ΔEΛTIO ΤΥΠΟΥ
20/1/2022
Γιώργος Σ. Κόκκινος
Με την πρώτη του ποιητική συλλογή (αποτελούμενη από έργα που είχαν κυκλοφορήσει σε ηλεκτρονική μορφή) ο Γιώργος Κόκκινος μας καλεί σ’ ένα ταξίδι ευαισθησίας, αυτογνωσίας και ευθύνης, όπως μόνο οι ποιητές μπορούν να το κάνουν. Οι στίχοι που πατούν στέρεα στο σήμερα και αναφέρονται σε όλα τα θέματα που απασχολούν τον ευαίσθητο σκεπτόμενο άνθρωπο προβάλλοντας τις πτυχές τους που διαμορφώνουν τη σύγχρονη ζωή... Οι ανθρώπινες σχέσεις, οι ελπίδες, η ζωντάνια των πρώτων ερώτων, οι απογοητεύσεις, ο χρόνος που περνά αμείλικτα, τα χρώματα και οι μυρωδιές της ζωής, όλα συντίθενται στο υφάδι της ποίησης του Γιώργου Κόκκινου και δημιουργούν ένα ιδιαίτερο ποιητικό περιβάλλον: ο ποιητής περιπλανάται σ’ ένα ιδιαίτερα δραματικό παρόν και καταγράφει με μεγάλη ευαισθησία θέματα που, άμεσα ή έμμεσα, μας αφορούν όλους: τον ερωτικό πόθο που παρουσιάζεται, ακμάζει, παρακμάζει αλλά δεν παραιτείται, παραμένει πάντα παρών έστω σαν κραυγή, την επιθυμία της συνύπαρξης, τη μοναξιά, την ομορφιά της αναμονής, την ουσία των υπάρξεων και των συνυπάρξεων και κυρίως την ματαίωση των επιθυμιών που στραγγίζει τις ευαισθησίες και αφήνει τον άνθρωπο γυμνό και ανυπεράσπιστο. Μας καλεί σ’ ένα ταξίδι ζωής και γνώσης (αυτογνωσίας και ετερογνωσίας) που μιλάει στις καρδιές μας με γνήσια ευαισθησία ώστε να γίνουμε καλύτεροι.
(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Ο Γιώργος Κόκκινος ξεκίνησε τη συγγραφική του δραστηριότητα το 2004 κι έκτοτε συνεχίζει να γράφει αποσπασματικά, στίχους, ποιητικά κείμενα και άρθρα αποκλειστικά στο διαδίκτυο ως διαδικτυακός εραστής της τέχνης του Λόγου. Το 2007 παρακολούθησε μαθήματα Λογοτεχνίας στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο της Στοάς του βιβλίου. Είναι παλαιό μέλος της Π.Ε.Λ.
(2007) και έχει στο ενεργητικό του το Γ΄ Βραβείο ποίησης του διαγωνισμού της Π.Ε.Λ. για το έτος 2006. Είναι μέλος επίσης του σωματείου ''Το σπίτι του Καλλιτέχνη'' (2021) και της ''Αμφικτυονίας Ελληνισμού'' (2021). Γεννήθηκε στην Κηφισιά Αττικής τον Σεπτέμβρη του 1977 και ζει ακόμα στην Αθήνα, έχοντας επιπλέον στο ενεργητικό του συνεντεύξεις, δημοσιεύσεις σε περιοδικά έντυπα και του διαδικτύου, λογοτεχνίας, κινηματογράφου και ποικίλης ύλης.
Έχει συμμετοχές σε ετήσια ημερολόγια και ανθολογίες ποίησης: «Εγκυκλοπαίδεια Γραμμάτων και Τεχνών» (Αμφικτυονία Ελληνισμού 2021) / «Ανθολογία – Ποιήματα και τραγούδια για την Φωτογραφία» (Fotoart 2021) / «Μενεξέδες εφήμερη ομορφιά» ISBN: 9789608917620 (Κηφισιά 2009) / «Κι εγώ θα σ’ αγαπάω κάθε μέρα» Ημερολόγιο 2008 ISBN: 978-960-417-197-2 (Εμπειρία Εκδοτική 2007) / «Τα λουλούδια της ψυχής μας» (Έκδοση stixoi.info 2006)
Διετέλεσε συντάκτης στο eBooks4Greeks από τον Αύγουστο του 2018 έως τον Απρίλιο του 2019, ενώ στο eBooks4Greeks, στο openbook, στο free-ebooks και στο Culture365, έχουν αναρτηθεί τμηματικά από τον Αύγουστο του 2018 έως σήμερα τα ηλεκτρονικά του βιβλία: «Φυγείν εστί», «Τα Λυρικά», «Πρότερον Θνητοί», «Πρότερον Θνητοί – μεταγραφή σε Μπράιγ», «Κατηγορώ», «Τα Ανένταχτα», «Τα Ανένταχτα II», καθώς και οι συλλογές «Σκάλες» και «Κλίμακες» με το φιλολογικό ψευδώνυμο Προκρούστης. Διανέμονται επίσης δωρεάν οι συλλογές στίχων του «’τλας» και «Παράθεση».
Η συλλογή «Φυγείν εστί» έχει αξιολογηθεί με κριτική αναφορά από τον Αντώνη Χαριστό για τα «Εκδοτικά Νέα» (Τεύχος 2, Μάιος 2020). Το βιβλίο «Πρότερον Θνητοί» στην επίτομη έκδοσή του έλαβε μέρος, ως θεατρικό έργο γραμμένο στην Ελληνική γλώσσα, στο διαγωνιστικό τμήμα του ευρωπαϊκού προγράμματος θεατρικών έργων Eurodram 2020 European network for drama in translation.
Συμμετείχε στη δημιουργία της ταινίας μικρού μήκους «ΜΠΛΕ» (25 Απριλίου 2020) με την Σπυριδούλα-Υρώ Γιολδάση, με την ιδιότητα του Παραγωγού της ταινίας, του Κειμενογράφου/ Σεναριογράφου και του Τεχνικού ήχου/μοντάζ. Η ταινία μικρού μήκους «ΜΠΛΕ» διαγωνίσθηκε στο International Film Festival of Larissa: ‘προβολές ταινιών από το διαγωνισμό με θέμα Unlocked 2020’. Συμμετείχε επίσης με τρία ποιήματα στην «Μικρή ανθολογία σύγχρονης ανέκδοτης ελληνικής σατιρικής ποίησης» σε επιμέλεια Βαγγέλη Παπαδιόχου (Τόμος συγκεντρωτικός, Ιούνιος 2020).
Το 1994 συνεργάστηκε με τον Βάσο Αδριανό και την Ρένα Βουτσινά για τις ανάγκες μαθητικής παράστασης στο 2ο Λύκειο Κηφισιάς, για το μονόπρακτο των Κιντέρο Σ., Κιντέρο Ι. «Ένα ηλιόλουστο πρωινό». Συνεντεύξεις του έχουν φιλοξενήσει οι ιστότοποι: ArtOfLiving, Homo Universalis, Θυμοσοφείν, Your e-Articles, Culture365, Free Minds, Se-Skepseis.
Είναι ιδιοκτήτης του Λογοτεχνικού ιστολογίου «Πορφυράδα» (στο BlogSpot) που βρίσκεται σε συνεχή λειτουργία από τον Μάρτιο του 2007, καθώς και της αντίστοιχης σελίδας Λογοτεχνικών έργων ‘Συμβατός Δότης Συναισθημάτων’ (στο FB). Διατηρεί επίσης την επαγγελματική του σελίδα στο διαδίκτυο στην διεύθυνση http:// www.gkokkinos.net
=========================
Δελτίο Τύπου
Ηλεκτρονική κυκλοφορία - δωρεάν διάθεση βιβλίου
18/4/2019
Πρότερον Θνητοί
Με την ευκαιρία διάθεσης της Επίτομης έκδοσης και από το eBooks4Greeks πλέον, του Πρότερον Θνητοί, δράττομαι της ευκαιρίας να σας γνωστοποιήσω την ολοκλήρωση του θεατρικού μου project, το οποίο μεταφέρθηκε και σε γραφή Μπράιγ μέσω του συστήματος της ΜinaDot. Το έργο αποτελείται από 5 τόμους/μέρη, διατίθεται και σε ολοκληρωμένη-επίτομη μορφή, από τις σελίδες διάθεσης ελεύθερων ψηφιακών βιβλίων: eBooks4Greeks, Free-Ebooks & OpenBook.
Με βάση και τα λίγα συνοπτικά λόγια σχετικά με το έργο που θα βρείτε στο προσωπικό μου ιστολόγιο (blog: Πορφυράδα) ή στο οπισθόφυλλο της Επίτομης έκδοσης των 346 σελίδων (Πρότερον Θνητοί - Επίτομον) επισημαίνω ότι η φιλοδοξία είναι να προσελκυστούν οι συνθήκες εκείνες με τις οποίες το έργο μπορεί να αξιολογηθεί ώστε να γίνει θεατρικό.
Θα χαρώ για την όποια προβολή του το καταστήσει γνωστό μέσα από τη σελίδα σας, τον προσωπικό σας λογαριασμό στα κοινωνικά δίκτυα ή το περιοδικό σας, σημειώνοντας πως η ανάρτηση σας θα κοινοποιηθεί σε ομάδες και σελίδες του Facebook.
Στη διάθεσή σας και για τυχόν συζήτηση-συνέντευξη γύρω από το Πρότερον Θνητοί.
~~~
Λίγα συνοπτικά λόγια για το έργο Πρότερον Θνητοί
Η ιδέα του Πρότερον Θνητοί γεννήθηκε μέσα από τους εκατοντάδες στίχους που έχω δημοσιεύσει από το 2005 μέχρι σήμερα (2019) και παρέμεναν αναξιοποίητοι μιας και μόνοι τους, αποσπασματικά δημοσιευμένοι ή ενταγμένοι σε κάποια ‘’ποιητική συλλογή’’ ανάμεσα σε τόσες ακόμα ποιητικές συλλογές, πρακτικά δε θα ωφελούσαν επιπλέον την τέχνη. Θεώρησα λοιπόν ως χρήσιμη την επαναπαρουσίασή τους στον κόσμο, κατόπιν μικρής απαραίτητης επεξεργασίας με τη μορφή πλέον ποιητικής εργασίας (θεατρικού έργου), όπου αρκετά πρόσωπα απαρτίζοντας την υπόθεση του έργου, έχουν κάτι να πουν μέσω εμού (και των στίχων μου) στους υπολοίπους.
Το γυναικείο όνομα της πρωταγωνίστριας (Υεμένη) που προφανώς δεν αφορά την πολύπαθη χώρα της Αραβίας, πολύπαθη όμως από τον έρωτα και η πρωταγωνίστρια, επιλέχθηκε για να πρωτοτυπήσει και να αναδείξει ένα θαμμένο ποιητικό κομμάτι του θεάτρου - τον συνδυασμό ποιητικής και υποκριτικής - που στις μέρες μας κατά τρόπο τινά είναι υποτιμημένη η πρόσμιξη. Δεν είναι τυχαία ούτε η επιλογή των ονομάτων του πρωταγωνιστή (Υάκινθου) αλλά ούτε και της συμπρωταγωνίστριας (Οφηλία) καθότι διαθέτουν ποιητική χροιά, παραμυθένιο συσχετισμό και βοήθεια δική μου ως προς τη διαχείριση της ρίμας, αφού κλήθηκα να τροποποιήσω (έστω και στο ελάχιστο) τους αυθεντικούς στίχους μου για την εξέλιξη της υπόθεσης του έργου.
Κατά τον τρόπο που και πρόγονοί μας καθιέρωσαν διαλόγους σε μια ιστορία αγάπης παρεμβάλλοντας τον ‘’χορό’’, εντάχθηκε η χορωδία ώστε να προμηνύει τα μελλούμενα στους ακροατές, αλλά και να παρέχει την πρόγευση άλλοτε του δραματικού κι άλλοτε του κωμικού στοιχείου μέσα στο έργο, αφού βρίθει συναισθηματισμών και μεταβολών από το κωμικό στοιχείο στην δραματουργία κι από τον ερωτισμό στην απόγνωση.
Ως πειραματική εργασία, γιατί έτσι ξεκίνησε και λειτούργησε μέχρι σήμερα έως ότου βρει το δρόμο του το έργο στο θεατρικό σανίδι, ίσως ως κάτι πρωτοποριακό και καινοτόμο για τις εποχές μας (αφού κι όλας συνεπάγονται ορισμένα κοινωνικά μηνύματα μέσω των διαλόγων) - καινοτόμο και πρωτοποριακό στη σύγχρονη εποχή και με σύγχρονους διαλόγους τόσο για τον θεατρικό κόσμο όσο και για τον λογοτεχνικό κόσμο, αφού περιπλέκονται οι δύο κόσμοι των τεχνών σε μία, και μάλιστα με την ύπαρξη αρκετών προσώπων που απαρτίζουν την υπόθεση - πρωτίστως λοιπόν, ως πειραματική εργασία θεωρώ ότι οφείλει να αξιολογηθεί, να κριθεί και να αξιοποιηθεί μελλοντικά για το κοινό.
Μετά και την τμηματική παρουσίαση του έργου σε πέντε τόμους που κυκλοφορεί εδώ και τέσσερις μήνες ευρέως στο διαδίκτυο - από τον Οκτώβριο στο EBooks4Greeks, στο OpenBook, στο Free-eBooks και πρόσφατα στο Τwirpx (μάλιστα αρκετοί χρήστες του Scribd το μεταφόρτωσαν ήδη στον προσωπικό τους λογαριασμό δημόσια προς διάθεση σε άλλους χρήστες και τους είμαι ευγνώμων) - το έργο εντάχθηκε όλο σε έναν τόμο και πλέον διακινείται ελεύθερα προς ανάγνωση σε επίτομη μορφή 346 σελίδων που περιέχει όλους τους στίχους και τις φωτογραφίες των επιμέρους μερών του (σε 6,1 MB, 42.256 λέξεις, 346 σελίδες, 2 πράξεις, 12 σκηνές, με επιλογικό σημείωμα, αντί για προλογικό).
Ψάχνοντας για να του βρω τίτλο, το Πρότερον Θνητοί (πέρα από το επιτυχημένο και δικής μου επιλογής εξώφυλλό του, δημιουργία του Γιάννη-Στέλιου Παππά) στην διαδικτυακή μου αναζήτηση έπεσα πάνω στον Ωριγένη τον Αδαμάντιο (τον δογματικό θεολόγο και στωικό φιλόσοφο που αναθεματίστηκε για τα κηρύγματά του από την Ε' Οικουμενική Σύνοδο το 553 μ.Χ.) και συγκεκριμένα στον τόμο από τα έργα του XV, της σειράς ομιλιών του Opera Omnia και πιο συγκεκριμένα στο κήρυγμα (Ομιλία )V του τόμου.
Εύχομαι και ευελπιστώ στην μελλοντική αξιοποίηση αυτής της δουλειάς, που είναι πολυσύνθετη από θέμα συντελεστών αλλά - πιστεύω και - χρήσιμη για το θέατρο και τη λογοτεχνία ως κάτι που έλειπε χρόνια από το χώρο της τέχνης.
Σχετικά με την υπόθεση του έργου :
Το ζευγάρι γνωρίστηκε Αύγουστο (δεν γνωρίζουμε ποιου έτους). Εκείνη σερβιτόρα, όπως προκύπτει από τα λόγια του Υάκινθου στην πορεία, κι εκείνος ταχυδρόμος όπως επίσης προκύπτει από την υπόθεση. Γνωρίστηκαν εντός μιας παρέας, πέρασαν τα μύρια όσα για να υπάρχουν μαζί και αλληλογραφούσαν είτε με επιστολές, είτε με ποιήματα καθότι εξωτερικοί παράγοντες παρεμβάλλονταν στην συνεύρεσή τους (''οι καταστάσεις'', όπως μας λέει ο Υάκινθος). Κάποιες φορές συνωμότησε το μυθικό στοιχείο (Νυχτερίδα) ώστε να είναι μαζί ή άνθρωποι που βρέθηκαν στον δρόμο τους (ο Ποιητής) που επιχείρησαν να τους κρατήσουνε μαζί. Μετά από μια μακρόχρονη σχέση χώρισαν, ο Υάκινθος αγάπησε μια κοπέλα κατά πολύ μικρότερή του σε ηλικία και διατήρησε σχέση, την Οφηλία, ενώ η Υεμένη παντρεύτηκε και απέκτησε 2 παιδιά, όπως μαθαίνουμε στην απρόσμενη συνάντησή τους στον Εθνικό κήπο. Μετά και την τυχαία τους συνάντηση, ξανα-ερωτεύονται. Ο Υάκινθος παρατάει την Οφηλία, και η Υεμένη την οικογένεια για να υπάρχουν πάλι μαζί. Εκεί προς το τέλος της πορείας του έργου όμως που θεοποιείται και το θηλυκό στοιχείο, άξαφνα χάνεται, εξαφανίζεται κατά μυστηριώδη τρόπο η Υεμένη (πράγμα όχι σπάνιο, εφόσον είχε δείξει τάσεις φυγής κατά την εξέλιξη του έργου) και την βρίσκουν τελικά νεκρή. Πιθανολογούμε από την κατακλείδα, ότι κάποια χρόνια μετά (συγκεκριμένα, ''χίλιες τετρακόσιες μέρες και δύο χιλιάδες ώρες'' μετά) όπως μας λέει ο Υάκινθος στον επίλογό του, στάθηκε αδύνατον να προχωρήσει με άλλη γυναίκα, κάνοντας τον απολογισμό του. Πιθανολογούμε επίσης ότι η Υεμένη μετουσιώθηκε σε Θεά Αφροδίτη (υπεισέρχεται το θεϊκό στοιχείο που αποτελεί την γέννεση της πλάσης ως προπομπός για την ελπίδα μας...)
Κυρίαρχα νοήματα, η Ελπίδα και η αναζήτηση του νοήματος της Ζωής.
Ως θεατρικό έργο αποτελεί φανταστική ιστορία και δεν συνδέεται με αληθινά πρόσωπα ή καταστάσεις.
Γιώργος Σ. Κόκκινος
=============================
ΚΥΚΛΟΦΌΡΗΣΕ ΤΟ ΝΈΟ ΒΙΒΛΊΟ ΤΟΥ ΗΛΊΑ ΦΛΩΡ’ΚΗ!!!!
ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΗ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ !!!
---------------------------------------------------------------------------
4/8/07
Κυκλοφόρησε το 6ο Τεύχος
9/4/07
Κυκλοφόρησε το 5ο Τεύχος
------------------------------------------------------------------
25/11/06
ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ 3ο ΤΕΥΧΟΣ
3ο ΤΕΥΧΟΣ
____________________________________________________
ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ 2ο ΤΕΥΧΟΣ
2ο Τεύχος
4/8/06
1ο Τεύχος
"Ρ Ω Γ Μ Ε Σ"
Περιοδικό για τoν ΛΟΓΟ
και την ΤΕΧΝΗ
Για κάθε νέα και δυναμική δημιουργία
στο χώρο των γραμμάτων
ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ
ΠΑΡΟΥΣΙΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ
3μηνιαίο περιοδικό για τη λογοτεχνία
Πληροφορίες για συνδρομές: Νικηταρά 6 - Αθήνα
Τηλ. & FAX : 210 3300834
______________________________________________________
Κυκλοφόρησε Το Νέο Βιβλίο Του Ηλία Φλωράκη!!!
Υπενθυμίζω πως μερικά διηγήματά του φιλοξενούνται στο Στέκι, εδώ και κάμποσο καιρό.
Εξώφυλλο
Οπισθόφυλλο