|
|
Πινακοθήκη
Magritte |
Magritte René François Ghislain ( 1898- 1967) Surrealism Γεννήθηκε στις 21 Νοέμβρη 1898, στο Λεσέν, στο Βέλγιο. Ο πατέρας του ήταν ράφτης κι έμπορος. Η επιχείρησή του δε πήγαινε καλά κι η οικογένεια έπρεπε να μετακινείται συχνά. Έχασε τη μητέρα του νωρίς και τραγικά -αυτοκτόνησε γι' ασαφείς λόγους, πέφτοντας στον ποταμό Sambre, ενώ ο μικρός Ρενέ ήταν μόνο 14 ετών. Το 1916-1918 φοίτησε στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών στις Βρυξέλλες. Έγινε σχεδιαστής ταπετσαριών κι εμπορικός καλλιτέχνης. Οι πρώτες εργασίες του ήταν επηρεασμένες από κυβισμό και φουτουρισμό (1918-20), κατόπιν εμπνεύστηκε από τους καθαρολόγους και τον Fernand Leger. Ρενέ & Ζωρζέτ Το 1922 πάντρεύτηκε τη Georgette Berger, που αγαπούσε από 15 ετών κι από το 1920 την είχε μοντέλο του. Η εξοικείωση του με τον Τζόρτζιο Ντε Κίρικο και τους ντανταϊστές, αποτέλεσε σημαντική καλλιτεχνική κρίσιμη καμπή για κείνον. Το 1925 ήρθε κοντά με μια ομάδα ντανταϊστών και συνεργάστηκε στα περιοδικά Aesophage και Marie, μαζί με τους: Mesens, Arp, Picabia, Schwitters, Tzara και Ray. Το 1926, φιλοτεχνώντας το "Xαμένο Tζόκεϋ", πρώτη φορά χαρακτηρίζεται ως σουρεαλιστής και δέχεται την επίθεση των κριτικών. Μετά απ' αυτό καταφεύγει απογοητευμένος (1927) στο Παρίσι. Το 1927-30 έζησε στη Γαλλία και συμμετείχε στις δραστηριότητες των σουρεαλιστών κι ειδικότερα με τους: Ernst, Dali, Breton κι Eluard. Εκεί διαμορφώνει το ιδίωμα Magritte της εννοιολογικής ζωγραφικής, που παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο μέχρι το τέλος της ζωής του. Ο τρόπος ζωγραφικής του, σκόπιμα ξερός κι ακαδημαϊκός, "γυάλισε υπό τη τεχνητήν έννοια", με το ακριβές και καθαρό draughtsmanship που καταδεικνύει μια παράδοξη δυνατότητα ν' απεικονιστεί αξιόπιστα, με μια πλασματική, αδιανόητη πραγματικότητα. Στα έργα του, τα μορφολογικά παρόμοια αντικείμενα που ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες, ανταλλάσσουν μερικές ιδιότητες ή ενώνουν ως υβρίδια, λάμψεις νύχτας και τοπίων κάτω από τον ουρανό. Καταδεικνύοντας τα προβλήματα της οπτικής αντίληψης και τις ψευδαισθήσεις των εικόνων, χρησιμοποίησε τα σύμβολα των καθρεφτών, των ματιών, των παραθύρων, των σταδίων, των κουρτινών και των εικόνων μες στις εικόνες. Αγάπησε τη φιλοσοφία και τη λογοτεχνία. Πολλά από τα έργα ζωγραφικής του απεικονίζουν εντυπώσεις λογοτεχνίας, τις παραισθήσεις και τις φιλοσοφικές μεταφορές. Στη 10ετία του '40, έκανε δυο προσπάθειες ν' αλλάξει το ύφος του. Αλλά η αποκαλούμενη "vie-heureuse" ή "plein-soleil" περίοδος του, το 1945-47, όταν ζωγράφησε στο ύφος Renoir κι η "epoque vache" που ακολούθησε, το 1947-48 δεν αποδείχθηκαν αποτελεσματικές κι επέστρεψε ξανά στα προηγούμενα. Στη 10ετία του '50 φιλοτέχνησε 2 κύκλους νωπογραφιών: τη "Σφαίρα Enchanted" για μια χαρτοπαικτική λέσχη (1953) και την "Ανίδεη Νεράιδα" (1957) για το Palais Des Beaux-Arts στο Charleroi. Αυτές οι μνημειακές συνθέσεις επαναλαμβάνουνe τα μοτίβα των προηγούμενων έργων του. Στο υπόλοιπο της ζωής του προσπάθησε να κάνει γλυπτά τους πίνακες, που αναπτύσσουν το θέμα του συσχετισμού των διανοητικών κι υλικών πραγματικοτήτων. Πέθανε από καρκίνο 69 ετών, στις 15 Αυγούστου 1967, στις Βρυξέλλες. ------------------------------------------------------------------------------------------------
Αυτοκρατορία Φωτός
Πύργος Νεκρή Φύση
Θέα: Οι Πυραμίδες Του Ευκλείδη
Ανθρώπινες Συνθήκες
Ανάγλυφο Χέρι
Εραστές
Λανθασμένος Καθρέφτης
Μανιακός Δολοφόνος
Έκθεμα Χρωμάτων
Προσπαθώντας Το Αδύνατο Επισκευή Χρόνου
Ρόδο & Αχλάδι
Απειλητικός Καιρός
Golconde
Κρυστάλλινο Κλειδί
Τηλεσκόπιο
Μα-γκρί
Αναζήτηση Της Μαντάμ Ρεκαρμιέ
Ρόδινες Σφαίρες-Κουρελιασμένοι Ουρανοί
Ευχαρίστηση
Στο Βωμό Της Ελευθερίας
Στοιχειώδης Κοσμογονία
Η Μαύρη Σημαία
Η Ανακάλυψη Της Φωτιάς
Χρυσή Λεγεώνα
Το Εμβατήριο Του Καλοκαιριού
|
|
|