επε τποτε, πρε μιαν 6δα μπρες, τις κοπνησε και πγε στο διαμρισμ του, Απ μσα κουσε... οχλαγωγα ερωτικ, κρυφοκοταξε απ το τζαμκι κι εδε τον καλ της με τη να του καλ, ν' .. αμαρτνουνε μετ λαγνεας. Θλωσε! βγαλε το πιστλι, μπουκρισε μσα και τονε πυροβλησε θανσιμα στη κοιλιακ χρα.
     Κατ μιαν λλη εκδοχ, τονε πυροβλησε στο δρμο, καθς επστρεφαν αυτς κι η να του καλ, απ να διαγωνισμ χορο, χοντας κερδσει να τρπαιο, για σλου ντνσινγκ, στο Cakewalk*. λες μως συμφωνονε στην ρα του πυροβολισμο: 2 η ρα το χραμα, ξημερνοντας 15 Οκτβρη 1899! πως και να 'χει, ο Μπριτ πθανε αργ και βασανιστικ, 4 μρες αργτερα στο City Hospital. Στη δκη που γινε αργτερα, η Φρνκι επε πως της επετθη με μαχαρι κι αντδρασε ενστικτωδς, ευρισκμενη σε νμιμη μυνα. Τελικ αθωθηκε και πθανε πολ αργτερα στο Portland του Oregon, σε ψυχιατρικ δρυμα.
   (* Cakewalk = Αφορ σε αμρικαν-φρο μουσικ -πργονο της Ραγκτιμ- απ μικρς μπντες, συνθως να μπντζο κι να κλειδοκμβαλο, κι τανε χορς που αναπτχθηκε στα τλη του 19ου αι., απ το "Prize Walks" και γιντανε γενικ σε συναθροσεις σκλβων νγρων απ τις φυτεες των Νοτων Πολιτειν της Αμερικς. Εναλλακτικς ονομασες του ταν: "chalkline-walk" και "walk-around". Συνοπτικ, μια παρουσασ του σε μιαν κθεση στη Centennial Exposition στη Φιλαδλφεια, απονεμθηκε μια τερστια τορτα στο ζευγρι που κρδισε. Στη συνχεια, γινε αποκλειστικ και μνο χορς για ντρες, μχρι το 1890 περπου. Ττε που ξαναμπκανε κι οι γυνακες, γνηκε δυνατν το να μπονε πιτεροι χορευτικο συνδυασμο, πιτερες φιγορες κι αυτοσχεδιασμο, τσο που σντομα μετατρπηκε σε "γκροτσκο" χορ κι γινε δημοφιλς σε λη σχεδν τη χρα.)
     Αυτ το περιστατικ, απεικονστηκε, την δια χρονι κιλας απ τον ττε εξαρετο τραγουδοποι μπαλντας, Μπιλ Ντολι (δεν το βρκα αυτ πουθεν, δυστυχς). Η 1η δημοσιοποηση του τραγουδιο γινε το 1904 και πιστνεται στον Hughie Cannon, συνθτη του γνωστο ττε τραγουδιο, "Won't You Come Home Bill Bailey", κομμτι που σε μια παραλλαγ του τραγουδιται ακμα και σμερα, με ττλο, "He Done Me Wrong" κι υπτιτλο, "Death of Bill Bailey".
     Αργτερα, το 1912, διασκευστηκε στο κλασικ μπλουζ, "Φρνκι & Τζνι", (αυτ λοι θα το ξρετε), απ τους Leighton Brothers και Ren Shields κι εκε ονοματζεται η Νλι Μπλι, ως το νιο κορτσι που ο Τζνι χει δσει τη καρδι του. Η πιο παλι επσημη κντρι ηχογρφηση σε δσκο, γινε το 1924 απ τη Columbia και το τυφλ τραγουδιστ της, Ernest Thompson. Το γνωστ επσης, "Frankie & Johnny Were Lovers", πρωτοεμφανστηκε το 1925 ως "Φρνκι & λμπερτ" στο On Τhe Trail Οf Negro Folksongs απ τη Dorothy Scarborough, και μια λλη εκδοχ του, παρμοια, βγκε το 1927 στο Carl Sandburg's The American Songbag. Τελικ μχρι σμερα τουλχιστον 256 (!!!) ηχογραφσεις, εκδοχς, διασκευς του χουνε γνει και το 'χουν ερμηνεσει σ' αυτς τις παραλλαγς πολ γνωστ κι ηχηρ ονματα. Θ' αναφρω ενδεικτικ:
Lead Belly, Mississippi John Hurt, Jimmie Rodgers, Les Paul & Mary Ford, Roscoe Holcomb, Big Bill Broonzy, Bob Dylan, Frank Crumit, Johnny Cash, Doc Watson, Pete Seeger, Mississippi Joe Callicott, Charlie Patton, Taj Mahal, Charlie Poole, Sam Cooke, Lena Horne, Lonnie Donegan, Dinah Shore, Jerry Lee Lewis, Gene Vincent, Fats Waller, Van Morrison, Michael Bloomfield, Brook Benton, Lindsay Lohan, Chris Smither, Jack Johnson, Burl Ives, Sammy Davis, Jr., Anika Noni Rose, & Stevie Wonder.
     Το 1966 το ηχογρφησε κι ο μεγλος λβις και το 'παιξε σε μια ταινα του, κνοντς το χρυσ δσκο.
     Επσης εχαμε και τζαζ παραλλαγς απ τα μεγαλτερα ιερ τρατα, Louis Armstrong, Count Basie, Bunny Berigan, Dave Brubeck, Duke Ellington, & Benny Goodman.
     Εν προκειμνω λοιπν χω βρει αυτ του Μπομπ Ντλαν και σας το παρουσιζω εδ. Πμε να το απολασουμε παρα:

Frankie & Albert

Μουσικ: Mississippi John Hurt
Στχοι: Mississippi John Hurt (διασκευ Μπομπ Ντλαν)
1η εκτ.: Μπιλ Ντολι 1899
2η εκτ.: (κι εγ ο διος μπερδετηκα) εδ πντως εναι o Μπομπ Ντλαν

Frankie was a good girl
Everybody knows
Paid one-hundred dollars for Albert's new suit of clothes
He was her man but he done her wrong

Albert said, "I 'm leaving you
Won't be gone for long
Don't wait for me
A-worry about me when I'm gone"
He was her man but he done her wrong

Frankie went down to the corner saloon
Get a bucket of beer
Said to the bartender
"Has my loving man been here?"
He was her man but he done her wrong

"Well, I ain't gonna tell you no stories
I ain't gonna tell you no lies
I saw Albert an hour ago
With a gal named Alice Bly"
He was her man but he done her wrong

Frankie went down to 12th Street
Looking up through the window high
She saw her Albert there
Loving up Alice Bly
He was her man but he done her wrong

Frankie pulled out a pistol
Pulled out a forty-four
Gun went off a rootie-toot-toot
And Albert fell on the floor
He was her man but he done her wrong

Frankie got down upon her knees
Took Albert into her lap
Started to hug and kiss him
But there was no bringing him back
He was her man but he done her wrong

"Gimme a thousand policemen
Throw me into a cell
I shot my Albert dead
And now I'm going to hell
He was my man but he done me wrong"

Judge said to the jury
"Plain as a thing can be
A woman shot her lover down
Murder in the second degree"
He was her man but he done her wrong

Frankie went to the scaffold
Calm as a girl could be
Turned her eyes up towards the heavens
Said, "Nearer, my God, to Thee"
He was her man but he done her wrong

Φρνκι & λμπερτ

Η Φρνκι ταν καλ κορτσι
λοι τη ξρανε καλ
πλρωσ' ατκα για του λμπερτ
τη πιο καινορια κουστουμι
τανε, βλπεις, ο νθρωπς της
μα της την φερε χοντρ...

Ο λμπερτ σια της το επε:
"Φεγω, σ' αφνω, κι χι λγο,
πολ, μα μη με περιμνεις.
Μη σκας για μνα που θα φγω".
τανε, βλπεις, ο νθρωπς της
μα της την φερε χοντρ...

Η Φρνκι πγε στο μπαρκι
με ξη μπρες συντροφι
τον μπρμαν ρεμα ρωτ:
"Φνηκε φλε ο καλς μου;
τανε, βλπεις, ο νθρωπς μου
μα μου την φερε χοντρ..."

"Λοιπν διλου δε στα μασ
και ψμματα δε θα σου πω
εδα τον λμπερτ στα φιλι,
με την λις Μπλι αγκαλι.
τανε, βλπεις, ο νθρωπς σου
μα σου την φερε χοντρ..."

Η Φρνκι βγκε στο δρομκι
απ' το παρθυρο κοιτ
βλπει τον λμπερτ, στα φιλι,
με την Αλκη αγκαλι.
τανε, βλπεις, ο νθρωπς της
μα της την φερε χοντρ...

Η Φρνκι τ' πλο της κρατ
ζρικο πρμα και βαρ
οι κρτοι σκσαν δυνατ
κι ο λμπερτ πεσε στη γη.
τανε, βλπεις, ο νθρωπς της
μα της την φερε πολ...

Η Φρνκι ττε γονατζει,
παρνει τον λμπερτ αγκαλι
τονε γεμζει με φιλι,
μα πσω δε τον φρνει πια.
τανε, βλπεις, ο νθρωπς της
μα της την φερε χοντρ...

"Φρτε μου χλιους πολιτσμνους
να με πετξουν στο κελλ.
τον λμπερτ σκτωσα η τρελ
η κλαση μου πρπει πι.
τανε, βλπεις, ο νθρωπς μου
μα μου την φερε χοντρ..."

Ο δικαστς στη δκη, επε:
"Εναι απλ: Της γυναικς
ο φνος, ο φρικιαστικς
του εραστ, με το πιστλι,
του δετερου βαθμο, καημς.
τανε, βλπεις, ο νθρωπς της
μα της την φερε κι αυτς..."

Η Φρνκι πει στην αγχνη
ρεμη, αθα κοπελι,
το βλμμα στα ψηλ σηκνει
"Πρε με Θεολη μου κοντ.
Αχ! σκτωσα τον νθρωπ μου
μα μου την φερε χοντρ..."

Frankie & Albert
=====================

   7η). Kι εδ κλενω το αφιρωμα, -προσωριν, γιατ δεν αποκλεεται να προσθσω κι λλες στο μλλον, καθς το ρθρο παραμνει ανοιχτ- στον Μπμπυ κι ομολογ πως το απλαυσα πολ. Ελπζω να το βρετε του γοστου σας κι εσες.
     Πολλς φορς πινει κανες πτο. Σκφτεται μαρα πργματα, καθς νιθει να τονε πλησιζει η νχτα. Μερικς φορς το εκφρζει κι λας και μλιστα μουσικ κι αυτ εναι μι' απ' αυτς. Δε νομζω να χει περιγρψει κανες πιο εγλωττα, το σκτος που πλησιζει και κτι μας θυμζει αυτ ε; Για πμε παρεολα να δομε... μλλον ν' ακοσουμε:

Not Dark Yet

Στχοι-Μουσικ-1η εκτ.: Μπομπ Ντλαν

Shadows are fallin' and I've been here all day
It's too hot to sleep and time is runnin' away
Feel like my soul has turned into steel
I've still got the scars that the sun didn't heal
There's not even room enough to be anywhere
It's not dark yet but it's gettin' there.

Well, my sense of humanity has gone down the drain
Behind every beautiful thing there's been some kind of pain
She wrote me a letter and she wrote it so kind
She put down in writin' what was in her mind
I just don't see why I should even care
It's not dark yet but it's gettin' there.

Well, I've been to London and I been to gay Paris
I've followed the river and I got to the sea
I've been down on the bottom of the world full of lies
I ain't lookin' for nothin' in anyone's eyes
Sometimes my burden is more than I can bear
It's not dark yet but it's gettin' there.

I was born here and I'll die here against my will
I know it looks like I'm movin' but I'm standin' still
Every nerve in my body is so naked and numb
I can't even remember what it was I came here to get away from
Don't even hear the murmur of a prayer
It's not dark yet but it's gettin' there.

Δεν Σκοτενιασε Ακμα...

Πφτουν οι σκις του δειλινο κι εμαι δω ολημερς
Πολ ζστη να κοιμηθ κι ο χρνος τρχει
Νιθω τη ψυχ μου να βαρανει σα μολβι
χω ακμα σημδια που λιος δε γιτρεει
Δεν υπρχει χρος για τποτα πλον
Δεν σκοτενιασε ακμα, μα κοντεει...

Λοιπν, η ανθρωπι μου χει στεγνσει
Πσω απ κθε ομορφι υπρχει πνος
Μου γραψε να γρμμα, τσο... ευγενικ,
βαλε στο χαρτ τι εχε στο μυαλ
Απλ δε βλπω γιατ πρπει να με νοιζει
Δεν σκοτενιασε ακμα, μα πλησιζει...

Πγα Λντρα και στο χαρωπ Παρσι βγκα
Ακλοθησα τον ποταμ, θλασσα βρκα.
Βρθηκα κτω, στη μση ενς κσμου, λο ψμμα
Δε ψχνω τποτα στων αλλωνν το βλμμα
Μερικς φορς φορτο αβσταχτο μου μοιζει
Δεν σκοτενιασε ακμα, μα πλησιζει...

Γεννθηκα και θα πεθνω εδ, θλω δε θλω
Ξρω πως μοιζω να κινομαι: Πτρα στκω.
Με ναρκωμνο και γυμν το κθε νερο στο κορμ
Δε θυμμαι καν γιατ 'ρθα 'δω και τι με πιλατεει
Δεν ακοω καν, τους ψθυρους των προσευχν
Δεν σκοτενιασε ακμα, μα κοντεει...

Not Dark Yet
=========================

   ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 1ου ΜΕΡΟΥΣ ...  (το 2ο ΜΕΡΟΣ ΕΔΩ!)

 

 

Web Design: Granma - Web Hosting: Greek Servers