-

Dali &

-


-








.

--.


.

./.


 
 

 

9: , '

Βιογραφικ

     Στην αρχαιτητα, ταν ο θρλος κι ο μθος τοποθετετο στα ρια της πραγματικτητας, συχν υποδηλνοντας μια υλη αλθεια, υπρχει μια ιστορα που στκεται μνη της κρυμμνη βαθι στα αρχεα της ιστορικς αφνειας. Σπνια υπρχει στη λακ λογοτεχνα των μεγλων επν της παλις εποχς, πως η Οδσσεια, ο Ηρακλς, η Ελνη της Τροας κι οτω καθεξς. οτ' χει λβει ποτ σημαντικ αναγνριση ως νας απ τους μεγλους κλασσικος εγκλωβισμνους στα ρια μιας εμπεριστατωμνης μελτης για μελλοντικς λογοτεχνικς αποστολς. Ωστσο, κτω απ τη δομ του κρβεται να μυστριο σως, περισστερο μια παρεκκλνουσα αφγηση που συνυφανεται με τσα λλα πη της εποχς που θα μπερδευτε κανες ως προς το ποιος εναι πραγματικ αυτ το τομο.
     Αυτ το ρθρο γρφτηκε για να ρξει φως στο πος της μυστηριδους, αλλ συναρπαστικς βασλισσας Σεμιραμδος, του αρχαου ομοιματος της Ασσυριακς αυτοκρατορας. Φημισμνη για την ομορφι, τη δναμη, τη σοφα, την ηδονα και τη σαγνη της, λγεται πως χτισε τη Βαβυλνα με τους κρεμαστος κπους της, χτισε πολλς λλες πλεις, κατκτησε την Αγυπτο και μεγλο μρος της Ασας, συμπεριλαμβανομνης της Αιθιοπας, πολμησε κατ των Μδων και των Χαλδαων, που τελικ οδγησαν σε μιαν ανεπιτυχ επθεση στην Ινδα που παραλγο να χσει τη ζω της. πως επε ο G.J. ο Whyfe-Melville δηλνει στο μυθιστρημ του Sarchedon: A Legend of the Great Queen, "ταν μορφη χωρς αμφιβολα, με την αννυμη ομορφι που κερδζει, χι λιγτερο απ την υψηλ ομορφι που επιβλλει. Η μορφ της ταν απαρμιλλη σε συμμετρα, τσι στε κθε της χειρονομα, στη σλα στο θρνο, ταν γυναικεα, αξιοπρεπς και χαριτωμνη, εν κθε φρεμα που φοροσε, απ βασιλικ ρμπα και κοσμματα με τιρα μχρι ατσλινο στθος και χρυσ κλυμμα, μοιαζε αυτ με το οποο φαινταν καλτερα. Με τη δναμη του σματος ενς νδρα, διθετε κτι περισστερο απ τη δναμη του νου και τη δναμη της θλησς του.
     Η Σεμραμις (γενικ: Σεμιραμδος) ταν μια θρυλικ βασλισσα της Ασσυρας, γνωστ κι ως Shamiram στα αραμακ. Πολλς ιστορες υπρχουν γρω απ τη προσωπικτητ της, εν χουνε γνει προσπθειες τατισς της με αληθιν πρσωπα. Το νομα "Σεμραμις" εναι εξελληνισμνη μορφ του ακκαδικο ονματος "Sammur-amat"
Σμφωνα με το θρλο, τανε κρη ενς θνητο, του Σρου, και της θαλσσιας θετητας Δερκετος, η οποα την εγκατλειψε μωρ κι πεσε και πνγηκε στη θλασσα. Η Σεμραμις ανατρφηκε με τη βοθεια περιστεριν, μχρι που τη βρκε και ανλαβε την ανατροφ της ο Σμμας, βασιλικς βοσκς. Αργτερα, παντρετηκε τον ννη, στρατηγ του Ννου, κυβερντη της Συρας. Γννησε τον Υαπτη και τον Υδσπη. Βοθησε στη κατληψη της Βακτριανς κι ο Ννος εντυπωσιστηκε τσο, στε τη παντρετηκε, προκαλντας τσι την αυτοκτονα του ννη. Μετ το θνατο του Ννου, ανλθε ως βασλισσα της Συρας στην εξουσα και κατλαβε μεγλο τμμα των εδαφν της Ασας.



     νας οξυδερκς παρατηρητς θα εχε εντοπσει σε αυτ τα λαμπερ μτια, παρ τις χοντρς βλεφαρδες και τη στοργικ τους ματι, την ιδιοφυα που μπορε να διοικσει να στρατ και να βρει μια αυτοκρατορα. Σ' αυτ το λεπτ, εξασια λαξευμνο πρσωπο, οι γραμμς που μιλον για την αδσμευτη περηφνεια και την ακλνητη ανλυση. στις γεμτες καμπλες αυτο του ροδαλο στματος, στο καθαρ σαγνι και στη προεξοχ του μορφα διαμορφωμνου πηγουνιο, μια ψυχρ απερισκεψα που θα μποροσε να σκληρνει περιστασιακ σε αδυσπητη σκληρτητα -αυστηρ, ανφικτη, αεικνητη πως η μορα. Η φμη πως η βασλισσα Μαργαρτα της Δανας, της Σουηδας και της Νορβηγας (1353-1412 μ.Χ.) κι η Αικατερνη Β' η Μεγλη της Ρωσας (1729-1796) χαρακτηρστηκαν κι οι δο ως "Σεμραμις του Βορρ".
     Η μνη πλρης σημαντικ ανπαφη τεκμηρωση για τη Σεμραμιδα καταγρφεται στα ιστορικ γραπτ του Διδωρου Σικελιτη (Βιβλιοθκη της Ιστορας), ενς λληνα ιστορικο περπου την δια εποχ με τον Ιολιο Κασαρα. Αν και περιλαμβνεται στη κατηγορα των ειδικν της αρχαας ιστορας, πολλο μελετητς χουνε καταλξει στο συμπρασμα τι πολλ απ τα γραπτ του, ειδικ εκενα των αφηγσεων της Σεμιρμεως, εναι λογοκλοπ και βασζονται σε ιστορικος θρλους χρωματισμνα μ' επεξεργασες σκψης και μεταμφιεσμνες φαντασες κι ως εκ τοτου δεν μπορε να αναγνωριστε ως υπαρξιακ απτ αλθεια γεγονς.
     Καθς η ιστορα εξελσσεται, ξεκιν με το βασιλι Ννους (ελλ.: δοκ. Ramman-Nirari) της Ασσυρας, ο οποος χτζει μια μεγλη πλη προς τιμ του ονματς του κι η πλη γνεται η Νινευ (ρωμ.: Ninus) η πρωτεουσα της ασσυριακς αυτοκρατορας. τανε μεγλος πολεμιστς που υπταξε τα μεγαλτερα εδφη της Ασας, γινε ο πρτος μεγλος βασιλις και κατακτητς του αρχαου κσμου της εποχς του κι πως γρφει ο Διδωρος, δεν υπρχε λλος πριν απ αυτν, που να το ξρει αυτς. Αν αυτ αληθεει, ττε ορισμνοι μελετητς θα τον τοποθτησαν περπου το 2182 π.Χ., το οποο θα ταν κοντ στον Νεμρδ της Ββλου, κυβερντη της γης Σινρ, πως περιγρφεται στη Γεν.10:10-11. Η ετυμολογα του Νιμρδ εναι αρκετ αββαιη κι η Ββλος δεν δνει περισστερες λεπτομρειες γι' αυτν εκτς απ' αυτς τις λγες γραμμς που γρφτηκαν στη Γνεση, εκτς απ' τι ταν ιδρυτς της Νινευ μαζ με μια σειρ απ λλες γνωστς αρχαες πλεις.
     Ο Εβραος ιστορικς Φλβιος Ισηπος, στις Αρχαιτητες των Εβραων, απεικονζει τον Νεμρδ ως τυραννικ ηγτη, που απαιτε πλρη κυριαρχα κι λεγχο του λαο.
πως γρφει ο Ισηπος: "Τους πεισε να μην το αποδδουν στον Θε, λες και με τα μσα του ταν ευτυχισμνοι, αλλ να πιστψουν τι ταν το δικ τους θρρος που απφερε αυτ την ευτυχα. Σταδιακ λλαξε τη διακυβρνηση σε τυραννα -βλποντας χι λλους τρπους ν' απομακρνει τους ανθρπους απ το φβο του Θεο, αλλ να τους φρει σε μια συνεχ εξρτηση απ τη δναμ του".



     Πιθαντατα ανβηκε στην εξουσα ντας νας πανσχυρος προσττης της γης με το ατρμητο χρισμ του να κυνηγ και να σκοτνει αρπακτικ γρια ζα που αποτελοσαν απειλ για τον ανθρπινο πολιτισμ, λαμβνοντας επομνως τον ττλο "ισχυρς κυνηγς ενπιον του Κυρου" (Γν. 10:9). Στις μεταβιβλικς παραδσεις, ο Nimrod, ο υποκινητς της εξγερσης που κυβρνησε τη Βαβλ, συχν προσδιοριζταν ως γγαντας, Νεφελμ (Γεν. 6:4), ισοδναμο με τον Αναμ τους Δευτερονομου (Ντουτ. 2:21-20; 9:2) ταν ο κριος υποκινητς του πργου της Βαβλ. Αυτ ταν μια εξγερση που οδγησε να χτσει ναν πργο στη διρκεια της εκδκησης εναντον του Θεο, μπως πλημμυρσει ξαν τον κσμο.

     Ο πργος τανε σμβολο λατρεας και προστασας κι γινε γνωστς απ πολλος ως το ζιγκουρτ του Ετεμεννκι, προς τιμ του αντατου θεο της Βαβυλνας Μαρντοκ. να κυραρχο κεντρικ σημεο λατρεας που εξαπλθηκε σε πολλ λλα θνη που επρκειτο να ρθουν (34 απ' αυτος τους χτισμνους πργους βρσκονται τρα σε 27 αρχαες πλεις της Μσης Ανατολς -ο μεγαλτερος αυτν τανε στη Βαβυλνα). Αν το νομα εναι αρχικ εβρακ, κτι που εναι πολ απθανο, ττε θα σμαινε, επαναστατ και συνδθηκε με το ακκαδικ Amarutuk τελικ εξελχθηκε στο θε Marduk, που στη συνχεια θα οδηγοσε στο βασλειο της λατρεας των ηγεμνων.
     Ωστσο, εναι πιθανς η Mεσοποταμα ο τπος καταγωγς της και προτενεται πιο συχν ως ισοδναμο με τη λξη Ninurta, αν κι αυτ δεν εναι χωρς φιλολογικ δυσκολα αντθεση. Το Ninurta, που διαβζεται προφανς Nimurta στη σουμεριακ διλεκτο, εναι πιθανς μια πολεμικ παραμρφωση της προλευσης του ονματος Nimrod, του δισημου κυνηγο της εβρακς μυθολογας, που ενσωματνεται σ' να απ τα παλαιτερα εβρακ γγραφα. Αν η μορφ Ninurta γνει αποδεκτ υποθετικ, θ' αναφερταν αυστηρ σ' να μυθικ θε και θα 'δειχνε τη βαβυλωνιακ θετητα, το θε του πολμου που ονομζεται "το βλος, ο πανσχυρος ρωας", που η λατρεα απκτησε ευρεα σημασα στη Μεσοποταμα στα τλη της χιλιετας π.Χ. Ο Nimrod θα προσγγιζε ττε πιτερο με τη συνολικ ννοια της μυθολογας. Αν αναφρεται σ' να ιστορικ πρσωπο, ο Ασσριος βασιλις Tukulti-Ninurta I (1246-1206 π.Χ.) θα μποροσε να εναι μια ακριβς επιλογ, καθς ταν ο 1ος Ασσριος μονρχης που κυβρνησε τη Βαβυλνα κι εχε λατρευτικ κντρα στη Βαβλ, το Κλεχ κι λλες γνωστς πλεις αυτς της εποχς.
     Σμφωνα με τον Speiser (1924-1946), μια κορυφαα αυθεντα σε βιβλικς περιοχς, πολιτισμος κι ανασκαφς σημαντικν τελετουργιν των Σουμερων στο Ιρκ, αισθνθηκε τι ο Tukulti-Ninurta I χρησμευσε ως πρωττυπο για τον σνθετο λληνα ρωα Ninus, που σχετζεται με τη Νινευ, που ταν ο χαρακτρας ενωμνος με τη Σεμιραμδα των Αρχαων της Ασας του Διδωρου Σικελο. ωστσο, ο G.J. Ο Whyfe-Melville στο βιβλο του, Sarchedon: A Legend of the Great Queen, σημεινει τι ο Ninus εναι μια προγονικ γενεαλογα 13 γενεν απ τον ιστορικ Nimrod. Ακολοθησε επσης να διστημα υποταγς στους σημιτφωνους Ακκδιους (2300-2150 π.Χ.), που ονομστηκε τσι απ τη πλη του Ακκδ, που οι μεγαλτεροι ηγεμνες, ο Σαργν κι ιδιατερα ο εγγονς του Ναρμ-Σιν, μπορε να παρεχαν το πρτυπο για τον Νιμρδ και τον Ασορ. στην ιστορα της Γνεσης. Ωστσο, εν διατηρηθε η Κουσιτικ καταγωγ του Nimrod που παρατθεται απ τη Γνεση,, ο Αιγπτιος μονρχης Amenophis III (1411-1375) θα τανε κατλληλος σμφωνα με τον von Rad. Στην ιστορα της σουμεριακς λογοτεχνας θα μποροσε επσης να καταταχθε ως ο Ετνα, βασιλις του Κις (2800 π.Χ.), ο νθρωπος που σταθεροποησε λη τη γη, που ταν επσης θετητα, ο ρωας Γκιλγκαμς απ το Βαβυλωνιακ πος του Γκιλγκαμς. Ανεξρτητα απ τη καταγωγ, ο Nimrod πρπει να εχε γνει μια φιγορα θρυλικν διαστσεων στον αρχαο πολιτισμ της Εγγς Ανατολς, που οι ιστορες ταν εξαιρετικ ρευστς.



     Υιοθετθηκε κι προσαρμστηκε σε τσους πολλος ττλους, που πολλς φσεις των αρχαων πολιτισμν ζησαν ακμη και στα μεσαιωνικ χρονικ. φησε ττοια επιρρο που ο προφτης Μιχαας αποκαλε την Ασσυρα "γη Νεμρδ" (Μιχ. 5:6). Το κριο μειονκτημα σ' αυτ το θαμα ως κατακτητ ρωα της Ασσυρας που σχετζεται με τη Σεμιραμδα και τις γρω περιοχς εναι η λλειψη φμης που δθηκε σε μια βασλισσα σζυγο που θα βοηθοσε τον κυραρχο σζυγ της στη διρκεια αυτν των πριμων κατακτσεων. γιατ σημεινεται πως λοι οι κατακτητς ρωες αυτς της αρχαας εποχς ταν κυρως ανδρικς καταγωγς. Στη πραγματικτητα, ο κυραρχος καννας που ισχει για την ηγεσα εναι: "Καμμα γυνακα δεν μπορε να βασιλεει στους γιους του Ασορ, οφελουμε πστη μνο σ' να βασιλι. Εναι το προνμι μας κι ο νμος μας". Εβρακ γγραφα Βιβλικ κεμενα. Πρπει να εναι λογικ τι η τοποθτηση της Σεμιραμδος πρπει σγουρα να ρθει σε πολ μεταγενστερη ημερομηνα, μια στιγμ που θα ταν πιο οικεα στον Διδωρο, καθς η λλειψη ασσυριακς ιστορας του εναι πιθανς σκοτειν για να χει πλρη γνση λων των γεγοντων.
     Πρπει να γνει κατανοητ τι σχεδν λες οι αρχαες μαρτυρες για την Ασσυρα και τη γρω περιοχ δεν αναφρονται στις προηγομενες πρωτγονες πλεις και τον πολιτισμ της, αλλ στην μετπειτα πρωτεουσα και κατοικα του βασιλι Ναβουχοδονσορα. Ακμη κι ο Ηρδοτος, νας λλος λληνας ιστορικς συγγραφας, απ προσωπικ του παρατρηση περιγρφει αυτ την αφγηση στο 1ο βιβλο των ιστοριν του. Η Σεμραμις, απ πολλς απψεις, πιστεεται πως εναι εντελς πλασματικ και δεν υπρξε ποτ στη πραγματικτητα, ωστσο, παραμνει νας τρπλευρος τοχος ανμεσα στο αρχαο παλι και το νο ανκτορο, που υπρχει μια λεπτομερς χραξη ενς περεργου κυνηγιο, που η Σεμραμις, φιππη ρχνει το ακντι της σε μια λεοπρδαλη, εν ο σζυγς της, ο Ννους τρυπ να λιοντρι. Κοντ σ' αυτ το τελευταο παλτι ταν οι περφημοι Κρεμαστο Κποι και γιορτζονταν τσο συχν τσον απ τους λληνες σο κι απ τους Ιταλος.

     Ο θρυλικς βασιλις Ninus, να νομα που προρχεται σως απ το ασσυριακ nunu, που σημανει "ψρι", ταν ο γιος του Belus, γνωστς κι ως Κρνος (Belus, προρχεται απ το βαβυλωνιακ Bel, το οποο εξελχθηκε στον Χαναντη Βαλ, κι αργτερα ταυτστηκε με τον λληνα θε Κρνο). Ο Ηρδοτος μας δνει μια λλη γενεαλογα για το βασιλι Ννο, που τον κνει απγονο του Ηρακλ (Ηρακλ) μσω του παππο του Αλκα που τανε γιος του Ηρακλ και της Ομφλης, αλλ' αυτ θα κανε τον Ννο πολλς γενις σε νο για την ιστορικ χρονικ περοδο που σημειθηκε απ λλους λληνες. συγγραφες. Σε κθε περπτωση, ταν νας ορμητικς ηγεμνας, ο εφευρτης του πολμου κι ο 1ος που συγκντρωσε τερστιους στρατος για να πετχει τις κατακτσεις του για την εξουσα. λαβε για σμμαχ του τον Αραιο βασιλι της Αραβας και μαζ του κατκτησε λη την Ασα εκτς απ την Ινδα. Στη πολιορκα της Βακτρας, αντιμετπισε αντσταση, ωστσο με τη βοθεια μιας γυνακας του βεζρη, μπρεσε να υποτξει αυτ τη περιοχ και τελικ να νυμφευτε αυτ τη γυνακα που αργτερα γινε η Μεγλη Βασλισσα.



     Αυτς ο θρλος που χει διακλαδιστε σε πολλος λλους πολιτισμος και που χει βρει τη κυριαρχα του σε διαφορετικς μυθικς μεταμφισεις, φανεται τρα να διατηρεται στη συριακ εκδοχ απ τον Διδωρο Σικελ, που την ντλησε σε μεγλο βαθμ απ τον Κτησα της Κνδης. Μας λει τι στο Ασκαλν, να μρος της Συρας, λγεται τι ζοσε μια θε στη λμνη κοντ στη πλη. Αυτ η θε, η Derceto, μερικς φορς γνωστ κι ως Atargatis, εχε το πνω μρος μιας γυνακας αλλ το κτω μρος της ταν αυτ ενς ψαριο (σε λλες εκδοχς ταν απλς μια μορφη ιρεια-κρη, -ολκληρη γυνακα).
     Ειπθηκε πως η Αφροδτη (ασσυριακ: Ashtaroth), η θε του ρωτα, που της φερνε μνησικακα, την κανε να ερωτευτε βαια να νεαρ Σριο που ονομαζταν Caystrus, απ τον οποο γννησε μια κρη. Μετ τη γννηση της τελευταας, η Ντερτστο μσα στη ντροπ και τις ενοχς της εξθεσε το παιδ της, φυγε απ τον πατρα και κρφτηκε στον πτο της λμνης. Με μια πρξη θαματος, τα περιστρια βρκαν το βρφος και μεγλωσαν το παιδ, κλβοντας το γλα κι αργτερα, το τυρ που χρειαζταν απ τους βοσκος της περιοχς.
Οι βοσκο ανακλυψαν τελικ τη μικρ, που ταν εξαιρετικς ομορφις, κρυμμνη ανμεσα στους θμνους της Ακακας και την φεραν στον αρχηγ τους Σμμα των βασιλικν κοπαδιν, που τρα την πρε σαν δικ του για να την μεγαλσει. Της δωσε το νομα Σεμραμις, που σημανει στα συριακ, "αυτ που προρχεται απ τα περιστρια [Σοματς]". Καθς μεγλωνε στην εφηβεα, νας απ τους συμβολους και στρατηγς του βασιλι, ο Onnes, (λλοι ττλοι χρησιμοποιον τον Menon) διατχθηκε να επιθεωρσει το κοπδι ταν παρατρησε την εκπληκτικ ομορφι της. Συνεπαρμνος απ το μεγαλεο, την αθωτητα και τη γοητεα της, τη πρε πσω μαζ του στη Νινευ και την νυμφετηκε αμσως. Εχαν δο παιδι, δδυμα..Hyapate κι Hydaspe. δειχναν πολ χαρομενοι κι η Σεμραμις, ντας πολ ξυπνη, εχε δσει τσο καλς συμβουλς στον ντρα της που πτυχε σε λες του τις προσπθεις.
     Την δια περπου εποχ ο βασιλις Ννος που ταν ηγεμνας στην Ασσυρα, οργνωσε κι εκστρτευσε εναντον της γειτονικς Βακτρας. Γνωρζοντας τι αυτ δεν θα ταν εκολη κατκτηση συγκντρωσε και μεγλο στρατ. Μετ απ μια αρχικ οπισθοχρηση κατφερε να συντρψει τη χρα απ τον τερστιο αριθμ των στρατευμτων του και μνον η πρωτεουσα, η Βκτρα, ντεξε. Χρειαζμενος τον βοηθ του Onnes, στειλε να τον βρουν, ωστσο ο Onnes, καθς λειπε η αγαπημνη του σζυγος, της ζτησε να ρθει μαζ του. Καθς παρακολουθοσε τη μχη και μετ απ προσεκτικ μελτη κανε αρκετς παρατηρσεις για τον τρπο που διεξαγταν η πολιορκα. Παρατηρντας τι η επθεση κατευθυνταν απ τη πεδιδα, εν τσον οι επιτιθμενοι σο κι οι υπερασπιστς αγνοοσαν την ακρπολη, ζητ να αναλβει μια ομδα στρατιωτν, να τους βλει να σκαρφαλσουν στα βρχια που υπερασπζονταν την τοποθεσα και να γυρσουν τη πλευρ της εχθρικς μυνας.. Οι πολιορκημνοι στρατιτες τρομοκρατθηκαν και παραδθηκαν πανηγυρικ. Ο Ννους θαμασε το θρρος και την επιδεξιτητα που επδειξε η Σεμραμις. Απ την πρτη στιγμ που ο Ννους παρατρησε το εντυπωσιακ πρσωπ της και την εκπληκτικ ομορφι της, βρκε μσα της μια γοητεα που η καρδι του ταν αδναμη ν' αντισταθε κι ταν δη μισ υποταγμνος να αποφασσει αμσως να την χει γυνακα και βασλισσα του. Προσφρθηκε να δσει στον Onnes τη δικ του κρη Sosana με αντλλαγμα τη Semiramis αλλ ο Onnes αρνθηκε. Ττε ο Ννους απελησε να καταστρψει τον ννες βγζοντας τα μτια του, οπτε με φβο, απγνωση κι αγωνα, παραδθηκε στην απατηση των βασιλιδων του και δυστυχς βαλε τλος στη ζω του με απαγχονισμ. Στη συνχεια ο Ννους κατφερε να νυμφευτε τη Σεμιραμδα χωρς δυσκολα κι απκτησαν ναν γιο που ονμασαν Ννυα.



     Ο Ννους, νας πολ μεγαλτερος εραστς κι εξαιρετικ υποταγμνος, θα καιγε απ μια τερστια ζηλιρικη οργ, αν τχαινε να κοιτξει κατ τχη τη παρουσα της, μπως μνον νας ιερας ευνοχος δει το πρσωπ της ακλυπτο. "Στην Ασσυρα λες οι γυνακες εναι μορφες· αλλ στο πλευρ της Μεγλης Βασλισσας οι πιο μορφες απ αυτς φανονται σαν μαργαριτρια ενντια σε να διαμντι. ταν στρφει τα μτια της πνω σου, εναι σαν τη χρυσ λμψη του μεσημεριο και το χαμγελ της εναι πιο λαμπερ και πιο νδοξο απ το ηλιοβασλεμα στην ρημο. Πιο γλυκει, πιο απαλ, πιο μορφη απ το βραδιν αερκι ανμεσα στους φονικες. Το να δεχνεις το πρσωπ της ακλυπτο σημανει να εσαι η σκλβα της Μεγλης Βασλισσας για πντα! Θα τον αφσω ζωνταν που θα μου το πει", ταν η μεση εντολ του. "χω πψει να αγαπ τα περισστερα πργματα τρα, απ το βρυχηθμ της μχης στη φοσκα ενς φλυτζανιο κρασιο. Αλλ ας κα σα κοτσουρο κδρου στη φωτι του Belus ταν πψω να αγαπ τη βασλισσ μου". Εχε παιδι που απκτησε απ τον Onnes, αλλ τανε σγουρο τι διαδχθηκε το θρνο ως βασλισσα.
     Η βασιλεα της διρκεσε περπου 42 χρνια, εν λλες μαρτυρες υποθτουν τι αυτ η κυριαρχα μοιραζταν εξσου, εκ των οποων μνο τα τελευταα 5 χρνια -μετ τον θνατο του βασιλι Ννου- η Σεμραμις κυβρνησε μνη της ως βασλισσα ως του ο γιος της Ννυας συνεργστηκε με το σκπτρο και πρε το θρνο απο αυτη. Σμφωνα με μια λλη αφγηση, η Σεμραμις μπορε να γινε πικρ κι εκδικητικ, ξεγλασε το σζυγ της παρνοντας δεια να κυβερνσει την Ασα για 5 μρες μνο και μνο για να εκμεταλλευτε την ευκαιρα να ρξει τον βασιλι σ' να μπουντρομι πως επσης αναφρεται, να τον θανατσει κι τσι να αποκτσει τη κυραρχη εξουσα για τον εαυτ της. πως ο Whyfe-Melville δηλνει στο Sarchedon: "νας θρλος της Μεγλης Βασλισσας, τι κρατοσε για πντα να φυλαχτ στο στθος της (σε σχμα περιστεριο σε μορφ βλους) που της δθηκε απ τον Onnes και τιμται διαρκς ως προς τη μνμη του. λλοι καταλγουνε στο συμπρασμα τι ταν ο Πργκηπας Ninyas που εχε φυλακιστε λγο μετ το θνατο των Βασιλων επειδ μεταμφιστηκε σε βασλισσα δημσια και προκαλοσε κοινωνικ αναταραχ και ντροπ (για την ομοιτητ τους, ταν εντυπωσιακ παρμοιοι). πως και να 'χει, η φμη της ριξε στη σκι αυτ του Ννου κι οι μετπειτα γενις λτρεψαν να διηγονται για τις θαυμσιες πρξεις της και τα ηρωικ της επιτεγματα.
     ρχισε τη βασιλεα της χτζοντας να υπροχο μαυσωλεο προς τιμ του Ννου στην δια τη Νινευ στη πεδιδα του Ευφρτη, πως περιγρφεται στην κδοση του Πραμου και της Θσβης (Ηρδοτος). πειτα ξεκνησε με λη της τη δναμη μιαν εποικοδομητικ εκστρατεα κι αποφσισε να φτιξει μια μεγλη, πεντακθαρη πλη για τον εαυτ της χι μακρι απ τη Νινευ. Αυτ ταν η να πλη Βαβυλνα. Χαρακτηρστηκε φιππος στην χθη του ποταμο του Ευφρτη και σμφωνα με τον Διδωρο, απασχολοσε περπου δο εκατομμρια εργτες που συγκντρωσε απ' λα τα μρη του αυτοκρατορικο της βασλειου για να ολοκληρσει αυτ το ργο. Μνο η περμετρος των τειχν εχε μκος 66 χιλιμετρα και το πλτος τανε τσον ευρ που 6 ρματα μποροσαν να οδηγον πλι-πλι σ' αυτ τα τεχη. Εχαν ψος περπου 100 μτρα, αν κι ορισμνοι ιστορικο δλωσαν τι το ψος τους τανε πολ υπερβολικ, -ταν πολ μικρτερο. Η πλη υπερασπιζταν απ 250 πργους κι ο Ευφρτης, που δισχιζε τη μση της πλης, δισχιζε μια γφυρα μκους 900 μτρων που τανε πλαισιωμνη με φοβερς αποβθρες για 30 χιλιμετρα.



     Σε κθε κρο της γφυρας ταν χτισμνο να οχυρ κστρο κι η κατοικα της βασλισσας. Συνδονταν με να υπγειο πρασμα κτω απ το ποτμι, που εκτρπηκε για να γνει αυτ. ταν στην ακρπολη του δυτικο κστρου που η βασλισσα χτισε τους περφημους κρεμαστος κπους της. Ωστσο, σμφωνα με τη πραγματικ ιστορικ αφγηση, αυτς ο κπος χτστηκε μετ απ ατημα μιας πολ μεταγενστερης βασλισσας περσικς καταγωγς, που ζτησε απ τον σζυγ της, τον Χαλδαο ηγεμνα Ναβουχοδονσορα, μια αναπαρσταση των παραδεσων, μια επανληψη της τερστιας ευχαρστησης-κπους της πατρδας της στη Περσα. Ο Διδωρος μας λει τι δημιουργθηκαν με την υπρθεση τετργωνων αναβαθμδων το να πνω στο λλο, πως τα σκαλοπτια και το αμφιθατρο. Καθνα απ' αυτ τα πεζολια στηριζταν σε θολωτς στος απ ελεθερο λθο, καλυμμνο με παχ στρμα μολβδου, που στη κορφ του βαζε πλοσιο χμα. Μσα σε αυτς τις στος, σαν μια σειρ απ στος που ανογουν σε μια βερντα, τα βασιλικ διαμερσματα εχανε διαμορφωθε. να σστημα υδραυλικν μηχανν φερνε το νερ απ το ποτμι για να τροφοδοτσει τους κπους.
     Αργτερα ταξδεψε περαιτρω στη γη της Ασας κι χτισε να τερστιο πρκο απναντι απ το ρος Μπαγιστν, μια σειρ απ περτεχνα σιντριβνια στα Εκβτανα και μια φμη που ξεπρασε κατ πολ κθε λλη γυνακα πολεμστρια για κενη τη περοδο. Λγεται τι η Σεμραμις ταν υπεθυνη για πολλς αρχαες πλεις στις χθες του Ευφρτη και του Τγρη, καθς και για την ανγερση πολλν απ τα πιο μοναδικ κι υπροχα μνημεα και τοποθεσες σ' λη την Ασα. Αρκετ απ αυτ τα μεγλα εξαιρετικ ργα στη Μση Ανατολ, τανε κπως ακραα κι εκπληκτικ για να μνο τομο, κτι που γινε επκαιρο στις επμενες εποχς κι οι συγγραφες ντας γνωστοι, αποδθηκε απ τη λακ παρδοση να αποδδουν αυτ τα κατορθματα σε αυτ τη μυστηριδη βασλισσα. Εκτς απ τη κατκτηση της Μηδας, υπταξε την Αγυπτο κι να μεγλο μρος της Αιθιοπας και μετ αρκετ κουρασμνη οπισθοχρησε στη Βκτρα, τον τπο του πρτου της κατορθματος. Εν βρισκτανε στην Αγυπτο συμβουλετηκε να μαντεο του μμωνα -εξερευνντας τη πργνωση του μλλοντς της. Αντθετα, ο χρησμς της δωσε τη πρβλεψη για την ρα της ασυνθιστης αναχρησς της. Ο χρησμς απντησε τι θα φτανε στο τλος της ταν ο γιος της Ννυας θα συνωμοτοσε εναντον της και θα προσπαθοσε να της αφαιρσει τη ζω.
     ταν επστρεψε στη Βκτρα, ρχισε να κνει σχδια για να εισβλει στην Ινδα και για αρκετ χρνια κανε περπλοκες προετοιμασες, μνο για να γνει το πιο τραγικ λθος της περιβητης αλλ επιδεικτικς βασιλεας της. Συγκντρωσε ναν γιγαντιαο στρατ και κατφερε να διασχσει τον Ινδ, αλλ τα στρατεματ της πεσαν σντομα σε φυγ κι η δια υπστη ναν τραυματισμ που σχεδν της κστισε τη ζω. ταν πολ πουλο αυτς της στρατηγικς να ταιριζουν λογα κι ρματα στη μχη με το μγεθος των γριων, θυμωμνων πολεμικν ελεφντων. Στη διρκεια της μχης τραυματστηκε βαρι στο να χρι απ να βλος κι να ακντιο που διαπρασε τη πλτη της απ τον πανσχυρο βασιλι Σταβροβτη της Ινδας. Μλις και μετ βας κατφερε να ξεφγει διασχζοντας τον ποταμ Ινδ, τραβντας το σπαθ της και καταστρφοντας τη γφυρα που εχε διατξει να συναρμολογηθε, αφο οι εχθρο της δεν τολμοσαν να τη κυνηγσουνε πρα απ το ποτμι.



     Δεν πρασε πολς καιρς μετ την ανρρωσ της που ο γιος της Νινας μαζ με τους ευνοχους του παλατιο συνωμτησαν εναντον της. Ο Ννυας τανε πντα να ενοχλητικ βρος για τη βασλισσα, καθς στην ομολογα της αναφρει τι εχε κνει τσα πολλ γι' αυτν και δεν λαβε τποτα σε αντλλαγμα. "μουν καλ μητρα γι' αυτν, πως κθε ηλιοκαμνη αγρτισσα που φρνει το μωρ της στο αμπλι στη πλτη της και θα το πιστψεις, νοιαζταν περισστερο για ναν πρχειρο λγο να αγενς αστεο του Μεγλου Βασιλι παρ για το αγαπημνο μου το χδι, το χαμγελ μου, τα δκρυα μου. ταν τον παρακλεσα, ακμα και προς φελς του, μου γρισε τη πλτη και γλασε ευθως. Αγαποσε το πιο θλιο κορτσι που χορεει απ την αγορ καλτερα απ τη μητρα στην οποα φειλε τη ζω του, την ομορφι του, την ενοι του με τον Μεγλο Βασιλι".  πως ακολουθε ο θρλος, η Σεμραμις βασλεψε περπου 42 χρνια, στη συνχεια παρδωσε τη κυριαρχα της στο γιο της Ννυα κι εξαφανστηκε (σε ηλικα περπου 62 ετν). Λγονταν θρλοι κι κμασαν αν τους αινες τι πταξε προς τον ουραν με τη μορφ περιστεριο απ το οποο φανεται η υπροχη φση αυτς της αφγησης. τι η Σεμραμις συνδθηκε με τη Συριακ θε που σχετζεται με το νομα της Αστρτης της Ασκλων, της Ανατης της Περσας της Αστρεθ της Χαναν, που παραδθηκαν απ τις προηγομενες παραδσεις του σημιτικο Ιστρ της Βαβυλνας. που προρχεται απ το προγενστερο προφλ της θες Innana των Σουμερων -στην οποα το περιστρι ταν ιερ. Μια λλη ιστορα που ρχισε να κυκλοφορε στην Αρμενα σχετικ με τους "θεος Khaldis" ταν η μυστηριδης Saris, μια συντομευμνη μορφ του παλιο Βαβυλωνιακο Ishtar, γιατ λγεται τι ο Saris μεταμφιζεται ως Semiramis στους πριμους θρλους της Ινδο-Αρμενας.
     Ο Μωυσς της Χορηνς μας λει πς ο Αρμνιος βασιλις ρα γοητετηκε απ την Ασσρια βασλισσα Σεμραμις. Ο ρα αρνθηκε τις προσφορς της και τελικ η Σεμραμις βδισε στην Αρμενα επικεφαλς στρατο για να τον αναγκσει να τη δεχτε. γινε μια σκληρ μχη, στην οποα ο ρα σκοτθηκε κι η βασλισσα των Ασσυρων πεσε κλαγοντας στο πτμα σε μια αγωνιδη θλψη καλντας τους θεος να τονε ξαναφρουνε στη ζω. Κι η ιστορα γρφει πως οι θεο του Aralez αποκατστησαν τη ζω του. Αυτ η ιστορα μοιζει πολ με τον Σουμριο Γκιλγκαμς που αρνεται τη στοργ της Ιστρ στο πος του Γκιλγκαμς τη δολοφονα, το θνατο και την ανσταση του Ταμοζ και τη παρμβαση της Ιστρ για να τονε σσει απ το θνατο στη Βαβυλωνιακ ελεγεα. Μια ιστορα που προλθε απ τις πριμες τελετουργες γονιμτητας και τη λατρεα του θρνου της Innana και του Damuzi απ τον αρχαο θρλο των Σουμερων.
     Αν κι η Σεμραμις μπορε να χει παρμοια χαρακτηριστικ με τις αρχαες θες αυτν των προηγομενων λατρειν, εναι γνωστ τι ο θρλος της πρπει να τοποθετηθε χωριστ, στη πραγματικτητα δεν εναι μυθικ θε, καθς η ιστορα της δεν την αναφρει ποτ ως εικνα λατρεας. Η Σεμραμις τανε ντυμνη με ττοια μεγαλοπρπεια που ενσχυε τη δικ της ασυναγνιστη ομορφι που φαινταν να αντιμετωπζει το μεγαλεο της ως κτι περισστερο απ απλ ανθρπινη, αλλ ταυτχρονα η φμη της απεικονιζταν περισστερο ως μια ισχυρ, Σρια ημι-θεκ/ανθρπινη ηρωδα... να γυναικεο πρωττυπο του Ηρακλ. Σε αντθεση με τον Ηρακλ και τον Ννο κι οι δο πλασματικο χαρακτρες που προρχονται απ το μυαλ της ελληνικς λαογραφας... Σεμραμις, εναι το ελληνικ νομα, που προρχεται απ μια πραγματικ αγιοποιημνη βασλισσα "Σαμο-ραμτ", που ταν η μητρα του Ασσριου βασιλι. Ο Adad-Nirari III (βασλεψε 810-783 π.Χ.) και σζυγος του Shamshi-Adad V (823-811 π.Χ.) που ταν γιος του Shalmaneser III (859-824 π.Χ.). Η στλη της (αναμνηστικς λθινος ξονας) χει βρεθε στο Ασορ, εν μια επιγραφ στο Καλχ (Νιμροντ) τη δεχνει τι κυριαρχοσε εκε μετ το θνατο του συζγου της, πριν απ τη διακυβρνηση του γιου της. Η αντιβασιλεα της αναλφθηκε περπου μεταξ 810-805 π.Χ., στη μειοντητα του γιου της Adad-Nirari III.



     Αυτ αποδεικνεται απ την επιγραφ που περιγρφεται λεπτομερς στο Cambridge Ancient History, μρος 3, The Assyrian Empire που λει: "Το 818 π.Χ., ο Shamshi-Adad ξεκνησε ναν πλεμο με τον Marduk-Balatsu-Ikbi, βασιλι της Βαβυλνας, ο οποος διρκεσε κατ διαστματα για οκτ χρνια. Εναι πιθαν τι η αιτα της διαμχης ταν το δαφος του Gannanate, γιατ οι Ασσριοι ακολοθησαν την ανατολικ χθη του Τγρη στη γειτονι αυτς της πλης, καταλαμβνοντας με επθεση το Me-Turnat, το Di'bina, το Date-ebir και το Isduya. Οι κτοικοι της περιοχς κατφυγαν σε να φροριο που ντεξε μνο σε μια σντομη πολιορκα.Το Shamshi-Adad πεσε στο Dur-Papsukal, μια νησιωτικ πλη που υπερασπιζταν ο Bau-Akh-Iddin. Η κατληψη αυτς της πλης φερε τερστια λφυρα, αλλ ο Marduk -Ο Μπαλτσου-Ικμπι εχε συγκεντρσει σημαντικς δυνμεις για να αντιμετωπσει τον εισβολα κι εχε ενωθε με στρατεματα απ τη Χαλδαα, το Ελν και το Ναμρ, καθς κι απ τις Αραμανικς φυλς στην ανατολικ χθη του Τγρη. Μια μχη δθηκε κτω απ τα τεχη του Ντουρ-Papsukal κι εχε ως αποτλεσμα την αποτυχα των Bαβυλωνιακν δυνμεων με απλειες 5000 νεκρν και 2000 αιχμαλτων. Απ τις εκστρατεες που διεξχθησαν το 812 και το 811, οι ανακοινσεις στον Επνυμο Καννα κατ της Χαλδαας και κατ Βαβυλνα, παρχουν τη μοναδικ καταγραφ, αλλ πρπει να υποτεθε τι η Σαμσ-Αντντ εισλθε στη πρωτεουσα του εχθρο τον τελευταο χρνο, γιατ η Σγχρονη Ιστορα μιλ για τις θυσες του στη Βαβυλνα, τη Κουθ και τη Βορσππα".
     Η επκταση, λοιπν, των ασσυριακν συνρων συνεχστηκε στα 13 χρνια της βασιλεας του Shamshi-Adad, προς τα ανατολικ και νοτιοανατολικ. εναι σαφς τι ο Adad-Nirari III πτυχε το 811 μια εξουσα που δεν πλττεται απ τις εμφλιες διαμχες που εχαν σημαδψει τα τελευταα χρνια του Shalmaneser IV (783-774 π.Χ.). Η κυβρνηση της Ασσυρας απ το 811 ως το 808 διηθυνε στη πραγματικτητα η βασλισσα, η Σαμου-ραμτ. Η επιγραφ δεχνει τι κατεχε εξαιρετικ θση στην αρχαα ιστορα. Σε μια στλη που βρθηκε σε μια γωνα του τεχους της πλης Ashur, που υπρχαν δο σειρς πλακν που καταγρφουν τα ονματα μοναρχν και βασιλικν αξιωματοχων, το νομ της εναι καταγεγραμμνο ως σζυγος του Shamshi-Adad V, της μητρας του Adad-Nirari. ΙΙΙ, η νφη του Σαλμανεσρ Γ'. Στα ερεπια του ναο της Ninurta στο Kalakh, δο αγλματα του θεο Nabu (γιος του θεο της Βαβυλνας Marduk) ανακαλφθηκαν σε ακρωτηριασμνη κατσταση. αλλ οι επιγραφς πνω τους δεχνουν τι αφιερθηκαν απ τον κυβερντη της πλης, Bel-Tarsi-Iluma, με μια ατηση για τη διατρηση του βασιλι Adad-Nirari, της βασλισσας Sammu-ramat και του διου και μια μεταγενστερη επιγραφ του Adad-Ο Νιρρι δεχνει τι τα τρα πρτα χρνια δεν θεωρθηκαν μρος της βασιλεας του. Εναι προφανς ελογο να πιστεουμε τι το νομα Sammu-ramat εναι το αρχτυπο του Semiramis, του ελληνικο θρλου κι εναι στη πραγματικτητα, οι υπερβολικς αφηγσεις για τα επιτεγματα της Semiramis και του Ninus. μπορε να υπρχει νας απηχος της εποχς της αντιβασιλεας της Σαμου-ραμτ και της βασιλεας του γιου της.



     Υπρχει επσης να παρρτημα σε αυτν την ιστορα και για να αναφερθομε περαιτρω σε αυτ τα γεγοντα το Εικονογραφημνο Λεξικ & Συμφωνα της Ββλου. η Jerusalem Publishing house Ltd. Μας δνει ναν δκαιο ορισμ των ιστοριν του "Σαλμανεσρ". Εναι το νομα πντε βασιλιδων που κυβρνησαν την Ασσυρα, μνο δο τους φανεται να συνδονται με την Εβρακ Παλαι Διαθκη. Ο Σαλμανεσρ Α', γιος του Αντντ-Νιρρι Β', κυβρνησε απ το 1274-1245 π.Χ. Ο Σαλμανεσρ Β', ταν ο διδοχος του Τιγλθ-Πιλεσρ Β', κυβρνησε 1031-1020 π.Χ. Ο Σαλμανεσρ Γ', γιος του Ασουρνασιρπλ, κυβρνησε το 859-824 π.Χ. Συνχισε την επεκτατικ πολιτικ του πατρα του, επεκτενοντας τα σνορα της Ασσυρας απ τον Ουρρτου στη Περσα, απ τη Μηδα ως τις ακτς της Μεσογεου, συμπεριλαμβανομνης της Μικρς Ασας. Εισβαλε στη Βαβυλνα κι εξασφλισε τη πλρη υποταγ της. Εδραωσε τη κυριαρχα των Ασσυρων στις κατακτσεις του ιδροντας μια εκλεπτυσμνη αυτοκρατορικ δομ, υποτελες, ετσιους φρους, αυτονομα, εμπορικς σχσεις, συμμαχες και στρατιωτικς εκστρατεες, θτοντας τσι τα θεμλια για τη νεοασσυριακ αυτοκρατορα.
     ταν ο πρτος Ασσριος βασιλις που ρθε σε επαφ με τους βασιλες του Ισραλ, το 853 π.Χ. πολμησε στο Karkar στον ποταμ Orontes ενντια σ' να τρομερ αντιασσυριακ συνασπισμ 12 βασιλιδων με επικεφαλς τον Ben-Hadad του Αρμ-Δαμασκο. Εν η Ββλος δεν αναφρει αυτ το περιστατικ, η "Μονλιθια Επιγραφ" του μαρτυρε την εξχουσα θση του Αχαβ, του βασιλι του Ισραλ, που φερε τη μεγαλτερη δναμη τεθωρακισμνων αρμτων -2000, καθς και 10.000 πεζος. Αν κι ο Σαλμανεσρ ισχυρζεται μια μεγλη νκη, το γεγονς τι απφυγε τη Συρα για αρκετ χρνια μετ, υποδηλνει τι η νκη του ταν αμφιλεγμενη.
Ο "Μαρος Οβελσκος" που βρθηκε στο Nimrud καταγρφει τα στρατιωτικ του επιτεγματα εναντον των δυτικν βασιλιδων κι απεικονζει τη καταβολ φρου απ τον Jehu, βασιλι του Ισραλ, να υποκλνεται ταπειν μπροστ του -να περιστατικ επσης που πρασε σιωπηλ στη Ββλο. Παρ τα καυχματα του ως ο πανσχυρος βασιλις, ο κυραρχος του σμπαντος, πθανε εν μσω εξεγρσεων που ξεσπσανε σ' λη την αυτοκρατορα, που με τον αδελφς και διδοχ του πρεπε να αντιπαρατεθονε. Σε αυτ το λογαριασμ ο αδελφς θα 'πρεπε να εναι ο Shamshi-Adad V, σζυγος της Sammu-ramat, μητρας του Adad-Nirari III.
     Ο Σαλμανεσρ Δ', γιος του Αντντ-Νιρρι Γ', κυβρνησε το 783-774 π.Χ. ττε ο Σαλμανεσρ Ε', διδοχος του Τιγλθ-Πιλεσρ Γ', κυβρνησε το 727-722 π.Χ. Πολιρκησε για τρα χρνια τη Σαμρεια ταν ο Ωση, ο βασιλις του Ισραλ, με την υποστριξη της Αιγπτου, στασασε κατ της Ασσυρας. Στο τλος της πολιορκας, η Σαμρεια συνθηκολγησε κι ο Ωση αιχμαλωτστηκε (2 Βασιλ. 17:1-6· 18:9-10). Προφανς ο Σαλμανεσρ Ε' πθανε δολοφονθηκε στη διρκεια της πολιορκας κι ο διδοχς του Σαργκν ολοκλρωσε τη κατκτηση της πλης.



     Αν υπρχαν δισημα ταξδια κατορθματα της βασλισσας Σαμου-ραμτ στη σντομη βασιλεα της, θα φαινταν πιθαν πως οι ιστορικο κι οι μελετητς θα ενισχανε τη φμη της περισστερο απ' ,τι γνωρζουμε για αυτ στην εποχ μας. Ως προς αυτ το γεγονς, δεν υπρχει οτε να χνος αποδεικτικν στοιχεων σχετικ με την επιρρο της δναμη, οτε την κταση της κληρονομις της που οποιοσδποτε, συμπεριλαμβανομνου του Διδωρου, θα μποροσε να φρει στο φως ως τεκμηριωμνη. πσο μλλον να δημιουργσει μιαν αρχαιτητα αρκετ στρεη στε να επεκταθε στη τολμηρ αφγηση αυτο του επεισοδου της Semiramis. Κι αν εξεταστονε πολ προσεκτικ τα γραπτ του στη Σεμιραμδα, φανεται τι ταιριζουν με τις κατακτητικς περιπτειες του Μεγλου Αλεξνδρου και του βασιλι Ναβουχοδονσορα, σε συνδυασμ με τα κατορθματα του Σαλμανεσρ Γ', του Σαμσ-Αντντ Ε' και της συζγου του, τα οποα με τη σειρ τους διαπλκονται με πολλ μυστρια των αρχαων θεοττων της γονιμτητας. κι εφαρμζοντας τον ενθουσιασμ και τη μεγαλοπρπεια της ελληνικς ρητορικς σνθεσης για να διαμορφσει αυτ το αντστοιχο της Ασσριας.
     λα αυτ για να δσουν στον αναγνστη το ντονο δρμα του μυστηρου, των κινουμνων σχεδων και της γοητεας, γιατ εναι να οριστικ ενδεχμενο πως η Sammu-ramat θα μποροσε να εχε μια ομοιτητα με τις ιδιτητες της ομορφις, της εξυπνδας και της γοητεας για να εξηγσει αυτν τον ελληνικ μθο σ' αυτ το αποτλεσμα. Εναι να μπερδεμνο ερτημα τι νας αρχαος ιστορικς αναστματος και προσντων, πως ο Διδωρος, θα γραφε να γγραφο που βασζεται σε ναν μλλον πλασματικ και λιτ χαρακτρα με πολ λγη, εν προκειμνω, καμα αυθεντικ εκμεταλλεσιμη δομ, εκτς κι αν εχε χαθε κτι, στον κατακερματισμ των γραπτν του που προς το παρν δεν γνωρζουμε.

     Εναι δυνατν να βρισκταν στην λευση της δημιουργας ενς ντοκουμντου, μλλον ενς μυθιστορματος με λα τα θνητ χαρακτηριστικ που συνδυζουν λα τα χαρακτηριστικ της σνθετης ανθρπινης φσης; αυτ της ομορφις, της αθωτητας, του ρομαντισμο, της επιθυμας και της αγπης, μαζ με τη σαγηνευτικ δναμη, τη λαγνεα, τη χειραγγηση, την αποπλνηση, την απληστα, τη προδοσα και τελικ μια ηθικ ανατροπ που οδηγε σε να θλιβερ τλος; Σε κθε περπτωση, η Σεμραμις, η πιο μορφη αγν κοπλα που προκυψε για να γνει η πανσχυρη, μονρχις στη μυστηριδη Χρα του Σινρ, εναι να πολ συναρπαστικ, θαρραλα πος που θα πρεπε να απολασουν πολλο. Πς τελεινουμε λοιπν αυτ την ακρβεια; Στο ευφνταστο μυαλ μας, η Semiramis μπορε να ανυψωθε ως το τλειο νειρο ομορφις και θαυμασμο, σε μια εικνα υπεροχς για τρμο και περιφρνηση. Πς τελεινουμε λοιπν αυτ την ακρβεια;
     Μνο με το μορφο νομα "Semiramis", γιατ φανεται να χει μια ασθηση ακαταμχητου που κουβαλ μαζ του τη πρσκρουση της κρυπτικς εμφνισης, μεταμφιεσμνης σε ομορφι κι επιθυμα, που οδηγε αναμφισβτητα στην επακλουθη καταστροφ για την αλλοωση των απαγορευμνων φροτων. Υπρχουν γυνακες που εναι πολ επικνδυνο να αγαπς, καθς στην Εδμ στεκταν να δντρο που ταν θνατος για γεση. Ωστσο, ο απαγορευμνος καρπς εδρπη κι αυτς οι ομορφις φανεται να γοητεουνε περισστερο απ το μερδι τους στα θματ τους, να κερδζουν περισστερα απ το φυσικ τους θραμβο.
Σμφωνα με τους θρλους,τσο κατ τη γννηση σο και την εξαφνισ της απ προσπου γης, η Σεμραμις εμφανζεται σα θετητα, κρη της θαλσσιας θετητας Αταργτης, που συνδεται με τα περιστρια της Ιστρ-Αστρτης. Η γοητεα κι η θελκτικτητ της, στοιχεα που εναι εμφαν σε λους τους σχετικος με αυτ μθους, υποδεικνουν πως αρχικ μλλον ταν κφανση της θες Αστρτης κι αργτερα εξελχθηκε σε μεγλη βασλισσα της Ασσυρας.



     Εναι το ελληνικ νομα της Ασσριας βασλισσας Sammuramat. τανε κρη-προσωποποηση της Μεγλης θες Μαρι-Ισταρ ννα. Λγεται πως ζησε εκοσι δυο γενις πριν απ τον Τρωκ πλεμο. Στη Συρα, στην πλη Ασκλωνα, τιμοσαν, μας λει ο Διδωρος ο Σικελιτης μια θε τη Δερκετ που ζοσε σε μια λμνη κοντ στη πλη. Εχε πρσωπο γυνακας, αλλ το υπλοιπο σμα της εχε μορφ ψαριο. Αλλ η Δερκετ, ενχλησε την Αφροδτη, που τη τιμρησε κνοντς την να ερωτευθε να νεαρ Σριο τον Κυστρο που θυσαζε στο να του. Απ την νωσ της μαζ του η Δερκετ, απκτησε μια κρη. Μετ τη γννησ της μως, σκτωσε τον νεαρ κι αφο εγκατλειψε το παιδ της κρφτηκε στα βθη της λμνης. Περιστρια ανθρεψαν με τρπο θαυμαστ το παιδ, κλβοντας απ τους βοσκος της περιοχς το γλα κι πειτα το τυρ που ταν αναγκαα για τη διατροφ του. ταν ταν ενς τους, το βρκαν κποιοι κτηνοτρφοι της περιοχς και θαμασαν την ομορφι του. Το πραν ττε μαζ τους και το παρδωσαν στο Σμμα, τον προστμενο των βασιλικν κοπαδιν κι ο Σμας μεγλωσε το κοριτσκι σαν να ταν δικ του παιδ και του δωσε το νομα Σεμραμη που στη συριακ γλσσα σμαινε περιστερ. Ο ννης, νας σμβουλος του βασιλι, επιθεωροσε τις στνες, ταν εδε τη Σεμραμη και την ερωτετηκε.
     Εγκαταστθηκαν στη Νινευ και απκτησαν δυο παιδι, τον Υαπτη και τον Υδσπη. Η Σεμραμις ταν πολ ξυπνη κι οι συμβουλς της στον ντρα της ταν πολτιμες. Αργτερα, ο σζυγς της ακολοθησε το βασιλι των Ασσυρων Ννο στον πλεμο κατ των Βακτρων κι ταν πολιορκοσαν τα Βκτρα κι η πολιορκα τραβοσε σε μκρος, ζτησε να του τη φρουνε κοντ του. Η Σεμραμις πγε πρθυμα, φορντας μλιστα να ροχο δικς της επινησης για να μπορε να κινεται νετα, να ροχο που ρεσε τσο πολ, στε στα κατοπιν χρνια υιοθετθηκε ως ανδρικ ενδυμασα απ Μδους και Πρσες. ταν φτασε στο στρατπεδο η Σεμραμις μελτησε τη κατσταση κι κρινε τι, εν οι δικο τους πολεμοσαν στη πεδιδα υπρχε η δυναττητα να διεισδσει στην ακρπολη. Πρε ναν αριθμ στρατιωτν, ικανν στην αναρρχηση και τη κατλαβε. Δημιουργθηκε τσος πανικς στε πεσε κι η πλη των Βκτρων. Η επιτυχημνη στρατηγικ της κανε τση εντπωση στο βασιλι ο οποος χι μνο τη τμησε αλλ και την ερωτετηκε. Πρτεινε στον ντρα της να την κνει δικ του γυνακα και γι' αντλλαγμα θα του δινε ως σζυγο τη κρη του Σωσνη. Ο ννης, μως, αρνθηκε και προτμησε να αυτοκτονσει κι τσι η Σεμραμις παντρετηκε τον Ννο. Απ το Ννο απκτησε να γιο τον Νινα, κι ταν πθανε ο βασιλις την φησε διδοχ του στο θρνο. Σμφωνα με λλη εκδοχ, η Σεμραμις ταν μια απλ εταρα την οποα ο ερωτευμνος Ννος παντρετηκε. Τον πεισε να της δσει τη βασιλεα για λγες μρες και ττε βαλε να τονε σκοτσουν για να τονε διαδεχτε.



     Τα χρνια της βασιλεας της σηματοδοτον θαυμσια δημσια ργα. χτισε λαμπρ μαυσωλεο στη μνμη του Ννου κι χτισε μια πλη στη πεδιδα της Βαβυλνας. Η να πλη χαρκτηκε με λογο. Η περμετρς της ταν εξντα ξι χιλιμετρα και πνω στα τεχη της μποροσαν να περσουν ξι ζεμνα ρματα το να δπλα στο λλο. Τα τεχη εχαν εκατ μτρα ψος. Υπρχαν διακσιοι πενντα πργοι για την υπερσπιση του συγκροτματος. Τον Ευφρτη δισχιζε μια γφυρα μκους εννιακοσων μτρων και κατ μκο του σε κταση τριντα χιλιομτρων υπρχαν μεγλες προβλτες. Σε κθε ξοδο της γφυρας κατασκεασαν δυο ενισχυμνους πργους, κατλυμα της βασλισσας. Η Σεμραμις νωσε τους πργους με να υπγειο πρασμα κτω απ το ποτμι και για τη κατασκευ του εχαν αλλξει τη κοτη του ποταμο. Στην ακρπολη ενς απ τους πργους, στα δυτικ, δημιοργησε η βασλισσα τους φημισμνους κρεμαστος κπους της Βαβυλνας. Μια λλη παρδοση, ωστσο, θλει λλη βασλισσα μεταγενστερη της Σεμιραμδος που καταγταν απ τη Περσα, ζτησε απ τον ντρα της να της ξαναδσει την εικνα των παραδεσων, δηλαδ των μεγλων κπων της πατρδας της. Τη περιγραφ των κπων μας τη δνει ο Διδωρος: Σχηματζονταν απ τετργωνους εξστες, τον ναν επνω στον λλο, μοια με βαθμδες αμφιθατρου. Καθνας τους ταν τοποθετημνος πνω σε θολωτς στος με σμιλεμνες πτρες, καλυμμνες με παχ στρμα μολυβιο. Πνω στη στρση αυτ εχανε βλει φυτικ λπασμα. Στο εσωτερικ αυτν των στον εχανε διευθετσει βασιλικ διαμερσματα κι ισριθμες πλες που νοιγαν προς να κπο. να σστημα υδραυλικν μηχανισμν αντλοσε νερ απ το ποτμι κι εξασφλιζε την ρδευση του συγκροτματος.
     Κατπιν επικεφαλς σημαντικς στρατις αναχρησε για τη Μηδα. Στο δρμο δημιοργησε να μεγλο κπο απναντι στο βουν Βαγστανο. στερα ναν λλο κπο κοντ σε βρχο με περεργο σχμα, λγο μακρτερα. Συνχισε το δρμο της, σημαδεοντς τον με κθε εδους καλλιτεχνματα, κυρως στα Εκβτανα που τα γμισε με κρνες. Θεωροσαν πως ανκαν στα ργα της λοι οι γλοφοι κι λοι οι αρχαοι δρμοι, των οποων δεν μποροσαν πια να εξηγσουν τη προλευση. Με αυτ τον τρπο δισχισε την Ασα κι φτασε στην Αγυπτο για να συμβουλευτε το μαντεο του μμωνα. Το μαντεο της απντησε πως αναληφθε απ τον κσμο των ζωντανν, ταν ο γιος της Νινας συνωμοτσει εναντον της. Στη συνχεια θλησε να κατακτσει την Ινδα αλλ νικθηκε. Λγο καιρ αργτερα ο γιος της πργματι συνωμτησε με τους ευνοχους του παλατιο εναντον της. Η Σεμραμις θυμθηκε ττε το χρησμ στο Μαντεο του μμωνα, δεν τιμρησε καννα κι εξαφανστηκε παραδνοντας τα ηνα του κρτους στο γιο της. Επαν πως μεταμορφθηκε σε περιστερ κι αναλφθηκε στον ουραν για να θεοποιηθε κι τσι εξηγεται γιατ οι Ασσριοι τιμοσαν τις περιστερς σα θες.



     Φλες και φλοι, ετε κρη της κυρς της λμνης, ετε κφανση της Αστρτης, ετε μια ευφυς εταρα που κατρθωσε να γνει βασλισσα των Ασσυρων, η μυθικ Σεμραμις -που αμφισβητεται ως ιστορικ πρσωπο- πρασε στην αχλ του μθου μσα απ τα ργα της. Νικηφρες εκστρατεες, θαυμσια δημσια ργα, η δρυση της Βαβυλνας οι κρεμαστο κποι, δεχνουν νθρωπο ευφυ, οραματιστ, δημιουργικ κι εργατικ. Χαρακτηριστικ που στην εποχ της μνο μια θε θα μποροσε να χει, σγουρα χι μια γυνακα ακμα κι αν ταν κρη σζυγος ενς βασιλι. Τη θεκ της ιδιτητα, θλει ο μθος, να σφραγζουνε τρφοντς τη κυριολεκτικ τα περιστρια, πουλι της Αστρτης και της Αφροδτης που την ακολουθον και τον θνατ της. Η πεποθηση των σκλβων σε πανρχαια χρνια, τανε πως η ψυχ μετ το θνατο παρνει τη μορφ περιστεριο και χνεται στα ουρνια. Στη περπτωση της Σεμιραμδος, το επικυρνει ο χρησμς του μμωνα, τον οποο ακολουθε η βασλισσα, ο θνατς της, αφνοντας αναμακτα την εξουσα στο γιο της, δεχνει επιπλον τη σοφα της;
     Αν κι υπρχουν αμφιβολες σχετικ με το αν υφσταται ως ιστορικ πρσωπο χι, σμφωνα με ασσυριακς πηγς η Σεμραμις μπορε να σχετζεται με τη Σαμουραμτ, τη Βαβυλνια σζυγο του Σαμσ Αντντ του 5ου, η οποα μετ το θνατο του συζγου της βασλεψε αντ του γιου της, Αντντ Νιραρ, για αρκετ χρνια. Η τατιση αυτ ωστσο αμφισβητεται.

                                             Τ Ε Λ Ο Σ

 

 

Web Design: Granma - Web Hosting: Greek Servers