ΑρχαιολογικÞ Ερμηνεßα Του ΑγγÝλου Του ΜιλÝ
(ΕρημιÜ. Ο ΜιλÝ ενÝπνευσε τον Νταλß κι ειδικÜ ο πßνακας του "Ο 'Αγγελος". Εδþ μιÜ απü τις πολλÝς μορφÝς που του Ýδωσε. ¹ταν ο μüνος που διÝκρινε ερωτικü στοιχεßο σ' αυτü τον πßνακα. Δεν Ýχει σημασßα αν το πÝτυχε Þ üχι. Σημασßα Ýχει πως αυτüς εßδε σ' αυτüν, αυτü που 'θελε Þ που 'ταν διατεθημÝνος να δει. ΕρημιÜ. ¸νας ...μÝτριος χωριÜτης και μια ...μÝτρια χωριÜτα κι ο Üγγελος που κατÝβηκε να ευλογÞσει (;), ποιüς ξÝρει; ΕρημιÜ πριν κι ερημιÜ μετÜ. ΕρημιÜ εκεß κι ερημιÜ πιü πÝρα. Μüνον üταν εßναι αγκαλιÜ τοýτοι οι δυü, απομακρýνουνε για λßγο την ερημιÜ, που επιστρÝφει σα χωριστοýνε. ΜÝτρια ερημιÜ. ΑρχÝγονη ερημιÜ, χωρßς Üλλη ερμηνεßα!)
Τη ΧρονιÜ Του ΜεγÜλου Λιμοý
ΥπÞρξε κÜποτε Ýνα βιολß που δεν Þταν üμορφο, οýτε τεχνικÜ Üρτιο. ¸να βιολß μÝτριο! ΔηλαδÞ, θα μποροýσε κανεßς Üνετα κι αβßαστα να πει, πως δεν υπÞρξε -ως βιολß- τßποτε το σπουδαßο! Το μüνο που θα μποροýσε κÜποιος να χρεþσει στα υπÝρ του, Þταν Ýνα περßτεχνο σχÝδιο που 'χε ζωγραφισμÝνο επÜνω του... ¼χι... ¼χι... το αποσýρω... ΔικÞ μου εßν' αυτÞ η ιστορßα και τη φτιÜχνω üπως θÝλω. Δε θα 'θελα ποτÝ να πουν πως μεροληπτþ, περιγρÜφοντας.
¹ταν Ýνα ανÜξιο βιολß, χωρßς τßποτε το αξιοπρüσεκτο επÜνω του, οýτε καν Ýνα περßτεχνα φιλοτεχνηθÝν σχÝδιο! Εßναι πολý σημαντικü, σ' αυτÞ την ιστορßα που διηγοýμαι, να καταλÜβετε πως το βιολß αυτü, δεν Üξιζε και πολλÜ πρÜγματα απ' üλες τις απüψεις.
Ας αφÞσουμε üμως για λßγο αυτü το βιολß, που 'ταν τιποτÝνιο κι ας πÜμε σ' Ýνα μÝτριο -απü πÜσης Üποψης και το εννοþ επßσης αυτü- βιολιστÞ! Τι του 'ρθε του χριστιανοý να μÜθει τÝτοιο üργανο;
'Αβυσσος η ψυχÞ του ανθρþπου! ¸τσι λÝνε. Ωστüσο εγþ τþρα πια διαφωνþ κÜθετα! Δεν εßναι Üβυσσος η ψυχÞ, του καθενüς απü μας αλλÜ τρυφερÞ, λουλοýδινη, ευαßσθητη, üμορφη και καθüλου αβυσσαλÝα. Εκεßνο που 'ναι Üβυσσος εßναι οι μÝθοδοι προστασßας που εφευρßσκουμε για να τη προστατεýουμε απ' τις «επιβολÝς» των πλησßον μας! Κι επειδÞ üπως εßναι φυσικü, καμßα Üμυνα δεν εßναι απροσπÝλαστη, -και δεν εßναι γιατß εμεßς οι ßδιοι αφÞνουμε «κερκüπορτες» þστε να 'μαστε προσεγγßσιμοι, μιας και δε το θÝλουμε πραγματικÜ να χτιστοýμε απü τον Ýξω κüσμο και μιλþ για τον μÝσο και στα πλαßσια του φυσιολογικοý, Üνθρωπο-, η «πüλις» μας αλþνεται ποý και ποý. Τüτε προσθÝτουμε κι Üλλα φυσικÜ Þ τεχνητÜ εμπüδια για να δυσχερÜνουμε την Ýξωθεν απειλητικÞ -πλην üμως επιθυμητÞ- προσÝγγιση.
ΠολλÜκις μοιÜζουμε σα τη κüρη που διπλοτριπλοκλειδþνεται μÝσα στο σπßτι της και στο τÝλος απηυδισμÝνη ρßχνει τη σκÜλα στον «εισβολÝα»! Γιατß μπορεß να στÞνουμε τις ÜμυνÝς μας αλλÜ γýρω μας, εßτε μιλþντας, εßτε με τις κινÞσεις, εßτε με τις αντιδρÜσεις μας, σκορπßζουμε Ýνα σωρü κλειδιÜ. ¼χι μßα μüνο κüπια απ' αυτÜ, αλλ' Üπειρες. Για να 'μαστε σßγουροι üτι, ποý θα πÜει, κÜποιο σωστü χÝρι θα πιÜσει Ýστω κατÜ λÜθος, κÜποια απ' αυτÝς τις κüπιες και θα περÜσει τον περßβολü μας.
ΑλλÜ μακρηγορþ και κουρÜζω...
¸λεγα λοιπüν για κεßνο το δüλιο βιολιστÞ. ¸μαθε λοιπüν τ' üργανο αυτü, αλλÜ δεν Ýγινε ποτÝ του βιρτουüζος. Δεν Þταν βιρτουüζος και ποτÝ του σε τßποτε. Μßα χρυσÞ μετριüτης σε üλα. ¼χι ... üχι... οýτε καν χρυσÞ!
¼ταν μÜθαινε κι ειδικÜ στα πρþτα στÜδια, χρησιμοποιοýσε Ýνα χιλιüπαθο βιολß του δασκÜλου του. Καλü μεν αλλÜ üχι τÝλειο. Σαφþς καλýτερο απ' το βιολß της ιστορßας μου, πλην üμως ταλαιπωρημÝνο και φθαρμÝνο. ¼ταν Ýπαιζε ο δÜσκαλος, ακουγüταν üμορφα, αλλÜ στα χÝρια του φßλου μας αυτü μετατρεπüταν σε κλαγγÞ και φασαρßα!
ΠÜντως, σιγÜ-σιγÜ Üρχισε να γßνεται απλÜ υποφερτüς. Το 'νιωσε κι ο ßδιος πως κÜπως βελτιωνüταν κι αυτü του χÜρισε πολý üμορφες στιγμÝς. ¹ταν νÝος κι ενθουσιþδης üσο γι' αυτü... ναι... μποροýμε να το δεχθοýμε! 'Η μÜλλον üχι... ΠÜλι ßσως μεροληπτþ... ¹ταν απλÜ Ýνας Üνθρωπος μÝτριος. Τελεßα και παýλα!
Εßναι κακü να παραμυθιαζüμαστε συνεχþς, να μιλÜμε με υπÝροχα λüγια (που δεν ειπþνονται ποτÝ επß πραγματικþ), να περιγρÜφουμε ανθρþπους-Þρωες (που στη πραγματικüτητα δεν υπÜρχουν Þ αν θÝλετε επßσης, üλοι μας εßμαστε) και να διηγοýμαστε κατορθþματα και καταστÜσεις (που συχνÜ Üλλο δεν εßναι, παρÜ εßτε αποκυÞματα φαντασßας, εßτε ιδωμÝνα απü περιορισμÝνη οπτικÞ θÝση, χρþμα και φωτισμü, να μεγεθýνονται και να παßρνουν διαστÜσεις, εßτε να 'ναι τυχαßα και συμπτωματικÜ κι εμεßς να τους αποδßδουμε πιüτερη αξßα απ' üσο Ýχουν στ' αλÞθεια), γιατß Ýτσι μετατοπßζουμε σαφþς το κÝντρο βÜρους του ανθρþπινου λογισμοý.
Τα παραμυθÜκια εßναι üμορφα για μικρÜ παιδÜκια που κτßζουν τον κüσμο τους μÝρα την μÝρα -αν κι αυτü ßσως τελικÜ να 'ναι επßσης κακü- κι üχι για τους μεγÜλους! Κι üπως δεν το 'πα απ' την αρχÞ αλλÜ μπορþ να σας το διαβεβαιþσω τþρα δα, τοýτη η ιστορßα εßναι πÝρα για πÝρα αληθινÞ. Το ορκßζομαι επß το λüγο της τιμÞς μου! Εßναι üτι πιο αληθινü μπüρεσα ποτÝ να μεταφÝρω στο χαρτß.
¸τσι λοιπüν θÝλω ν' αποφýγω üλες τις φραστικÝς κι εμπλουτιστικÝς περικοκλÜδες και να σας εκθÝσω το γεγονüς αυτü καθ' αυτü και να ελπßσω πως θα με πιστÝψετε, θα με καταλÜβετε... αλλÜ πÜλι μακρηγορþ...
Λοιπüν, üπως Þδη θα σας Ýχει γßνει αντιληπτü, οι δýο «Þρωες» αυτÞς της αληθινÞς ιστορßας, Þταν μοιραßο να συναντηθοýν. Εδþ, για να κρατηθþ φειδωλüς στις κουβÝντες, θα παρακÜμψω üλες τις ευνοúκÝς Þ μη διεργασßες της μοßρας για το πþς αυτü τελικÜ συνÝβηκε. 'Αλλωστε δε μας αφορÜ και δεν εßναι εκεß που εγþ θÝλω να το πÜω. Εσεßς κρατÞστε απλÜ αυτü το γεγονüς -πþς συναντÞθηκαν- και πÜμε παρακÜτω. Εδþ üμως μας ενδιαφÝρουν üλες οι, μÝχρι πριν την ιστορικÞ αυτÞ συνÜντηση, λεπτÝς παρÜμετροι και των δýο πρωταγωνιστþν μου.
Το βιολß μÝχρι εκεßνη τη χρονικÞ στιγμÞ κι απü τüτε που γεννÞθηκε -και μÜλιστα Ýτσι μετριοýλι-, δεν εßχε γνωρßσει, üπως Þταν αναμενüμενο και φυσικü, μεγÜλες πιÝνες! Ο κατασκευαστÞς σαν εßδε πως Ýβγαλε Ýνα τεχνικÜ μÝτριο üργανο, το παραπÝταξε σε μßα γωνßα χωρßς να το σενιÜρει και να το στολßσει μιας και πßστεψε πως δεν Üξιζε τον κüπο. Κακþς! Πολý κακþς, θα μου πεßτε, γιατß σ' αυτÞ τη ζωÞ üλα αξßζουν, απ' το πιο μικρü ως το πιο μεγÜλο. ¼λες οι διαβαθμßσεις εßναι απαραßτητες και ζωτικÝς!
ΠÜλι πÜω να φλυαρÞσω...
Το βιολß λοιπüν Ýμεινε στο ...ρÜφι, για κÜμποσο χρονικü διÜστημα και δε πουλιüταν. Οýτε το μÜτι το 'πιανε, οýτε το Ýμπειρο χÝρι, οýτε ο μαγαζÜτορας το προωθοýσε κι Ýτσι τελικÜ πουλÞθηκε σαν Ýνα απλü μουσικü παιχνßδι, σ' Ýνα αγορÜκι που του Üρεσε ο θüρυβος. ¼ταν το αγορÜκι το βαρÝθηκε, το παραπÝταξε σε μßαν Üκρη κι ασχολÞθηκε με κÜποιο Üλλο θορυβþδες παιχνßδι.
Αυτü, στα χÝρια του μικροý Üκουσε για πρþτη φορÜ τον Þχο που 'βγαζε το κορμß του κι Ýνιωσε ντροπÞ! ¸κτοτε και μÝχρι την ιστορικÞς σημασßας συνÜντησÞ του, πÝρασε απü μερικÜ χÝρια, Üκουσε τον Þχο του κÜπως βελτιωμÝνο, απü μερικοýς μαθητευüμενους, Ýνιωσε κÜπως καλýτερα, Üκουσε τη λαλιÜ του απü κÜποιους γνþστες -αλλÜ για λßγο- και ψιλομαγεýτηκε. Εßδε τι μποροýσε να βγÜλει, εßδε τι Ýβγαζε μÝχρι τüτε και παρακαλοýσε να 'χε λιγÜκι διÜρκεια αυτü το θεßο (κατÜ τη γνþμη του) παßξιμο κι üχι μερικÜ δευτερüλεπτα (üσο δηλαδÞ θα χρειαζüταν για Ýνα τεχνßτη να καταλÜβει την Ýλλειψη δυνατοτÞτων του)!
Εδþ θα 'θελα λιγÜκι να καθυστερÞσω το ρου για να σας εξηγÞσω το πρüβλημα.
Οι μεν αδαεßς περß της μουσικÞς και πιο συγκεκριμÝνα περß του οργÜνου αυτοý, δεν Ýπαιζαν καλÜ. Οι δε μÜστορες του εßδους, εßτε «το 'κοβαν με το μÜτι» πως αυτü Þταν ατελÝς και δεν το Üγγιζαν καν, εßτε üταν ξεγελιüνταν και το 'πιαναν, Ýπαιζαν ελÜχιστα -εκεßνο ξετρελαινüταν- και το Üφηναν αμÝσως. Το γνωστü κακü του ...«ανÜμεσα»!
¸τσι λοιπüν το βιολß Ýφτασε σ' αυτÞ τη συνÜντηση απογοητευμÝνο απ' τη μÝχρι τüτε ýπαρξÞ του, με φüβο και λαχτÜρα για τα «χÝρια» που θα το Ýπιαναν και με κρυφÞ ελπßδα πως κÜποια στιγμÞ κÜποιος επιτÝλους θα προσÝξει πως υπÜρχει κι αυτü. ΚÜποια δÜκτυλα που να το πιÜσουν και να το παßξουν, που θα το αγαπÞσουν Ýτσι ακριβþς üπως εßναι. ΚÜποιος που θα το δει üτι εßναι üμορφο, üτι εßναι καλü και θα παραβλÝψει τις ατÝλειÝς του. Θα 'θελε ν' ακοýσει τον καλýτερο Þχο που μποροýσε να βγÜλει απü μÝσα του, Ýστω και μßα χορταστικÞ φορÜ, προτοý ο χρüνος και η φθορÜ το αφανßσει!
Ο βιολιτζÞς Ýφθασε στη συνÜντηση üπως εßπαμε, μÝτριος σ' üλα του και παρακαλþ, αυτü μη το ξεχÜσετε. ΕπιμÝνω! Εßχε παßξει σε πολý καλýτερα üργανα αλλÜ αυτü στην αρχÞ της ...καριÝρας του, που ακüμα μÜθαινε κι ως Þταν φυσικü δε του Üρεσε üτι Ýβγαινε απ' τα χÝρια του. Με το καιρü κι επειδÞ, εßτε λüγω ανÝχειας, εßτε λüγω Ýλλειψης τρομεροý ενδιαφÝροντος, η ποιüτητα των οργÜνων σταδιακÜ Ýπεφτε, αντιθÝτως, μεγÜλωνε η παικτικÞ ικανüτητα κι η εμπειρßα του. Το αποτÝλεσμα üμως του Þχου κρατιüταν σε μßα σχετικÞ σταθερÞ κατÜσταση. Ας ποýμε πως μια αμυδρÞ βελτßωση γινüταν, πλην üμως δεν ικανοποιοýσε τ' αυτιÜ του. Η ζωÞ γýρω που κυλοýσε, οι πüνοι, οι χαρÝς κι üλα γενικþς καλλιεργοýσαν σιγÜ-σιγÜ το μÝσα του κι Ýτσι Ýμαθε -αν üχι να παßζει καλÜ- να βÜζει τη ψυχÞ του πßσω απ' το παßξιμü του, αλλÜ δεν εßχε πια üργανο να παßξει.
¼ταν συναντÞθηκαν (χωρßς να μας νοιÜζει το πþς και το γιατß) κι οι δýο το χαρÞκανε! Εκεßνος γιατß βρÞκε επιτÝλους Ýνα βιολß κι εκεßνο Ýνα βιολιτζÞ.
ΠÝρασαν þρες μαζß. Εκεßνος Ýπαιζε με τη καρδιÜ, το μυαλü, τη ψυχÞ του -üσο μποροýσε καλýτερα βÝβαια- κι εκεßνο Üκουγε επιτÝλους τον εαυτü του επß μακρüν απü 'να γνþστη. Ο Þχος Üρεσε και στους δýο! Σ' αυτüν γιατß εßδε üτι εßχε βελτιωθεß πÜρα πολý και πρþτη φορÜ Üκουγε κÜτι τÝτοιο να βγαßνει απü τα δÜκτυλÜ του, κι εκεßνο, γιατß κÜποιος επιτÝλους ασχολιüταν μαζß του αρκετÜ! ΚÜποιος που δεν Ýβλεπε τις ατÝλειÝς του. ΒÝβαια ο Þχος του δεν Þταν ο καλýτερος που αυτü εßχε ßσως ακοýσει, αλλÜ Þταν σχετικÜ καλüς και παρατεταμÝνος.
Εδþ θα συμπληρþσω εγþ, για να μη πετÜμε και στα σýννεφα, πως οýτε αυτüς εßχε γßνει βιρτουüζος ξαφνικÜ, οýτε το βιολß εßχε μετατραπεß στα ...«μαγικÜ» του δÜκτυλα σε κÜτι υπÝροχο! ¼χι μη πετÜμε... ΜÝτριο σýνολο! Ας ποýμε Ýνα ...MODUS VIVENDI, μßα ευνοúκÞ συγκυρßα καταστÜσεων! ¸να δßδυμο που 'βγαζε το ÜθροισμÜ του, ας ποýμε -και χßλια συγγνþμη γι' αυτÞ τη φρÜση- τηρουμÝνων των επικρατοýντων αναλογιþν.
Εδþ τελειþνει üλη η αληθινÞ ιστορßα Þ αν θÝλετε τελειþνει üλο το κýριο μÝρος της. Το τÝλος της μπορεß κανεßς να το εικÜσει, να το φτιÜξει Þ να το υποθÝσει, κρßνοντας εξ ιδßων Þ κι εξ αλλüτριων. Το τÝλος δεν Ýχει και τüση σημασßα, üσο το μÝχρι τþρα δüμημα!
Εγþ üπως σας εßπα, δεν Ýχω καμßα πρüθεση να σας παραμυθιÜσω και σα συμβουλÞ μου θα επιμεßνω: μεßνετε στη γη και μη πετÜτε στα σýννεφα! ΠÜει λοιπüν πολý να πιστÝψετε üτι θα σας πω, πως το δßδυμο αυτü Ýζησε ομοοýσιο κι αδιαßρετο üλη την υπüλοιπη ζωÞ του, χαρßζοντας αυτÝς τις üμορφες (üχι τις τÝλειες Ýστω) στιγμÝς ο Ýνας στον Üλλο. ¼χι πως αποκλεßεται να συμβαßνει. ΑπλÜ αυτÞ η ιστορßα εßναι αληθινÞ, δεν εßναι παραμýθι.
*Ο βιολιτζÞς, ακοýγοντας αυτü τον Þχο μαγεýεται, με το πÝρασμα του χρüνου μαθαßνει üλα τα «κουμπιÜ» του οργÜνου κι αποδßδει ακüμα καλýτερα, ωστüσο (φευ) κατανοεß πως το βιολß του εßναι ...ατελÝς! ¸τσι, μαζεýει χρÞματα για ν' αγορÜσει Ýνα Üλλο καλýτερο, σκεπτüμενος πως αφοý παßζει μ' αυτü τüσο μαγικÜ -για εκεßνου τα αυτιÜ-, τüτε φαντÜσου πþς θα 'παιζε μ' Ýνα αρτιüτερο! Ξεχνþντας üτι με την εξÜντληση των δυνατοτÞτων του οργÜνου του, εßναι κοντÜ σχεδüν κι η εξÜντληση των δικþν του δυνατοτÞτων. ¸πειτα το καλü βιολß εßναι ...δýστροπο και δε θα μÜθει αυτü καλÜ μαζß του, παρακαλþντας να το αφÞσει Þσυχο!
*Το βιολß αφοý χüρτασε ν' ακοýει τον εαυτü του, εßδε πως δεν εßχε Üλλο να λÜβει απ' αυτüν εδþ τον ...ατζαμÞ. ΣκÝφτηκε πως εφüσον αυτüς ο παλαβοýτσικος, Üσχετος βγÜζει αυτüν τον Þχο, ßσως κÜποιος Üλλος Ýστω λßγο καλýτερος απü αυτüν, θα το 'κανε να «πετÜ» ψηλüτερα. ¸τσι δυστρüπησε κι Üρχισε να πνßγει μερικοýς φθüγγους -υπÞρχε τÝχνασμα να το κÜνει αυτü-, μÝχρι που ο παßχτης το βαρÝθηκε και το παρÜτησε μη ικανοποιοýμενος πια.
¼ποιο απü τα δýο αυτÜ πιθανÜ σενÜρια επιλεχθεß, εßναι απολýτως το ßδιο! Ο κοινüς παρανομαστÞς και στα δýο, εßναι δýο μαγικÝς συνÞθεις και φαινομενικÜ αληθεßς -πλην üμως τüσο ψεýτικες- φρÜσεις, που θα μποροýσαν να 'χουν επικαλεστεß κι οι δýο Þρωες της αληθινÞς -επιμÝνω να επαναλαμβÜνω- ιστορßας!
"Τι ζÞτησα απ' τη ζωÞ μου; Τßποτε σπουδαßο! Δε ζÞτησα και κανÝνα (εδþ βÜζουμε κατÜ το δοκοýν εßτε) μεγÜλο μαÝστρο! (εßτε) Ýνα τÝλειο üργανο"!
"Εγþ Ýδωσα πÜντως το καλýτερü μου εαυτü! ¼τι εßχα και δεν εßχα! Τα 'δωσα üλα κι ακüμα παραπÜνω σε αυτü το σμßξιμο, αλλÜ η Üλλη πλευρÜ δε με καταλÜβαινε, Þταν ανεπαρκÞς κι εγþ Þθελα να περνÜω καλÜ"!
Που 'ναι το λÜθος και που το σωστü; Δεν εßμαι μÜγος, οýτε ειδικüς, οýτε καν Ýξυπνος Üνθρωπος. Εßμαι Ýνας μÝτριος κι εγþ σε üλα μου! ¸τσι, δε μπορþ να απαντÞσω ευθÝως και ρητÜ σε αυτü!
"Ο εχθρüς του καλοý, εßναι το καλýτερο" λÝει μßα εμπορικÞ, πωλησιακÞ παροιμßα. ΣωστÞ φρÜση, αλλÜ παγßδα, που πÝσαμε, πÝφτουμε και θα πÝφτουμε πÜντα üλοι μας. Η λÝξη κλειδß εßναι "εχθρüς" κι η παγßδα που μας στÞνει εßναι το τελεßωμα της φρÜσης! Το "καλýτερο" ναι, αλλÜ υπÜρχει; Κι αν υπÜρχει, βρßσκεται; Κι αν βρßσκεται, εßναι για μας; Κι αν εßναι για μας, εßμαστε για τον Üλλο εμεßς, "καλýτερο";
¸χουμε λοιπüν μßα φρÜση με δýο σκÝλη: μßα βεβαιüτητα, "ο εχθρüς του καλοý", πρÜγμα που σημαßνει, "αυτü πÜει πια ξεχÜστε το, εßναι... εχθρüς" και μßαν αμφιβολßα: "εßναι το καλýτερο", πρÜγμα που μεταφρÜζεται σε «πιÜσ' το αυγü και κοýρευτο»!
Γιατß εßμαι τüσο απüλυτος; Γιατß εßναι απλü! "Ο εχθρüς του καλýτερου, εßναι το ακüμα καλýτερο". Δεν εßναι κακü να αναζητÜμε το καλýτερο πÜντα. ºσα-ßσα! Ωστüσο, εκτüς üτι αυτü δεν Ýχει τÝλος κι üτι ρυπαßνουμε το εκÜστοτε καλýτερο τη στιγμÞ που το 'χουμε, σκεπτüμενοι την αμÝσως επüμενη μελλοντικÞ διαβÜθμιση, εßναι και το üτι εμεßς μÝχρι πüσο αξßζουμε; Τι μας πρÝπει; Εßμαστε ικανοß; ¸χουμε δυνατüτητες; ΜÞπως οι δυνατüτητÝς μας εκτεταμÝνες στο Ýπακρον αδυνατοýν να καλýψουν την επüμενη διαβÜθμιση;
¼ποιος μπορεß το λßγο, ßσως να μπορεß και το πολý και το πιο πολý και το πιüτερο και το ακüμα περισσüτερο και το μÝγα. Μα για να 'χει αξßα üλο τοýτο, πρÝπει να μη ξεχνÜ πως μπορεß ακüμα και τüτε, να κÜνει το... λßγο!
Εδþ, χρειÜζεται πολý καλÞ επßγνωση και τιμιüτητα με τον εαυτü μας.
Εδþ χρειÜζεται και το χαλινÜρι, εκεßνο που επÝμεινα στην αρχÞ αυτÞς της αληθινÞς ιστορßας!
"Να μη πετÜμε στα σýννεφα και να μη παραμυθιαζüμαστε".
Εßναι ωραßα τα παραμýθια αλλÜ εδþ εßναι πραγματικÞ ζωÞ!
ΦλεβÜρης 2003