-

Dali &

-


-








.

--.


.

./.

 
 

 

Derleth August William:


Βιογραφικ

     Ο γκαστ Γουλλιαμ Ντρλεθ (August William Derleth) ταν Αμερικανς συγγραφας κι ανθολγος. Αν και τον θυμμαστε καλτερα ως τον πρτο εκδτη βιβλων των γραπτν του Χ.Φ. Lovecraft και για τη δικ του συνεισφορ στη Μυθολογα Κθολου και το εδος του κοσμικο τρμου, καθς και για την δρυση του εκδοτικο Arkham House (που τον κανε κυρως για να τυπσει την υπερφυσικ μυθοπλασα σε σκληρ εξφυλλο στις ΗΠΑ που ταν μεσα διαθσιμο μνο στη Βρεττανα), ο Derleth τανε κορυφαος Αμερικανς συγγραφας ΕΦ της εποχς του, καθς και παραγωγικς σε πολλ λλα εδη, πως ιστορικ φαντασα, ποηση, αστυνομικ φαντασα, επιστημονικ φαντασα και βιογραφα. Ως υπτροφος του Guggenheim το 1938, θερησε τι το πιο σοβαρ ργο του τανε το φιλδοξο Sac Prairie Saga, μια σειρ μυθοπλασας, ιστορικς φαντασας, ποησης και φυσιολατρικν ργων που εχανε σχεδιαστε για να μνημονεσουν τη ζω στο Wisconsin που γνριζε. Ο Ντρλεθ μπορε επσης να θεωρηθε ως πρωτοπρος φυσιοδφης κι ταν επσης συντηρητικς στη γραφ του. Μερικς απ τις μεγαλτερες επιρρος του τανε τα δοκμια του Ralph Waldo Emerson, του Walt Whitman, του H. L. Mencken The American Mercury, του Samuel Johnson The History of Rasselas, Prince of Abissinia, ο Alexandre Dumas, ο Edgar Allan Poe, ο Walter Scott κι ο Walden του Henry David Thoreau.
     Γιος του William Julius Derleth και της Rose Louise Volk, γεννθηκε 24 Φλεβρη 1909 και μεγλωσε στο Sauk City του Wisconsin. Εκπαιδετηκε στο τοπικ δημοτικ και δημσιο λκειο. γραψε τη 1η του μυθοπλασα στα 13 του. Ενδιαφερτανε πιτερο για το διβασμα και κανε 3 επισκψεις στη τοπικ βιβλιοθκη τη βδομδα. Αποταμευε τα χρματ του για ν' αγορσει βιβλα -η προσωπικ του βιβλιοθκη ξεπρασε τα 12.000 βιβλα αργτερα στη ζω του. 40 ιστορες του απορρφθησαν και λγα τη μετ, σμφωνα με τον ανθολγο Jim Stephens, πολησε τη 1η του ιστορα, Bat's Belfry, στο περιοδικ Weird Tales. Ο Ντρλεθ γραφε στη διρκεια των 4 ετν του στο Πανεπιστμιο Ουισκνσιν, που λαβε πτυχο B.A. το 1930. Στη διρκεια αυτς της περιδου υπηρτησε επσης για σντομο χρονικ διστημα ως συνεργτης συντκτης του περιοδικο Fawcett Publications Mystic Magazine με δρα τη Μινεπολη.
     Επιστρφοντας στο Sauk καλοκαρι του 1931, εργστηκε σ' να τοπικ εργοστσιο κονσερβοποιας και συνεργστηκε με τον παιδικ φλο Mark Schorer (αργτερα Πρεδρο του Τμματος Αγγλικν Πανεπιστημου Καλιφρνια, στο Berkeley). Νοκιασαν μια καμπνα, γρφοντας γοτθικς και λλες ιστορες τρμου και πουλντας τες στο περιοδικ Weird Tales. Κρδισε θση στο O'Brien Roll of Honor for Five Alone, που δημοσιετηκε στο Place of Hawks, αλλ και βρθηκε για 1η φορ στο περιοδικ Pagany. Ως αποτλεσμα της πριμης δουλεις του στο Sac Prairie Saga, τιμθηκε με τη περφημη υποτροφα Guggenheim. χορηγο του ταν η Helen C. White, ο νομπελστας μυθιστοριογρφος Sinclair Lewis κι ο ποιητς Edgar Lee, Masters of Spoon River Anthology κερδζοντας φμη με αυτ την ανθολογα.



     Στα μσα της 10ετας του '30, οργνωσε μια Λσχη Ranger για νους, υπηρτησε ως υπλληλος και πρεδρος της τοπικς σχολικς επιτροπς, υπηρτησε ως υπλληλος αποφυλκισης, οργνωσε μια τοπικ λσχη ανδρν και μια νωση γονων και δασκλων. Δδαξε επσης αμερικανικ περιφερειακ λογοτεχνα στο Πανεπιστμιο Ουισκνσιν κι τανε συντκτης του Outdoors Magazine. Με τον παλι του φλο Donald Wandrei, το 1939 δρυσε το Arkham House. Εκδοτικς που ο αρχικς του στχος ταν να δημοσιεσει τα ργα του H. P. Lovecraft, που 'χε εχε αλληλογραφα απ τα εφηβικ του χρνια. Παρλληλα, ρχισε να διδσκει μθημα Αμερικανικς Περιφερειακς Λογοτεχνας στο Πανεπιστμιο Ουισκνσιν. Το 1941, γινε λογοτεχνικς συντκτης της εφημερδας The Capital Times στο Μντισον, μια θση που κρτησε μχρι τη παρατησ του το 1960. Τα χμπι του περιελαμβνανε ξιφασκα, κολμπι, σκκι, φιλοτελισμ και κμικς (φρεται να ξδεψε τη χρηματοδτηση απ την υποτροφα του Γκογκενχαμ για ν' αγορσει τη συλλογ κμικ του, η πιο πρσφατη αξα της εναι εκατομμυρων δολαρων, αντ να ταξιδψει στο εξωτερικ πως προβλεπε το βραβεο.). Η αληθιν ενασχληση του Derleth, ωστσο, ταν η πεζοπορα στο δαφος της πατρδας στο Wisconsin κι η παρατρηση κι η καταγραφ της φσης με μπειρο μτι. γραψε κποτε για τις μεθδους γραφς του: "Γρφω πολ γργορα, απ 750.000 ως να 1.000.000 λξεις ετησως, πολ λγο απ το υλικ σε χαρτ που διαθτω".
     Το 1948, εξελγη πρεδρος των Associated Fantasy Publishers στο 6ο Παγκσμιο Συνδριο Επιστημονικς Φαντασας στο Τορντο. Νυμφετηκε στις 6 Απρλη 1953 τη Σντρα βελιν Γουντερς. Χρισαν 6 τη μετ, αλλ διατρησε την επιμλεια των 2 παιδιν του, της April Rose και του Walden William. Η April κρδισε πτυχο Bachelor of Arts στα Αγγλικ απ το Πανεπιστμιο Wisconsin-Madison το 1977. γινε πλειοψηφοσα μτοχος, Πρεδρος και Διευθνουσα Σμβουλος του Arkham House το 1994. Παρμεινε σ' αυτ την ιδιτητα μχρι το θνατ της. τανε γνωστ στη κοιντητα ως φυσιοδφης κι ανθρωπιστς. Η April πθανε στις 21 Μρτη 2011. Το 1960, ο Derleth ρχισε να επιμελεται και να δημοσιεει να περιοδικ με το νομα Hawk and Whippoorwill, αφιερωμνο σε ποιματα του ανθρπου και της φσης. Πθανε απ καρδιακ προσβολ στις 4 Ιουλου 1971 και κηδετηκε στο νεκροταφεο του Αγου Αλοσου στη Sauk. Η γφυρα US 12 πνω απ τον ποταμ Ουισκνσιν πρε τ' νομ του προς τιμ του. Ο Ντρλεθ τανε Ρωμαιοκαθολικς.

     γραψε
περισστερα απ 150 διηγματα και περισστερα απ 100 βιβλα στη διρκεια της ζως του: μια εκτεταμνη σειρ μυθιστορημτων, διηγημτων, περιοδικν, ποιημτων κι λλων ργων για το Sac Prairie (το πρτυπο του οποου εναι η Sauk City). Σκπευε αυτ τη σειρ να περιλαμβνει ως και 50 μυθιστορματα που αφηγονται τη προβλεπμενη ιστορα της ζως της περιοχς απ τον 19ο αι. και μετ, ανλογα με την Ανθρπινη Κωμωδα του Μπαλζκ και την Ανμνηση των Πραγμτων του Προυστ. Αυτ, καθς κι λλα πριμα ργα του, τονε κνανε γνωστ  στις περιφερειακς λογοτεχνικς προσωπικτητες της εποχς του: τους πρτους νικητς του βραβεου Pulitzer Hamlin Garland και Zona Gale, καθς και τον Sinclair Lewis, τον τελευταο θαυμαστ και κριτικ του Derleth..
     πως γραψε ο Edward Wagenknecht στο Cavalcade of the American Novel, "Αυτ που λεπει απ τον κριο Derleth και στους σγχρονους μυθιστοριογρφους γενικ, εναι μια χρα. Ανκει, γρφει για μια γη κι να λα που 'ναι ως το κκκαλο φανταστικς και στο φανταστικ του κσμο αυτν, υπρχει μια εντητα πολ βαθτερη και πιο θεμελιδης απ οτιδποτε μπορε να αποδοθε με μια ιδεολογα. Εναι επσης σαφς τι δεν πρε το καλλτερο και πιο χρσιμο απ τη φαντασα: Το υπβαθρο του υλικο του απ την ρευνα στη βιβλιοθκη, πως ο Σκοτ, στα μυθιστορματ του στο Border, δνει, μλλον, την εντπωση τι το χει πιει με το γλα της μητρας του".
Ο Jim Stephens, εκδτης του An August Derleth Reader, (1992), υποστηρζει: "αυτ που κατφερε ο Derleth ταν να συγκεντρσει ναν μθο του Ουισκνσιν που 'δινε σεβασμ στο αρχαο θεμλιο της σγχρονης ζως μας".
     Ο συγγραφας, εγκαινασε το Sac Prairie Saga με 4 νουβλες που περιλαμβνουν το Place of Hawks, που εκδθηκε απ το Loring & Mussey το 1935. Στη δημοσευση, το Detroit News γραψε: "Σγουρα με αυτ το βιβλο ο κριος Derleth μπορε να προστεθε στους  διακεκριμνους Αμερικανος συγγραφες". Το 1ο του μυθιστρημα, Still is the Summer Night, εκδθηκε 2 τη μετ απ τον δισημο συντκτη του Charles Scribners, Maxwell Perkins κι τανε το 2ο στο Sac Prairie Saga.



     Το Village Year, το πρτο απ μια σειρ περιοδικν -διαλογισμο για τη φση, η αμερικανικ ζω στο χωρι των Μεσοδυτικν χωριν και πολλ λλα- δημοσιετηκε το 1941 για να επαινεθε απ τους New York Times Book Review: "να βιβλο μεσης ανταπκρισης, αναδημιουργε τη σκην του με οξτητα κι ομορφι, και κνει μια ασυνθιστη συνεισφορ στην Americana της σημερινς ημρας". Η New York Herald Tribune παρατρησε τι "ο Ντρλεθ εμπλουτζει την αξα του σκηνικο του χωριο του, παρουσιζοντας πλρως το διαρκς φυσικ υπβαθρο· με τους ανθρπους που προβλλονται σ' αυτ, η γραφ χει τη ποιτητα μιας παλις φλαμανδικς εικνας, η ανθρωπτητα ζωνταν και διασκεδαστικ κι αξιαγπητη στο προσκνιο και η φση πρα μαγευτικ". Ο Τζιμς Γκρι, γρφοντας στο St. Louis Dispatch, κατληξε, "Ο Ντρλεθ πτυχε να εδος πεζογραφας που ισοδυναμε με την Ανθολογα του ποταμο Spoon".
     Την δια χρονι εκδθηκε το Evening in Spring απ τις εκδσεις Charles Scribners & Sons. Αυτ το ργο ο Derleth το θεωροσε απ τα καλτερα του. Αυτ που η The Milwaukee Journal αποκλεσε αυτ η μορφη μικρ ιστορα αγπης, εναι να αυτοβιογραφικ μυθιστρημα της πρτης αγπης που κατακλζεται απ θρησκευτικ φανατισμ της μικρς πλης. Το ργο λαβε κριτικος επανους: Ο New Yorker το θερησε μια ιστορα που ειπθηκε με τρυφερτητα και γοητεα, εν η Chicago Tribune κατληξε: "Εναι σαν να γυρζεις πσω τις σελδες ενς παλιο ημερολογου και να λες, με αναζωπυρωμνα συναισθματα, τους πνους και τη κοφτερ, καθαρ γλυκτητα της πρτης αγπης ενς αγοριο". Η Helen Constance White, γραψε στους The Capital Times τι ταν η καλτερα διατυπωμνη, η πιο πειθαρχημνη απ τις ιστορες του. Ακολοθησαν το 1943 το Shadow of Night, να μυθιστρημα των Scribners για το οποο η Chicago Sun γραψε: "Δομικ χει τη τελειτητα ενς σκαλιστο κοσμματος. να ψυχολογικ μυθιστρημα πρτης τξης και μια ιστορα περιπτειας που εναι μοναδικ κι εμπνευστικ".
     Το Νομβρη του 1945, ωστσο, το ργο του δχτηκε επθεση απ τον λλοτε θαυμαστ και μντορ του, Sinclair Lewis. Γρφοντας στο Esquire, ο Lewis παρατρησε: "Εναι απδειξη της αξας του κ. Derleth τι κνει κποιον να θλει να κνει το ταξδι και να δει το ιδιατερο Avalon του: Ο ποταμς Wisconsin να λμπει ανμεσα στα νησι του και τα κστρα του Baron Pierneau και του Hercules Dousman. Εναι πρωταθλητς και δικαιολογε τον τοπικισμ. Ωστσο, εναι επσης νας εσωμος, δεσμευτικς, πολυλογς, γεμτος αυτοπεποθηση, με γνμη και πολ κουρελιασμνος νεαρς νδρας μ' ελαττματα τσον οδυνηρ που μια μελαγχολικ μελτη τους μπορε να 'χει μεγαλτερη αξα για τους μαθητευμενους. Αν μποροσε ποτ να πειστε τι δεν εναι τσο καλς σο νομζει τι εναι, αν θα μθαινε τη τχνη του να κθεται ακνητος και να χρησιμοποιε να μπλε μολβι, θα μποροσε να γνει δο φορς καλτερος απ νομζει τι εναι -κτι που θα τον κατατξει με τον μηρο". Ο Ντρλεθ επαντπωσε με καλ χιομορ τη κριτικ μαζ με μια φωτογραφα του χωρς πουλβερ, στο οπισθφυλλο του περιοδικο του για τη χρα του 1948: Village Daybook.



     Μια ελαφρι πλευρ του Sac Prairie Saga εναι μια σειρ οιονε αυτοβιογραφικν διηγημτων γνωστν ως Gus Elker Stories, διασκεδαστικς ιστορες της ζως της επαρχας που ο Peter Ruber, ο τελευταος εκδτης του Derleth, επε τι ταν "...μοντλο κατασκευς κι. ..ενωμνο με μερικος απ τους πιο αξχαστους χαρακτρες της αμερικανικς λογοτεχνας". Τα περισστερα γρφτηκαν απ το 1934 ως τα τλη της 10ετας του '40, αν και το τελευταο, Η Ουρ Του Σκλου, δημοσιετηκε το 1959 και κρδισε το βραβεο διηγματος του περιοδικο Scholastic για κενη τη χρονι. Η σειρ συγκεντρθηκε και επανεκδθηκε στο Country Matters το 1996. Ο Walden West, που δημοσιετηκε το 1961, θεωρεται απ πολλος το καλτερο ργο του. Αυτς ο πεζογραφικς διαλογισμς βασζεται στο διο θεμελιδες υλικ με τη σειρ των βιβλων του Sac Prairie, αλλ επικεντρνεται πνω σε τρα θματα: "η επιμον της μνμης... οι χοι και οι μυρωδις της χρας... κι η παρατρηση του Thoreau τι το  πλθος ανδρν ζουν ζως συχης απγνωσης". νας συνδυασμς γραφς της φσης, φιλοσοφικν στοχασμν και προσεκτικς παρατρησης των ανθρπων και του τπου του Sac Prairie. Σχετικ με αυτ το ργο, ο George Vukelich, συγγραφας του North Country Notebook, γρφει: "Το Walden West του Derleth εναι... σο με το Winesburg του Sherwood Anderson, το Οχιο, το Our Town του Thornton Wilder και το Spoon River Anthology του Edgar Lee Masters". Αυτ ακολοθησε 8 τη μετ το Return to Walden West, να ργο παρμοιας ποιτητας, αλλ με πιο αξιοσημεωτο περιβαλλοντικ πλεονκτημα στη γραφ, σημεινει ο κριτικς Norbert Blei. Στεν συγγνεια με το Sac Prairie Saga εχει το Wisconsin Saga του, που περιλαμβνει πολλ ιστορικ μυθιστορματα.
     Η αστυνομικ λογοτεχνα αντιπροσπευε να λλο ουσιαστικ μρος του ργου του. Το πιο αξιοσημεωτο μεταξ αυτν ταν μια σειρ απ 70 ιστορες με αναφορ στον Σρλοκ Χολμς, που το δημιουργ του, σερ ρθουρ Κναν Ντυλ, θαμαζε πολ. Αυτ περιλμβαναν επσης να δημοσιευμνο μυθιστρημα Το Τελευταο Ταξδι του κ. Fairlie. Η σειρ χει σαν κεντρικ ρωα να Βρετταν ντετκτιβ (στυλ Σρλοκ Χολμς) που ονομζεται Solar Pons, στην οδ Praed 7B στο Λονδνο. Η σειρ θαυμστηκε πολ απ αξιλογους συγγραφες και κριτικος μυστηρου κι αστυνομικς φαντασας πως οι Ellery Queen (Frederic Dannay), Anthony Boucher, Vincent Starrett και Howard Haycraft. Στον τμο του The Misadventures of Sherlock Holmes, το 1944, ο Ellery Queen γραψε για το The Norcross Riddle του Derleth, -μια πριμη ιστορα του Pons: "Πσοι εκκολαπτμενοι συγγραφες, οτε καν σε ηλικα για να ψηφσουν, θα μποροσαν να αποτυπσουν το πνεμα και την ατμσφαιρα με τση πισττητα"; Ο Queen προσθτει, "...κι η επιλογ του για το ευφωνικ Solar Pons εναι μια ελκυστικ προσθκη στη συναρπαστικ παρδοση της ονοματολογας του Σερλοκ". Ο Βνσεντ Στρετ, στον πρλογ του στην κδοση του 1964 του The Casebook of Solar Pons, γραψε τι η σειρ εναι "...τσο αστραφτερς γαλαξας απ σρλοκ πινελις σο εχαμε απ ττε που τελεωσαν οι κανονικς ψυχαγωγες".



     Παρ τις στενς ομοιτητες με τη δημιουργα του Ντιλ, ο Πονς ζησε στη μετ τον Α' Παγκ. Πλ. εποχ, στις δεκαετες '20 - '30. Αν κι ο Derleth δεν γραψε ποτ μυθιστρημα Pons που να ισοδυναμε με το The Hound of the Baskervilles, ο εκδτης Peter Ruber γραψε: "...Ο Derleth δημιοργησε περισστερες απ μερικς ιστορες Solar Pons σχεδν τσο καλς σο του Sir Arthur, και πολλς που εχανε καλλτερη πλοκ." Αν κι αυτς οι ιστορες ταν μια μορφ εκτροπς για αυτν, ο Ruber, που επιμελθηκε και το The Original Text Solar Pons Omnibus Edition (2000), υποστριξε: "Επειδ οι ιστορες τανε γενικ τσο υψηλς ποιτητας, θα 'πρεπε ν' αξιολογονται με βση τα δικ τους πλεονεκτματα ως μοναδικ συνεισφορ στα χρονικ της μυθιστοριογραφας, αντ να ταλαιπωρεται η σγκριση ως νας απ τους ατελεωτους μιμητς του Σρλοκ Χολμς". Μερικς απ τις ιστορες δημοσιετηκαν μσω μιας νας αποτπωσης που ονομζεται "Mycroft & Moran", μια ονομασα χιουμοριστικς σημασας για τους μελετητς του Holmes. Για περπου μια 10ετα, μια ενεργ υποστηρικτικ ομδα ταν οι Praed Street Irregulars, με μοτβο απ τους Baker Street Irregulars. Το 1946, οι δο γιοι του Doyle κνανε κποιες προσπθειες ν τον αναγκσουνε να σταματσει να δημοσιεει τη σειρ Solar Pons, αλλ οι προσπθειες ταν ανεπιτυχες και τελικ αποσρθηκαν. Το μυστριο κι η αστυνομικ λογοτεχνα του Derleth περιλμβαναν επσης μια σειρ ργων που διαδραματζονται στο Sac Prairie και παρουσιζουνε τον δικαστ Peck ως κεντρικ χαρακτρα.
     Ο Derleth γραψε πολλ και ποικλα ργα για παιδι, συμπεριλαμβανομνων βιογραφιν που εχανε σκοπ να μυσουνε στους νετερους αναγνστες τον εξερευνητ Jacques Marquette, καθς και τον Ralph Waldo Emerson και τον Henry David Thoreau. Αναμφισβτητα το πιο σημαντικ μεταξ αυτν για τους νετερους αναγνστες, ωστσο, εναι η σειρ Steve and Sim Mystery, γνωστ κι ως σειρ Mill Creek Irregulars. Η 10τομη σειρ, που δημοσιετηκε μεταξ 1958-70, διαδραματζεται στο Sac Prairie της 10ετας του '20 και μπορε επομνως να θεωρηθε απ μνη της μρος του Sac Prairie Saga, καθς και μια επκταση του κριου σματος μυθιστοριογραφας του Derleth. Ο Robert Hood, γρφοντας στους New York Times επε: "Ο Steve κι ο Sim, οι κριοι χαρακτρες, εναι ξαδρφια του 20ο αι. του Huck Finn και του Tom Sawyer· οι δευτερεοντες χαρακτρες του Derleth, μικρ διαμντια του κωμικο σχεδου". Το 1ο της σειρς, The Moon Tenders, περιλαμβνει, στη πραγματικτητα, μια περιπτεια ρφτινγκ στον ποταμ Ουισκνσιν, που οδγησε τον τοπικ συγγραφα Τζσι Στιοαρτ να προτενει τι "οι ηλικιωμνοι θα μποροσαν να διαβσουν για να ξανασυλλβουν το πνεμα και το νειρο της νιτης τους". Η σνδεση με το Sac Prairie Saga σημειθηκε απ τη Chicago Tribune: "Για λλη μια φορ μια μικρ μεσοδυτικ κοιντητα στη 10ετα του '20 απεικονζεται με αντληψη, επιδεξιτητα και ξερ χιομορ".
     Ο Ντρλεθ ταν ανταποκριτς και φλος του Χ. Π. Λβκραφτ ταν γραψε για τον Κμη της ρλετ στη μυθοπλασα του, ταν προς τιμν του. Ο Derleth επινησε τον ρο Cthulhu Mythos για να περιγρψει το φανταστικ σμπαν που απεικονζεται στη σειρ ιστοριν που μοιρζονται ο Lovecraft κι λλοι συγγραφες του κκλου του. ταν ο Lovecraft πθανε το 1937, ο Derleth κι ο Donald Wandrei συγκντρωσαν μια συλλογ απ ιστορες του και προσπθησαν να τις δημοσιεσουν. Οι υπρχοντες εκδτες δειξαν ελχιστο ενδιαφρον, τσι οι Derleth και Wandrei δρυσαν τον εκδοτικ Arkham House το 1939 γι' αυτ το σκοπ. Το νομα της εταιρεας προρχεται απ τη φανταστικ πλη του Λβκραφτ, Arkham, στη Μασαχουστη, που εμφανζεται σε πολλς απ τις ιστορες του. Το 1939, το Arkham House δημοσευσε το The Outsider and Others, μια τερστια συλλογ που περιεχε τα περισστερα απ τα γνωστ διηγματα του Lovecraft. Οι Derleth και Wandrei επεκτενανε σντομα το Arkham House και ξεκνησαν να κανονικ πργραμμα εκδσεων μετ τη δημοσευση του 2ου βιβλου, Someone in the Dark, μια συλλογ απ μερικς απ τις ιστορες τρμου του διου του Derleth, το 1941.



     Μετ τον θνατο του Lovecraft, ο Derleth γραψε μια σειρ απ ιστορες βασισμνες σε κομμτια και σημεισεις που του φησε. Αυτ δημοσιετηκαν στο Weird Tales κι αργτερα σε μορφ βιβλου, με τον ττλο H. P. Lovecraft & August Derleth, με τον Derleth να αποκαλε τον εαυτ του μεταθαντιο συνεργτη. Αυτ η πρακτικ χει εγερει αντιρρσεις σε ορισμνες πλευρς τι απλ χρησιμοποησε τ' νομα του Lovecraft για να πλασσρει αυτ που ουσιαστικ τανε δικ του μυθοπλασα. Ο S. T. Joshi αναφρεται στις μεταθαντιες συνεργασες ως την αρχ της σως πιο ανυπληπτης φσης των δραστηριοττων του Derleth.
     Ο Dirk W. Mosig, ο S.T. Joshi κι ο Richard L. Tierney τανε δυσαρεστημνοι με την μπνευση του Derleth του ρου Cthulhu Mythos (ο διος ο Lovecraft χρησιμοποησε το Yog-Sothothery) και τη παρουσαση της μυθοπλασας του με να συνολικ μοτβο που αντανακλ τη χριστιανικ κοσμοθεωρα του Derleth, που ερχτανε σ' αντθεση με την απεικνιση ενς ανθικου σμπαντος απ τον Λβκραφτ. Ωστσο, ο Robert M. Price επισημανει τι εν οι ιστορες του Derleth διαφρουν απ τις ιστορες του Lovecraft στη χρση της ελπδας και στην απεικνισ του μιας πλης μεταξ καλο και κακο, εντοτοις η βση της συστηματοποησης του Derlerth βρσκεται στο Lovecraft. Προτενει επσης τι οι διαφορς μπορον να υπερεκτιμηθον:
     Ο Ντρλεθ τανε πιο αισιδοξος απ το Λβκραφτ στην αντληψ του για τους Μθους, αλλ χουμε να κνουμε με μια διαφορ περισστερο βαθμο παρ ευγνειας. Υπρχουν πργματι ιστορες που οι πρωταγωνιστς του Ντρλεθ ξεφεγουν απ τη σκοτεινι (πως οι The Shadow in the Attic, Witches' Hollow The Shuttered Room), αλλ συχν ο ρωας εναι καταδικασμνος (π.χ. The House in the Valley, The Peabody Heritage, Something in Wood), πως στο Lovecraft. Και πρπει να θυμμαστε τι νας περιστασιακς ρωας Lovecraftian καταφρνει να ξεπερσει τις πιθαντητες, π.χ., στο The Horror in the Museum, The Shunned House και The Case of Charles Dexter Ward. Ο Derleth αντιμετπισε επσης τους Great Old Ones του Lovecraft ως εκπροσπους στοιχειωδν δυνμεων, δημιουργντας νες φανταστικς ονττητες για να εμπλουτσουν αυτ το πλασιο.
     Πρα απ ττοιες συζητσεις, η δρυση του Arkham House απ τον Derleth κι η επιτυχημνη προσπθει του να σσει τον Lovecraft απ τη λογοτεχνικ λθη, αναγνωρζονται ευρως απ τους επαγγελματες στον τομα του τρμου ως θεμελιδη γεγοντα. Για παρδειγμα, ο Ramsey Campbell χει αναγνωρσει την ενθρρυνση και τη καθοδγηση του Derleth στο 1ο μρος της συγγραφικς του καρριρας,(18) κι ο Kirby McCauley ανφερε τους Derleth και Arkham House ως μπνευση για τη δικ του ανθολογα Dark Forces. Οι Arkham House κι Derleth εξδωσαν επσης το Dark Carnival, το 1ο βιβλο του Ray Bradbury. Ο Brian Lumley αναφρει τη σημασα του Derleth στο δικ του ργο Lovecraftian και υποστηρζει σε μια εισαγωγ του 2009 στο ργο του Derleth τι ταν "...νας απ τους πρτους, καλλτερους και πιο απαιτητικος εκδτες και εκδτες μακβριας μυθοπλασας".



     Σημαντικ σο και το ργο του Derleth για τη δισωση του H.P. Ο Λβκραφτ απ τη λογοτεχνικ αφνεια την εποχ του θαντου του, ο Ντρλεθ χτισε επσης να δικ του σμα τρμου και φασματικς φαντασας. ανθολογεται ακμα συχν. Το καλλτερο απ' αυτ το ργο, που ανατυπθηκε πρσφατα σε 4 τμους διηγημτων -που οι περισστεροι δημοσιετηκαν αρχικ στο Weird Tales κι απεικονζουνε τις πρωττυπες ικαντητς του στο εδος. Εν ο Derleth θεωροσε το ργο του σ' αυτ το εδος λιγτερο σημαντικ απ τις πιο σοβαρς λογοτεχνικς του προσπθειες, οι συντκτες αυτν των 4 ανθολογιν, συμπεριλαμβανομνου του Ramsey Campbell, σημεινουν τι οι ιστορες εξακολουθον να χουν απχηση μετ απ περισστερα απ 50 χρνια. Το 2009, η Βιβλιοθκη της Αμερικς επλεξε την ιστορα του Derleth, The Paneled Room για συμπερληψη στην αναδρομικ κθεση των Αμερικανικν Φανταστικν Ιστοριν 2 αι..
     Παρ το γεγονς τι θεωρεται νας απ τους κορυφαους συγγραφες τρμου, ο μεγλος Χουαρντ Λβκραφτ πθανε εν πολλος γνωστος και παραγνωρισμνος. Εχεν μως να σκληροπυρηνικ θαυμαστ, τον γκαστ Ντρλεθ, ο οποος συγκντρωσε κθε γραμμ που εχε γρψει ο αγαπημνος του γραφις μετ το θνατ του. ταν μλιστα ο εκδοτικς οκος του Λβκραφτ αρνθηκε τα κατοπιν του ργα, ο Ντρλεθ φτιαξε τη δικ του εκδοτικ για να προωθσει τον Λβκραφτ. Μια καθλου εκολη δουλει δηλαδ, καθς ο τπος χανε πολλς χιλιδες δολρια για 10 συναπτ τη στη προσπθει του να κνει μεταθαντια γνωστ τον συγγραφα.
     Στον Ντρλεθ χρωστμε τσο τον ρο σο και την ιδα της Μυθολογας Κθολου, καθς οι θεο του Λβκραφτ εμφανστηκαν μλις σε μα ιστορα του κι αυτ ταν λο. Ο εκδτης ταν αυτς που κανε τον Κθολου μρος ενς ευρτερου σμπαντος με συνφειες και συσχετσεις με λλες μυθολογες, αν κι λοι σπεσαν να τον κατηγορσουν αρχικ για παραχραξη της κληρονομις του Λβκραφτ: ο μηδενισμς του Λβκραφτ δεν αναγνριζε το δπολο καλς-κακς, εν οι μεταρρυθμσεις του Ντρλεθ καναν αυτ ακριβς, χρισαν τους ρωες της Μυθολογας Κθολου σε στρατπεδα καλν και κακν. Μχρι και τλη γραψε στις ημιτελες ιστορες του Λβκραφτ, εν στην ακραα μορφ της συμπλρωσης των ιστοριν του, εχε πρει 1.200 λξεις του συγγραφα και τις μεττρεψε σε βιβλο 50.000 λξεων με την υπογραφ του Λβκραφτ!
     Ο Ντρλεθ ταν τελικ αυτς που κανε γνωστ τσο στις ΗΠΑ σο και την οικουμνη, ναν απ τους κορυφαους αμερικανος συγγραφες του 20ο αι. και σγουρα πολλο λγοι θαυμαστς χουνε τη τιμ να περηφανεονται τι κνανε το αντικεμενο της λατρεας τους παγκσμια μδα.


                                                Ο τφος του

ΕΡΓΑ:

Sac Prairie Saga

Still is the Summer Night (1937)
Wind Over Wisconsin (1938)
Any Day Now (1938)
Restless is the River (1939)
Evening in Spring (1941)
Sweet Genevieve (1942)
Shadow of Night (1943)
The Shield of the Valiant (1945)
The House of Moonlight (1953)

Mill Creek Irregulars

The Moon Tenders (1958)
The Mill Creek Irregulars (1959)
The Pinkertons Ride Again (1960)
The Ghost of Blackhawk Island (1961)
The Tent Show Summer (1963)
The Irregulars Strike Again (1964)
The House by the River (1965)
The Watcher on the Heights (1966)
The Prince Goes West (1968)
Three Straw Men (1970)


Διφορα

Murder Stalks the Wakely Family (1934)
The Man on All Fours (1934)
Three Who Died (1935)
Sign of Fear (1935)
Sentence Deferred (1939)
The Narracong Riddle (1940)
Bright Journey (1940)
The Seven Who Waited (1943)
Mischief in the Lane (1944)
No Future for Luana (1945)
Oliver, The Wayward Owl (1945)
The Country of the Hawk (1952)
The Captive Island (1952)
Fell Purpose (1953)
Death by Design (1953)
Empire of Fur (1953)
Land of Gray Gold (1954)
Land of Sky Blue Waters (1955)
The House on the Mound (1958)
Wilbur, The Trusting Whippoorwill (1959)
Sweet Land of Michigan (1962)
The Beast in Holger's Woods (1968)
Sac Prairie Saga
Place of Hawks (1935)
Country Growth (1940)
Wisconsin Earth: A Sac Prairie Sampler (1948)
Sac Prairie People (1948)
Wisconsin in Their Bones (1961)
Country Matters (1996)
Return to Sac Prairie (1996)


     The Lost Sac Prairie Novels (2000), including The Odyssey of Janna Meade (first published in the Star Weekly magazine December 3, 1949); The Wind in the Cedars (also as Happiness Shall Not Escape) (first published in Redbook Magazine, January 1946), Lamplight for the Dark (first published in Redbook Magazine January 1941); Shane's Girls (also as Happiness is a Gift) (first published in Redbook Magazine 1948) Solar Pons
"In Re: Sherlock Holmes" – The Adventures of Solar Pons (UK: The Adventures of Solar Pons) (1945)

The Memoirs of Solar Pons (1951)
Three Problems for Solar Pons (1952)
The Return of Solar Pons (1958)
The Reminiscences of Solar Pons (1961)
The Adventure of The Orient Express novelette (1964)
Mr. Fairlie's Final Journey (1968)
The Casebook of Solar Pons (1965)
A Praed Street Dossier (1968)
The Chronicles of Solar Pons (1973)
The Solar Pons Omnibus (1982)
The Final Adventures of Solar Pons (1998)
Horror and the Cthulhu Mythos
Someone in the Dark (1941)
Something Near (1945)
Not Long for this World (1948)
The Survivor and Others (1957) with H. P. Lovecraft
The Mask of Cthulhu (1958)
Lonesome Places (1962)
The Trail of Cthulhu (1962)
Mr. George and Other Odd Persons (1963) as Stephen Grendon
Colonel Markesan and Less Pleasant People (1966) with Mark Schorer
The Watchers Out of Time and Others (1974) with H. P. Lovecraft
Dwellers in Darkness (1976)
In Lovecraft's Shadow (1998)
Who Shall I Say is Calling & Other Stories S. Deziemianowicz, ed. (2009)
The Sleepers and Other Wakeful Things (2009)
August Derleth's Eerie Creatures (2009)
That Is Not Dead: The Black Magic & Occult Stories by August Derleth (2009)
Science fiction
Harrigan's File (1975)

λλα

Consider Your Verdict (1937) ως Tally Mason

Διηγματα

Derleth's novelette "The Seal of the Damned" was the cover story in the July 1957 issue of Fantastic Universe, illustrated by Virgil Finlay
Bat's Belfry (1926)
The Coffin of Lissa (1926)
The Devil's Pay (1926)
The Night Rider (1927)
The River (1927)
The Sleepers (1927)
The Turret Room (1927)
The Conradi Affair (1928) with Carl W. Ganzlin
The Philosophers' Stone (1928)
The Statement of Justin Parker (1928)
The Tenant at Number Seven (1928)
The Tenant (1928)
The Three-Storied House (1928)
"Melodie in E Minor" (1929)
The Deserted Garden (1929)
A Dinner at Imola (1929)
He Shall Come (1929)
The House on the Highway (1929)
The Inheritors (1929)
An Occurrence in an Antique Shop (1929)
Old Mark (1929)
Scarlatti's Bottle (1929)
The Adventure of the Black Cardinal (1930)[1]
"Just a Song at Twilight" (1930)
Across the Hall (1930)
The Lilac Bush (1930)
A Matter of Sight (1930)
Mrs. Bentley's Daughter (1930)
The Pacer (1930)
The Portrait (1930)
The Whistler (1930)
The Bridge of Sighs (1931)
The Captain Is Afraid (1931)
Prince Borgia's Mass (1931)
The Bishop Sees Through (1932)
The Shadow on the Sky (1932)
The Sheraton Mirror (1932)
Those Who Seek (1932)
The House In the Magnolias (1932)
Birkett's Twelfth Corpse (1933)
An Elegy for Mr. Danielson (1933)
Nellie Foster (1933)
The Thing that Walked on the Wind (1933)
The Vanishing of Simmons (1933)
The White Moth (1933)
A Cloak From Messer Lando (1934)
Feigman's Beard (1934)
The Metronome (1934)
Wild Grapes (1934)
Mr. Berbeck Had a Dream (1935)
Muggridge's Aunt (1935)
Lesandro's Familiar (1936)
The Return of Sarah Purcell (1936)
The Satin Mask (1936)
The Telephone in the Library (1936)
Glory Hand (1937)
McGovern's Obsession (1937)
The Panelled Room (1937)
The Shuttered House (1937)
The Wind from the River (1937)
Three Gentlemen in Black (1938)
Logoda's Heads (1939)
Mrs. Elting Does Her Part (1939)
The Second Print (1939)
The Return of Hastur (1939)
After You, Mr. Henderson (1940)
Bramwell's Guardian (1940)
The Sandwin Compact (1940)
"Come to Me!" (1941)
Altimer's Amulet (1941)
Beyond the Threshold (1941)
Compliments of Spectro (1941)
Ithaqua (1941)
Here, Daemos! (1942)
Lansing's Luxury (1942)
Mrs. Corter Makes Up Her Mind (1942)
Headlines for Tod Shayne (1942)
Mr. Ames' Devil (1942)
Baynter's Imp (1943)
McElwin's Glass (1943)
No Light for Uncle Henry (1943)
A Thin Gentleman with Gloves (1943)
A Wig for Miss DeVore (1943)
No Light for Uncle Henry (1943)
The Dweller in Darkness (1944)
Lady Macbeth of Pimley Square (1944)
Pacific 421 (1944)
The Trail of Cthulhu (also as The House on Curwen Street) (1944)
Carousel (1945)
The God-Box (1945)
The Inverness Cape (1945)
The Lost Day (1945)
Mrs. Lannisfree (1945)
The Watcher from the Sky (1945)
A Collector of Stones (1946)
Pikeman (1946)
A Little Knowledge (1948)
The Lonesome Place (1948)
Saunder's Little Friend (1948)
Something in Wood (1948)
The Whippoorwills in the Hills (1948)
Kingsridge 214 (1949)
The Slayers and the Slain (1949)
The Testament of Claiborne Boyd (also as The Gorge Beyond Salapunco) (1949)
Twilight Play (1949)
The Closing Door (1950)
The Fifth Child (1950)
The Island Out of Space (1950)
The Ormolu Clock (1950)
Potts' Triumph (1950)
A Room in a House (1950)
The Keeper of the Key (1951)
A Knocking in the Wall (1951)
The Man Who Rode the Saucer (1951)
The Other Side of the Wall (1951)
Something from Out There (1951)
"Who Shall I Say is Calling?" (1952)
The Black Island (1952)
The Lost Path (1952)
McIlvaine's Star (1952)
The Night Road (1952)
The Place of Desolation (1952)
"Sexton, Sexton, in the Wall" (1953)
Century Jumper (1953)
A Corner for Lucia (1953)
The Detective and the Senator (1953)
The Disc Recorder (1953)
The Ebony Stick (1953)
The House in the Valley (1953)
Invaders from the Microcosm (1953)
The Maugham Obsession (1953)
A Traveler in Time (1953)
Mark VII (1954)
The Mechanical House (1954)
The Penfield Misadventure (1954)
The Place in the Woods (1954)
The Remarkable Dingdong (1954)
Thinker, Mark VII (1954)
The Dark Boy (1956)
The Martian Artifact (1957)
The Seal of R'lyeh (1957)
Halloween for Mr. Faulkner (1959)
Lovecraft and "The Pacer" (excerpt) (1959)
The Adventure of the Intarsia Box (1964)
By Rocket to the Moon (1965)
Ferguson's Capsules (1966)
The Adventure of the Unique Dickensians (1968)
An Eye for History (1975)
Protoplasma (1975)


Ταξιδιωτικ (Sac Prairie Saga)

Atmosphere of Houses (1939)
Village Year: A Sac Prairie Journal (1941)
Village Daybook (1947)
Countryman's Journal (1963)
Walden West (1961)
Wisconsin Country: A Sac Prairie Journal (1965)
Return to Walden West (1970)

Ποηση

Incubus (1934)
Omega (1934)
To a Spaceship (1934)
Man and the Cosmos (1935)
"Only Deserted" (1937)
The Shores of Night (1947)
Providence: Two Gentlemen Meet at Midnight (1948)
Jacksnipe Over (1971)
Something Left Behind (1971)

Ποιητικς Συλλογς

Hawk on the Wind (1938)
Man Track Here (1939)
Here on a Darkling Plain (1940)
Wind in the Elms (1941)
Rind of Earth (1942)
And You, Thoreau! (1944)
Selected Poems (1944)
The Edge of Night (1945)
Habitant of Dusk (1946)
A Boy's Way (1947) (Illustrated by Claire Victor Dwiggins)
It's a Boy's World (1948)
Rendezvous in a Landscape (1952)
Psyche (1953)
Country Poems (1956)
West of Morning (1960)
This Wound (1962)

Δοκμια-ρθρα

Introduction (The Mask of Cthulhu) (;)
Foreword (Who Knocks?) (1946)
Foreword (The Night Side) (1947)
Introduction (The Sleeping and the Dead) (1947)
Foreword (Not Long for This World) (1948)
Introduction (Strange Ports of Call) (1948)
Introduction (The Other Side of the Moon) (1949)
Introduction (Beyond Time and Space) (1950)
Foreword (The Outer Reaches) (1951)
Introduction (The Haunter of the Dark) (1951)
Introduction (Beachheads in Space) (1952)
Introduction (Worlds of Tomorrow) (1953)
Foreword (Time to Come) (1954)
Introduction (Beachheads in Space) (1954)
Introduction (Portals of Tomorrow) (1954)
Introduction (Worlds of Tomorrow) (1955)
Foreword (Dark Mind, Dark Heart) (1962)
Foreword (Time to Come) (1963)
H. P. Lovecraft And His Work (1963)
H. P. Lovecraft And His Work (1963)
Introduction (Mr. George and Other Odd Persons) (1963)
Introduction (Worlds of Tomorrow) (1963)
Introduction (Beachheads in Space) (1964)
Introduction (From Other Worlds) (1964)
Foreword (The Night Side) (1966)
Foreword (The Unspeakable People) (1969)
Clark Ashton Smith: Master of Fantasy (1974) with Donald Wandrei


Bιογραφες

Still Small Voice (1940) – biography of newspaperwoman and writer Zona Gale
H.P.L.: A Memoir (1945)
Some Notes on H. P. Lovecraft (1959)
Concord Rebel: A Life of Henry D. Thoreau (1962)
Forest Orphans: Carl Marty and His Animal Friends (1964)
Emerson, Our Contemporary (1970)

Ιστορικ

The Wisconsin: River of a Thousand Isles (1942)
The Milwaukee Road: Its First Hundred Years (1948)
Saint Ignatius and the Company of Jesus (1956)
Columbus and the New World (1957)
Father Marquette and the Great Rivers (1959)
Wisconsin Murders (1968)

Ανθολογες

Poetry Out of Wisconsin (1937)
Sleep No More (1944)
Who Knocks? (1946)
The Night Side (1947)
The Sleeping and the Dead (1947)
Strange Ports of Call (1948)
The Other Side of the Moon (1949)
Beyond Time and Space (1950)
Far Boundaries (1951)
The Outer Reaches (1951)
Beachheads in Space (1952)
Night's Yawning Peal: A Ghostly Company (1952)
Worlds of Tomorrow (1953)
Portals of Tomorrow (1954)
Time to Come (1954)
Dark Mind, Dark Heart (1962)
New Worlds for Old (1963)
The Sleeping and the Dead (abridged) (1963)
The Time of Infinity (1963)
The Unquiet Grave (1963)
When Evil Wakes (1963)
From Other Worlds (1964)
Over the Edge (1964)
Travellers by Night (1967)
Tales of the Cthulhu Mythos (1969)
Dark Things (1971)
New Horizons: Yesterday's Portraits of Tomorrow (1998)

Ως Stephen Grendon

The Drifting Snow (1939)
A Gentleman from Prague (1944)
Alannah (1945)
Dead Man's Shoes (1946)
Bishop's Gambit (1947)
The Extra Passenger (1947)
The Ghost Walk (1947)
Mr. George (1947)
Parrington's Pool (1947)
Blessed Are the Meek (1948)
Mara (1948)
The Night Train to Lost Valley (1948)
The Tsantsa in the Parlor (1948)
The Wind in the Lilacs (1948)
The Blue Spectacles (1949)
Mrs. Manifold (1949)
Open, Sesame! (1949)
The Song of the Pewee (1949)
The Man on B-17 (1950)
Balu (1949)
Miss Esperson (1962)

"Με τον H. P. Lovecraft"

The Lurker at the Threshold (1945)
The Survivor (1954)
Wentworth's Day (1957)
The Gable Window (1957)
The Shadow Out of Space (1957)
The Ancestor (1957)
The Lamp of Alhazred (1957) (βλ. παρακτω)
The Peabody Heritage (1957)
The Shuttered Room (1959)
The Dark Brotherhood (1966)
The Horror from the Middle Span (1967)
Innsmouth Clay (1971)
The Watchers Out of Time (1974) (unfinished)

Με τον Marc R. Schorer

The Elixir of Life (1926)
The Marmoset (1926)
The Black Castle (1927)
The Owl on the Moor (1928)
Riders in the Sky (1928)
The Pacer (1930)
In the Left Wing (1932)
The Lair of the Star-Spawn (1932)
Laughter in the Night (1932)
Red Hands (1932)
The Carven Image (1933)
The Return of Andrew Bentley (1933)
Colonel Markesan (1934)
A Matter of Faith (1934)
Death Holds the Post (1936)
They Shall Rise (1936)
The Woman at Loon Point (1936)
Spawn of the Maelstrom (1939)
The Vengeance of Ai (1939)
The Occupant of the Crypt (1947)
The Figure with the Scythe (1973)

λλες συνεργασες

The Churchyard Yew (1947) ως Joseph Sheridan Le Fanu
The Adventure of the Snitch in Time (1953) με τον Mack Reynolds
The Adventure of the Ball of Nostradamus (1955) με τον Mack Reynolds
The House in the Oaks (1971) με τον Robert E. Howard

========================

                                    Η Λμπα Του Αλχζρεντ

   (1η δημοσευση στο The Survivor and Others, υπ August Derleth, Arkham House, 1957)

    (μτφρ.: Πτροκλος)

     Ηταν επτ χρνια μετ την εξαφνιση του παππο Γουπλ που ο Γουρντ Φλιπς παρλαβε τη λμπα. Αυτ, πως και το σπτι στην οδ ιντζελλ που μενε ο Φλιπς, ανκε στον παππο του. Ο Φλιπς εχε στη κατοχ του το σπτι απ την εξαφνιση του παππο του, αλλ η λμπα τανε στα χρια του δικηγρου του γρου μχρι τη προδο των επτ ετν που απαιτονταν για το τεκμριο του θαντου. ταν επιθυμα του παππο του η λμπα να φυλσσεται με ασφλεια απ το δικηγρο σε περπτωση οποιασδποτε δυσρεστης περστασης, ετε θαντου ετε ,τι λλο, τσι στε να 'χει αρκετ χρνο για να περιηγηθε πως θελε στη μεγλη βιβλιοθκη του Γουπλ, που μεγλο απθεμα μθησης περμενε τη προσοχ του. Μλις διβαζε τους πολλος τμους στα ρφια, θα ταν αρκετ ριμος για να κληρονομσει τον "πιο ανεκτμητο θησαυρ" του παππο του -πως τον εχε πει ο διος ο γρο-Γουπλ.

     Ο Φλιπς τανε ττε τριντα ετν κι εχε χι και πολ καλ υγεα, αν κι αυτ δεν τανε παρ μια συνχεια της αρρστιας που τσο συχν κανε τη παιδικ του ηλικα μζερη. Εχε γεννηθε σε μια μισοεπορη οικογνεια, αλλ οι οικονομες που κποτε τανε του παππο του, εχανε χαθε απ αλγιστες επενδσεις και το μνο που απμεινε στον διο, ταν το σπτι στην οδ ιντζελλ και το περιεχμεν του. Ο Φλιπς εχε γνει συγγραφας για τα pulp περιοδικ κι εχε αναλβει μια επιπλον δραστηριτητα, με την αναθερηση απελπιστικ αμτρητων σχεδν χειρογρφων πεζογραφας και στχων απ συγγραφες πολ πιο ερασιτχνες απ κενον που του τα 'στελνε, ελπζοντας τι μσω του θαματος της πννας του θα μποροσε να δει κποια στιγμ το ργο του τυπωμνο. Η καθιστικ ζω, του εχε αποδυναμσει την αντστασ στις ασθνειες, τανε ψηλς, αδνατος, φοροσε γυαλι κρουογοσε συχν κι εκολα και μια φορ, προς μεγλη του αμηχανα, κατπεσε με ιλαρ.
     Τις ζεστς μρες του δινταν η δυναττητα να περιπλανηθε στη πλη που παιζε ως παιδ, πηγανοντας τη δουλει του σε εξωτερικος χρους, που συχν καθτανε στην δια υπροχη δασδη χθη του ποταμο που 'τανε το αγαπημνο του στκι απ τη βρεφικ ηλικα. Αυτ η χθη του ποταμο Seekonk δεν εχε αλλξει καθλου απ ττε κι ο Φλιπς, που ζησε πολλ στο παρελθν, πστευε τι ο τρπος για να νικσει την ασθηση ανας του, τανε καιρς να ξαναεπιστρψει κοντ σ' αναλλοωτα πριμα στκια. Εξγησε τον τρπο ζως του σε ναν ανταποκριτ γρφοντας: "Ανμεσα σε κενα τα δασικ μονοπτια που γνωρζω τσο καλ, το χσμα μεταξ του παρντος και των ημερν του 1899 του 1900 εξαφανζεται εντελς -τσι που μερικς φορς σχεδν τενω να εκπλσσομαι ταν ψχνοντας ξαναφρνω στη μνμη μου, πως η πλη ξεπδησε απ το τλος του αινα!" Κι, εκτς απ τις χθες του Seekonk, πγαινε συχν σ' να λφο, τον Nentaconhaunt, που απ τη πλαγι του μποροσε να κοιτξει κτω τη γεντειρ του και να περιμνει εκε το ηλιοβασλεμα και το μαγευτικ πανραμα της πλης που ανβλυζε θαρρες τη ζω της τη νχτα, με τα καμπαναρι και τις σκεπς να σκοτεινιζουνε πνω στο πορτοκαλ και το κατακκκινο το φλντισι και τη σμαραγδνια λμψη και τα φτα να κλενουνε το μτι, να-να, κνοντας την απραντη, απλωμνη πλη μια μαγικ χρα που -πιτερο απ τη πλη τη μρα-, ο Φλιπς φανταζταν τον εαυτ του δεμνο μαζ της.
     Ως αποτλεσμα αυτν των ημερσιων εκδρομν, δολευε πολ μχρι που νχτωνε κι η λμπα, επειδ εχε εγκαταλεψει προ πολλο τη χρση του ηλεκτρισμο για να διατηρσει το πενιχρ του εισδημα, θα του τανε πολ χρσιμη. Εχε περεργο σχμα και προφανς τανε πολ παλι. Το γρμμα που 'ρθε μ' αυτ το τελευταο δρο απ το γρο, που η προσκλληση με τον εγγον του ταν απεριριστη κι εδραιθηκε απ τον πρωρο θνατο των γονιν του αγοριο, του εξηγοσε πως προερχταν απ 'να τφο στην Αραβα στις απαρχς της ιστορας. τανε κποτε ιδιοκτησα ενς συγκεκριμνου μιστρελλου ραβα, γνωστο ως Abdul Alhazred κι τανε προν της υπροχης φυλς Ad -μιας απ τις 4 μυστηριδεις, ελχιστα γνωστς φυλς της Αραβας, που ταν οι Ad του ντου, Thamood του βορρ, Tasm και Jadis του κντρου της χερσονσου. Εχε βρεθε πριν απ πολ καιρ στη κρυφ πλη που ονομαζταν Irem, η Πλη των Πυλνων, που 'χε ανεγερθε απ τον Shedad, τελευταο απ τους δεσπτες της Ad κι τανε γνωστ απ κποιους ως η Αννυμη Πλη και λγεται τι βρισκτανε στη περιοχ Hadramant, κι απ λλους, να 'χει θαφτε κτω απ την αγραστη, διαρκς μεταβαλλμενη μμο των αραβικν ερμων, αρατη στο συνηθισμνο μτι, αλλ μερικς φορς τη συναντται τυχαα οι αγαπημνοι του Προφτη. Ολοκληρνοντας τη μακροσκελ επιστολ του, ο γρο-Γουπλ εχε γρψει: "Μπορε να φρει ευχαρστηση εξσου αναμμνη και σβυστ ακμα. Μπορε επσης να φρει πνο με τους διους ρους. Εναι η πηγ της κστασης του τρμου".
     Η λμπα του Αλχζρεντ ταν ασυνθιστη στην εμφνισ της. Προοριζταν να καει λδι και φαινταν να 'ναι απ χρυσ. Εχε σχμα μικρο μακρστενου δοχεου, με λαβ κυρτ απ τη μια πλευρ και στμιο για φυτλι και φλγα απ την λλη. Πολλ περεργα σχδια τη στλιζαν, μαζ με γρμματα κι εικνες διατεταγμνες σε λξεις, σε μια γλσσα γνωστη στον Φλιπς, που μποροσε ν' αντλσει απ τις γνσεις του για περισστερες απ μα αραβικς διαλκτους, αλλ δεν ξερε τη γλσσα της επιγραφς στη λμπα. Οτε τανε σανσκριτικ γραφ σε μταλλο, αλλ μια γλσσα παλαιτερη απ' αυτν, γλσσα με γρμματα κι ιερογλυφικ, μερικ απ τα οποα ταν εικονογραφματα. Ο Φλιπς δολεψε να απγευμα για να τη γυαλσει, μσα και ξω και μετ τη γμισε λδι.
     Κενο το βρδυ, αφνοντας στην κρη τα κερι και τη λμπα κηροζνης που στο φως της δολευε πολλ χρνια, ναψε τη λμπα του Αλχαζρντ. μεινε κπληκτος με τη ζεστασι της λμψης της, τη σταθερτητα της φλγας της και τη ποιτητα του φωτς της, αλλ, καθς τανε πσω στη δουλει του, δεν κθισε να πολυσκεφτε ττοια πργματα, αλλ σκυψε αμσως στην επιγραφ, που ταν αναθερηση μιας μακροσκελος δημιουργας σε στχο, που ξεκινοσε κπως τσι-

Ω, ταν σ' να φωτειν
κι μορφο πολ, πρωιν,

ν τος πριν να γεννηθ,
εν σχιζτανε η γη,
πριν στους πολμους τυλιχτε...

-και συνχιζε ακμα πιο αρχακ σε στυλ που προ πολλο ταν εκτς σειρμο. Κανονικ ωστσο, ο αρχαος κανε κκληση στον Φλιπς.
     ζησε τσο σγουρα στο παρελθν, που 'χε εκφρσει απψεις και φιλοσοφα εντελς δικ του, για την επιρρο του παρελθντος. Εχε μιαν ιδα της απρσωπης υπερηφνειας και της φαντασας που αψηφοσε το χρνο και το χρο, που 'τανε πντα απ' τη πρτη του συνεδηση ​​τσο ρρηκτα συνδεδεμνη με την ενδμυχη σκψη και το συνασθημ του, που κθε ερευνητικ μεταγραφ των διαθσεν του θ' ακουγταν εξαιρετικ τεχνητ, εξωτικ, εξωπραγματικ κι αρωματισμνη με συμβατικς εικνες, σον απλυτα πιστ κι αν εναι στην αλθεια. Αυτ που στοχειωνε τα νειρα του Φλιπς για δεκαετες ταν μια περεργη ασθηση περιπετειδους προσδοκας, που συνδεται με τοπα, αρχιτεκτονικ κι εφφ στον ουραν. Πντα στο μυαλ του ταν μια εικνα του εαυτο του χωρισμνου στα τρα, κοιτζοντας απναντι και κτω απ μια σιδηροδρομικ γφυρα στο πιο πυκνοκατοικημνο σημεο της πλης, νιθοντας τη προσδοκα κποιου επικειμνου θαματος, που δεν μποροσε οτε να περιγρψει οτε να συλλβει πλρως -μιαν ασθηση θαυμασμο κι απελευθρωσης που κρβονται σε σκοτεινς διαστσεις και προβληματικ προσβσιμες, σε σπνιες περιπτσεις ακμα μσα απ την ψη αρχαων δρμων, σε ολκληρες οροσειρς σε ατελεωτα περσματα απ μαρμρινα σκαλοπτια που καταλγουνε σ' εππεδα περικλεισμνα απ κιγκλιδματα.
     μως, σο κι αν ο Φλιπς εχε τη τση να υποχωρε σε μιαν εποχ που ο κσμος ταν νετερος και λιγτερο βιαστικς, στο δκατο γδοο αινα ακμα πιο πσω, ταν υπρχε ακμη χρνος για τη τχνη της συζτησης κι ταν νας ντρας μποροσε να ντυθε με μια συγκεκριμνη κομψτητα και να μη τονε κοιτζουνε στραβ οι γετονες, η λλειψη εφευρσεων στις γραμμς για τις οποες αγωνιζτανε κι η λλειψη ιδεν, μαζ με τη δικ του κοραση, σντομα συνδυαστκανε για να τονε κουρσουνε σε ττοιο βαθμ, στε που του ταν αδνατο να συνεχσει, αναγνωρζοντας τι δεν μποροσε ν' αντιμετωπσει σο δκαια επιβαλλταν, αυτς τις χωρς μπνευση γραμμνες σελδες. Τις σπρωξε πρα επιτλους κι γειρε πσω να ξεκουραστε.
Ττε τανε που εδε τι μια λεπτ αλλαγ εχε συμβε στο περιβλλον του...
     Οι γνριμοι τοχοι των βιβλων, που χωρζονταν εδ κι εκε απ παρθυρα, που πνω τους ο Φλιπς συνθιζε να τραβ τις κουρτνες σφιχτ, τσι στε καννα φως απ' ξω -του λιου του φεγγαριο ακμα και των αστεριν- να εισβλει στο ιερ του, δεν τανε παραδξως καλυμμνοι. μνο με το φως της λμπας απ την Αραβα, αλλ κι απ ορισμνα αντικεμενα με θα σ' αυτ το φως. που κι αν πεφτε το φως, πνω στα βιβλα, στα γραμμωμνα ρφια τους, υπρχανε ττοιες σκηνς που ο Φλιπς δεν θα μποροσε να φανταστε οτε στις πιο τρελλς εσοχς της φαντασας του. Αλλ που υπρχανε σκις -πως, για παρδειγμα, η σκι της πλτης μιας καρκλας που 'πεφτε απ το φως στα ρφια- δεν υπρχε τποτα λλο παρ το σκοτδι της σκις κι η θαμπδα των βιβλων στα ρφια, σ' αυτ το σκοτδι.
     Ο Φλιπς καθταν με απορα και κοταζε τις σκηνς που εκτυλσονταν εμπρς του. Σκφτηκε φευγαλα πως τανε θμα μιας περεργης οπτικς ψευδασθησης, αλλ δεν ργησε να διασκεδσει αυτ την εξγηση αυτο που εδε. Οτε, περιργως, δεν θελε μιαν εξγηση. δεν νιωθε την ανγκη της. Εχε συμβε να θαμα και το 'βλεπε με μια παροδικ απορα μνο γι' αυτ που 'δε. Διτι ο κσμος που του φανερθηκε στο φως της λμπας ταν νας κσμος με μεγλη κι απστευτη παραξενι. Δεν μοιαζε με τποτα που 'χε ξαναδε, οτε σαν κτι που 'χε διαβσει ονειρευτε. μοιαζε να 'τανε μια σκην της γης ταν ταν νος, μια σκην που η γη βρισκταν ακμη στο στδιο του σχηματισμο, μια περιοχ που οι μεγλες διακυμνσεις του εδφους της προρχονταν απ ρωγμς και βρχους και τα χνη των ερπετν ντων δεχνανε καθαρ στη λσπη . Ψηλ πνω πετοσαν μεγλα φτερωτ πλσματα που μχονταν μεταξ τους και σκζανε τον αγρα κι απ να νοιγμα σ' να βρχο στην κρη μιας ακτς, να τρομερ μλος ζου, που 'μοιαζε με πλοκμι, ξετυλγοντανε λοξ κι απειλητικ στο κκκινο φως του λιου κενης της ημρας, σαν πλσμα απ κποια φανταστικ μυθοπλασα.
     Μετ, σιγ-σιγ, το σκηνικ λλαξε. Οι βρχοι δσανε τη θση τους στην ρημο που σαρθηκε απ τον νεμο και, σαν αντικατοπτρισμς, υψθηκε η ρημη και κρυμμνη πλη, η χαμνη Πλη Των Πυλνων, η μυθικ Irem κι ο Φλιπς το 'ξερε, εν καννα ανθρπινο πδι δεν περπατοσε πια στους δρμους αυτς της πλης, ορισμνα τρομερ ντα κρβονταν ακμα ανμεσα στους αρχαους πτρινους σωρος των κατοικιν, που δεν ταν ερειπωμνοι, αλλ πως εχανε χτιστε, πριν οι νθρωποι αυτς της αρχαας πλης καταστραφον εκδιωχθον απ τα πλσματα που βγκαν απ τους ουρανος, να πολιορκσουνε και να κατακτσουνε την Irem. Ωστσο, τποτα δεν φαινταν απ' αυτος, υπρχε μνο σαν υποψα ενς κρυφο φβου, για μια κνηση, σαν μια σκι εκτς χρνου. Και πολ πιο πρα ​​απ τη πλη και την ρημο υψνονταν τα χιονισμνα βουν, που με το που τα κοταξε, νιωσε τα ονματ τους νε ξεπηδνε στη σκψη του: Η πλη στην ρημο ταν η Αννυμη Πλη κι οι χιονισμνες κορφς τανε τα Βουν της Τρλλας σως η Καντθ στους Ψυχρoς Χερσοτπους της. Και του ρεσε πολ να δνει ονματα σ' αυτ τα τοπα, γιατ ρχονταν απρσκλητα και ξεπηδοσαν εκολα στο μυαλ του, σαν να υπρχαν απ πντα εκε στις σκψεις του, περιμνοντας να 'ρθει αυτ η στιγμ.
     Κθισε για πολλν ρα νιθωντας αυτ τη γοητεα να τονε κατακλζει, αλλ προς το παρν ρχισε ν' αναδεει μσα του ν αριστο συνασθημα ανησυχας. Τα τοπα που περνοσανε μπρος απ' τα μτια του δεν ταν τσι απ την ποιτητα των ονερων, αλλ υπρχε μια ανησυχητικ εμμον πως κτι κακ προμηνοσανε, μαζ με τους αναμφισβτητους ανησυχητικος υπαινιγμος φρικτν οντοττων που κατοικοσαν εκενα τα τοπα, τσι που τελικ σβησε τη λμπα κι ναψε, με κπως τρεμμενα χρια, να κερ και παρηγορθηκε απ την τονη, απαλ, μα γνριμη λμψη του. Συλλογστηκε πολ αυτ που 'χε δει. Ο παππος του εχε αποκαλσει τη λμπα "την πιο ανεκτμητη ιδιοκτησα του", ττε οι ιδιτητς της πρπει να του τανε γνωστς. Και ποις ταν αυτς οι ιδιτητς της, εκτς απ μια προγονικ ανμνηση κι να μαγικ δρο αποκλυψης, στε αυτς που καθτανε στη λμψη του μποροσε να δει με τη σειρ του τα μρη της ομορφις και του τρμου που γνριζαν οι ιδιοκττες της; Αυτ που 'χε δει ο Φλιπς, πεπεισμνος πως τανε τοπα που γνριζε ο Αλχζρεντ. Μα πσον ανεπαρκς ταν αυτ η εξγηση! Κι σο μπερδεμνος ταν ο διος, τσο περισστερο σκεφτταν αυτ που 'χε δει! Γρισε επιτλους στη δουλει που 'χε αφσει στην κρη και χθηκε μσα της, διχνωντας απ' τη σκψη του λες τις φαντασισεις και τους συναγερμος που κραυγζανε γι' αναγνριση.
     Αργ την επμενη μρα, ο Φλιπς βγκε στο φως του Οκτωβριανο λιου, μακρι απ τη πλη. Πρε τη δημοσι στην κρη της κατοικημνης περιοχς και στη συνχεια φτασε στη πλη. Μχρι που περπτησε σ' να δαφος σχεδν να μλι μακρυ απ' οποιοδποτε σημεο που εχε πατσει ποτ στη διρκεια της ζως του, ακολουθντας να δρμο, που διακλαδιζτανε βρεια και δυτικ απ το Plainfield Pike κι ανεβανοντας σε μια χαμηλ ανηφορι που παρσυρε το δυτικ κρο του Nentaconhaunt, και που διθετε μια εντελς ειδυλλιακ θα απ κυματιστ λιβδια, αρχαους πτρινους τοχους και μακρινς στγες εξοχικν σπιτιν στα δυτικ και ντια. τανε λιγτερο απ τρα μλια απ τη καρδι της πλης και παρ' λ' αυτ βρισκτανε στην αρχγονη αγροτικ Να Αγγλα των πρτων αποκων.
     Λγο πριν τη δση του ηλου, σκαρφλωσε στο λφο απ 'να απκρημνο μονοπτι που συνρευε μ' να παλι δσος κι απ' αυτ τη σειμενη κορφ, κατεχε μια σχεδν απστευτη θα για την απραντη παιθρο που απλνονταν εμπρς του: αστραφτερος ποταμος, μακριν δση και μυστικιστικ πορτοκαλ ουραν, με τον μεγλο ηλιακ δσκο να βυθζεται κατακκκινος ανμεσα σε μεγλα στρματα νεφν. Μπανοντας στο δσος, εδε το πραγματικ ηλιοβασλεμα μες απ' τα δντρα και μετ στριψε ανατολικ, να διασχσει το λφο σε μια πιο οικεα πλαγι προς τη πλη που πντα αναζητοσε. Ποτ πριν δεν εχε συνειδητοποισει τη μεγλη κταση της επιφνειας του Nentaconhaunt. Στη πραγματικτητα ταν να μικροσκοπικ οροπδιο σχματος τραπεζου, δαφος με κοιλδες, κορυφογραμμς και δικς του κορφς πιτερο παρ νας απλς λφος. Μερικ απ τα κρυμμνα εσωτερικ λιβδια, -απομακρυσμνα απ κθε σημδι ανθρπινης ζως- ριξε πραγματικ κι αχρταγα γοητευμνος ματις, θαυμζοντας τον υπροχο, απομακρυσμνο αστικ ορζοντα -να νειρο με μαγεμνες κορφς και θλους μισοαιωρομενους στον αρα και με μια σκοτεινν αρα μυστηρου γρω τους.
     Τα πνω παρθυρα μερικν απ τους ψηλτερους πργους κρατοσανε τη φωτι του λιου που 'χε πια χαθε, προσφροντας να θαμα κρυφς παρξενης αγλης. πειτα εδε τον μεγλο στρογγυλ δσκο του Φεγγαριο του Κυνηγο να επιπλει γρω απ τα καμπαναρι και τους μιναρδες, εν στη πορτοκαλ δση η Αφροδτη κι ο Δας αρχσανε να στρφτουν. Η διαδρομ του στο οροπδιο διφερε -μερικς φορς στο εσωτερικ- μερικς φορς φτνοντας προς τη δασδη της κρη, που σκοτεινς κοιλδες κατηφορζανε στη πεδιδα και τερστιοι ισορροπομενοι ογκλιθοι σε βραχδη ψη προσδιδαν να φασματικ, δρυιδικ αποτλεσμα που ξεχριζε στο λυκφως.

     φτασε τελικ στο πιο γνωστ δαφος, που η χορταριασμνη κορυφογραμμ ενς παλιο θαμμνου υδραγωγεου δινε τη ψευδασθηση ενς υπολειπμενου ρωμακο δρμου και στθηκε λλη μια φορ στη γνωστ ανατολικ κορφ που γνριζε απ' τα πρτα παιδικ του χρνια. Μπρος του, η απλωμνη πλη φτιζε γργορα και φνταζε σαν αστερισμς στο βαθ σορουπο. Το φεγγρι ριχνε ολονα κι αυξανμενες πλοσιες δσμες απ ανοιχτ χρυσ φως κι η λμψη της Αφροδτης και του Δα στην επερχμενη γοργ δση εχε γνει ντονη. Ο δρμος για το σπτι βρισκταν εμπρς του, σε μιαν απτομη πλαγι λφου μχρι το αυτοκνητο που θα τονε πγαινε πσω στα πεζ στκια του ανθρπου. Αλλ σε λες αυτς τις χαλκχρωμες ρες, ο Φλιπς δεν εχε ξεχσει οτε μια φορ την εμπειρα του απ τη προηγομενη νχτα και δεν μποροσε ν' αρνηθε τι περμενε την λευση του σκτους με αυξημνη προσμον. Ο αριστος συναγερμς που τον εχε ταρξει, εχεν υποχωρσει υπ την υπσχεση για περαιτρω νυχτεριν περιπτεια μιας φσης γνωστης μχρι ττε σ' αυτν.
     φαγε το μοναχικ του δεπνο κενο το βρδυ βιαστικ, για να πει νωρς στο γραφεο του, που οι σειρς βιβλων που φτναν μχρι το ταβνι, τον υποδχονταν με την πια σιγουρι του χρου του. Αυτ τη νχτα δεν ριξε καν μια ματι στο ργο που τον περμενε, αλλ' ναψε αμσως τη λμπα του Αλχζρεντ. Μετ κθισε να περιμνει ,τι θα μποροσε να συμβε. Η απαλ λμψη της απλθηκε μ' να απαλ κτρινο φως, μπρος απ τις προσψεις των ραφιν. Δεν τρεμπαιξε, η φλγα καιγε σταθερ κι πως πριν, η πρτη εντπωσ του ταν μια παρηγορητικ, νανουριστικ ζεστασι. πειτα, σιγ-σιγ, τα βιβλα και τα ρφια φνηκαν να θαμπνουν, να ξεθωριζουνε και να δνουνε τη θση τους στις σκηνς ενς λλου κσμου και χρνου.
     ρα με την ρα κενο το βρδυ, ο Φλιπς παρακολουθοσε. Κι ονμαζε τις σκηνς και τα μρη που εδε, αντλντας απ μια ανοιχτ μχρι ττε φλβα της φαντασας του, που διεγειρταν απ' τη λμψη της λμπας του Αλχζρεντ. Εδε μια κατοικα εξαιρετικς ομορφις, στεφανωμνη στους ατμος, σ' ν ακρωτρι πως αυτ κοντ στο Γκλστερ και το ονμασε το παρξενο ψηλ σπτι στην ομχλη. Εδε μια αρχαα πλη με σκεπ θολωτ σαν σε καζνο, μ' να σκοτειν ποτμι να τη διαρρει, μια πλη σαν το Σλεμ, αλλ πιο τρελλ και παρξενη κι ονμασε τη πλη ρκαμ και τον ποταμ Μισκατνικο. Εδε τη σκοτειν παραθαλσσια πλη Innsmouth και το Devil Reef πρ' ​​απ' αυτν. Εδε τα υδτινα βθη του R’lyeh που κοιμταν ο νεκρς Cthulhu. Κοταξε το ανεμοδαρμνο οροπδιο του Λενγκ και τα σκοτειν νησι των Νοτων Θαλασσν -τα μρη του ονερου, τα τοπα λλων τπων, του διαστματος, τα εππεδα παρξης που υπρχαν σε λλες χρονικς συνεχες κι τανε παλαιτερα απ την δια τη γη, ιχνηλατντας μες απ' τα Αρχαα στο Χλι, στην αρχ κι ακμη και μετ.
     Αλλ εδε αυτς τις σκηνς σαν μσα απ 'να παρθυρο, μια πρτα που φαινταν να τονε καλε ν' αφσει το δικ του εγκσμιο και να ταξιδψει σ' αυτ τα βασλεια της μαγεας και του θαματος. Κι ο πειρασμς γινταν λο και πιο δυνατς μσα του, τρεμε με λαχτρα να υπακοσει, ν' απορρψει αυτ που 'χε γνει κι απ τη τχη αυτ που θα μποροσε να εναι. κι πως πριν, σβησε τη λμπα και καλωσρισε τους γεμτους βιβλα τοχους του γραφεου του παππο Γουπλ. Και για το υπλοιπο κενης της νχτας, υπ το φως των κεριν, εγκαταλεποντας τις μοντονες εργασες που 'χε σχεδισει να κνει, στρφηκε αντ' αυτο στη συγγραφ μικρν παραμυθιν, που ανακαλοσε τις σκηνς και τα ντα που 'χε δει στο φως της λμπας του Αλχζρεντ.
     λο κενο το βρδυ γραφε κι λη την επμενη μρα κοιμταν εξαντλημνος...
     Και το επμενο βρδυ, γραψε για λλη μια φορ, αν κι αφιρωσε χρνο για ν' απαντσει στις επιστολς των ανταποκριτν του, -στους οποους γραφε για τα "νειρ" του, χωρς να ξρει αν εχε δει τα ορματα που εχανε περσει μπρος στα μτια του αν τα 'χε ονειρευτε- κι χοντας επγνωση πως οι κσμοι της μυθοπλασας του, εχαν συνυφανθε ρρηκτα μ' αυτος που ανκανε στη λμπα, χοντας συνδυσει στο μυαλ του τις επιθυμες και τη λαχτρα της νιτης του, με τα ορματα της δημιουργικς του ορμς, απορροφντας εξσου τις εικνες της λμπας και τις μχιες πτυχς της καρδις του, που, πως η λμπα του Αλχζρεντ, εχανε διασχσει τα πρατα των συμπντων.
     Για πολλς νχτες ο Φλιπς δεν ναβε τη λμπα.
     Οι νχτες γνανε μνες, οι μνες, χρνια.
     Γρναγε αλλ οι μυθοπλασες του βρσκανε το δρμο τους για τπωση κι οι μθοι του Cthulhu. του Χαστορ του Αμλητου· του Yog-Sothoth, και της Shub-Niggurath, της Μαρης Κατσκας των Δασν με Χλιους Νους. του Hypnos, του θεο του πνου. των Μεγλων Παλιν και του αγγελιοφρου τους, που 'ταν ο Nyarlathotep -λα γναν μρος της παραδσεως της εστερης παρξης του Φλιπς και του σκιδη κσμου απ πρα. φερε την Arkham στη πραγματικτητα και σκιαγρφησε το παρξενο ψηλ σπτι στην ομχλη. γραψε για τη σκι πνω απ το Innsmouth και τον ψιθυριστ στο σκοτδι και τους μκητες απ το Yuggoth και τη φρκη στο Dunwich και στη πρζα και τους στχους του, το φως απ τη λμπα του Αλχζρεντ λαμπε ντονα, παρλο που ο Φλιπς δε χρησιμοποιοσε πια τη λμπα.
     Πρασαν δεκξι χρνια μ' αυτ τον τρπο και ττε να βρδυ, ο Γουρντ Φλιπς πγε στη λμπα, που την εχε βλει πσω απ μια σειρ βιβλων, σ' να απ τα πιο χαμηλ ρφια της βιβλιοθκης του παππο Γουπλ. Την βγαλε κι αμσως πεσε πνω του λη η παλι μαγεα και το θαμα. Και τη γυλισε ξαν και την βαλε γι' λλη μια φορ στο τραπζι. Στα πολλ χρνια που 'χανε περσει, ο Φλιπς εχε αδυνατσει σταδιακ. τανε τρα θανσιμα ρρωστος κι ξερε πως ο χρνος του τανε μετρημνος. Κι θελε να δει ξαν τους κσμους της ομορφις και του τρμου που βρσκονταν μες στη λμψη της λμπας του Αλχζρεντ. ναψε τη λμπα λλη μια φορ και κοταξε στους τοχους...
     μως συνβη να περεργο πργμα: Εκε που προηγουμνως υπρχανε στους τοχους τα μρη και τα ντα των περιπετειν του Αλχζρεντ, τρα γινε μια μαγικ παρουσαση μιας χρας που γνριζε στεν ο Φλιπς -αλλ χι για την εποχ του, μλλον για να χρνο που πρασε, πολ χαμνο χρνο, ταν εχε περιπλανηθε στα παιδικ του χρνια παζοντας τα ευφνταστα παιχνδια της ελληνικς μυθολογας στις χθες του Seekonk. Γιατ εκε, γι' λλη μια φορ, τανε τα ξφωτα της παιδικς ηλικας. Υπρχαν οι γνωστο ρμοι κι οι κολπσκοι που εχε περσει τα τρυφερ του χρνια. Υπρχε γι' λλη μια φορ το δοξρι που 'χε φτιξει για να τιμσει τον μεγλο Πνα. Κι λη η ανευθυντητα, οι ευτυχισμνες ελευθερες εκενης της παιδικς ηλικας βρσκονταν σ' αυτος τους τοχους. γιατ η λμπα του 'δινε τρα τη δικ του μνμη. Και σκφτηκε με ανυπομονησα πως σως του 'δινε πντα μια προγονικ μνμη, γιατ ποιος θα μποροσε ν' αρνηθε πως σως στα χρνια της νιτης του παππο Γουπλ στα νιτα εκενων που 'χανε πει πριν απ αυτν, κποιος απ τη γραμμ του Φλιπς, πως δεν εχε δει τα μρη που φωτζει η λμπα;
     Και γι' λλη μια φορ τανε σαν να κοταζε πσω απ μια πρτα. Η σκην τονε προσκαλοσε κι αυτς σκοντφτοντας ντας αδναμος, ωστσο στθηκε ξαν στα πδια του σταθερ και προχρησε προς τους τοχους...
     Δστασε μνο για μια στιγμ. μετ πγε προς τα βιβλα...
     Το φως του λιου σκασε ξαφνικ ολγυρ του. νιωσε λυμμνος απ τα δεσμ του κι ρχισε να τρχει σιωπηλ κατ μκος της χθης του Seekonk, εκε που τονε περιμνανε μπροστ, οι σκηνς της παιδικς του ηλικας και μποροσε να ξανανισει, ξεκινντας ξαν, ζντας γι' λλη μια φορ τον χαλκφωτο αινα που ο κσμος ταν ακμα νος...
     Χρειστηκε νας περεργος θαυμαστς των παραμυθιν του, που 'ρθε στη πλη για να τον επισκεφτε, για ν' ανακαλυφθε η εξαφνιση του Φλιπς. Υποτθεται πως εχε περιπλανηθε στο δσος, αρρστησε και πθανε εκε, γιατ οι μοναχικς του συνθειες τανε πολ γνωστς στη γειτονι της ιντζελλ Στριτ κι η σταθερ πτωτικ του υγεα του δεν τανε δα και μυστικ.
     Μολοντι οργανωθκανε και σταλθκαν ομδες αναζτησης για να ψξουνε τη περιοχ γρω απ το Nentaconhaunt και τις ακτς του Seekonk, δε βρκανε πουθεν χνος του Γουρντ Φλιπς. Η αστυνομα τανε σγουρη τι κποια μρα θα βρσκανε τα λεψαν του, αλλ τποτα δεν ανακαλφθηκε και με τον καιρ αυτ το λυτο μυστριο χθηκε στο αρχεα της αστυνομας και των εφημερδων.
     Και περσανε τα χρνια...
     Το παλι σπτι στην οδ ιντζελλ γκρεμστηκε, η βιβλιοθκη αγορστηκε απ βιβλιοπωλεα και τα περιεχμενα του σπιτιο πουληθκανε για σκουπδια, συμπεριλαμβανομνης και μιας παλιομοδτικης αραβικς αντκας-λμπας. Μια λμπα, για την οποα κανες στον τεχνολογικ κσμο πριν απ τα χρνια του Φλιπς δεν θα μποροσε να φανταστε οιαδποτε χρση...


                                                 Τ  Ε  Λ  Ο  Σ

 

 

Web Design: Granma - Web Hosting: Greek Servers